Când vor începe lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei și care este timpul estimat pentru finalizarea lor

Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Inquam Photos / George Călin

Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria a anunţat, joi, că lucrările pe Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe în 10 iulie.

Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie în această secţiune este de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.

”Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu - Ruse) încep de pe data de 10 iulie 2024, a comunicat astăzi Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria”, a transmis, joi seară, CNAIR.

Instituţia din Bulgaria a comunicat că lucrările de construcţie se vor desfăşura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul zilei, în funcţie de specificul lucrărilor ce urmează a fi executate, nefiind oprirea totală a circulaţiei.

Citește și
soldati ucraina, razboi ucraina
Armata ucraineană a anunțat că vrea să-şi „lărgească” capul de pod de pe malul stâng al Niprului
De ce criminalul Ion Rîmaru a strigat, înainte de a fi împuşcat: „Să fie adus aici tata!”

”Procesul de lucru va fi organizat şi desfăşurat astfel încât vehiculele să treacă în două sensuri eşalonate pe banda pe care nu se lucrează. Este planificată realizarea lucrărilor în 6 etape. În primele două se află reparaţia majoră a suportului instalaţiei de pe teritoriul bulgar. O porţiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări”, precizează Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.

Potrivit acesteia, în primul rând, circulaţia pe banda de intrare în Bulgaria va fi restricţionată şi apoi banda de ieşire pe direcţia România.

Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie în această secţiune este de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.

”Pentru o mai bună organizare a traficului, reglarea traficului se va realiza cu semafoare adaptive. Acesta va fi relocabil şi poate fi amplasat în partea relevantă a podului în curs de reparare. Ecartamentul şi înălţimea unităţii nu permit operaţiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vieţii şi a sănătăţii navetiştilor şi lucrătorilor din construcţii de pe şantier este esenţială. Dacă executarea unor activităţi se poate desfăşura în siguranţă în timpul întunericului, acest lucru se va face”, a mai transmis instituţia din Bulgaria.

Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria precizează că traseul Podului Dunării de pe teritoriul bulgar, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1.057 km.

”De la punerea sa în funcţiune acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic a fost înlocuit în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere, marcaje etc”, arată compania bulgară.

Antreprenorul reparaţiei principale a Podului Dunării este Societatea Publică cu răspundere limitată Podul Dunării. Valoarea contractului său este de 44.877.228,68 leva inclusiv TVA. Durata contractului pentru lucrări este de 730 de zile.

Supravegherea construcţiei va fi efectuată de „Podul Dunării-PII-Strol”. Valoarea contractului lor este de 848.400 leva, inclusiv TVA.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO România vs. Germania. Cum au lăsat nemții vestiarul după eliminarea de la EURO 2024
GALERIE FOTO România vs. Germania. Cum au lăsat nemții vestiarul după eliminarea de la EURO 2024
Citește și...
Trafic feroviar oprit într-o regiune din Rusia după o explozie în urma ”intervenţiei unor persoane neautorizate”
Trafic feroviar oprit într-o regiune din Rusia după o explozie în urma ”intervenţiei unor persoane neautorizate”

Traficul feroviar a fost suspendat luni în regiunea rusă Samara (Volga), în urma unei ”explozii” pe un pod feroviar, potrivit agenţiilor ruse de presă, care citează serviciile de salvare, relatează AFP.

Armata ucraineană a anunțat că vrea să-şi „lărgească” capul de pod de pe malul stâng al Niprului
Armata ucraineană a anunțat că vrea să-şi „lărgească” capul de pod de pe malul stâng al Niprului

Armata ucraineană anunţă luni că încearcă ”să lărgească” capul de pod de pe malul stâng al fluviului Nipru, ocupat de armata rusă, în sudul Ucrainei, în pofida unor atacuri ruse intensive asupra acestei poziţii, relatează AFP.

Forțele ucrainene au distrus un pod din apropierea Kievului pentru a împiedica avansul trupelor ruse
Forțele ucrainene au distrus un pod din apropierea Kievului pentru a împiedica avansul trupelor ruse

Trupele ucrainene opun o rezistenţă puternică în faţa "ocupanţilor ruşi" în zona Kievului, potrivit Statului Major al forţelor armate ucrainene.

Recomandări
LIVE UPDATE, alegeri în Franța. Cea mai mare prezență la vot din ultimii 40 de ani. Câți francezi au votat la ora 12.00
LIVE UPDATE, alegeri în Franța. Cea mai mare prezență la vot din ultimii 40 de ani. Câți francezi au votat la ora 12.00

Francezii votează astăzi în al doilea tur al unor alegeri extrem de importante, după o campanie electorală grăbită și, pe alocuri, violentă.

Analiză: Costurile de sănătate provocate de poluarea aerului din Bucureşti ajung la aproximativ 3.000 de euro de persoană
Analiză: Costurile de sănătate provocate de poluarea aerului din Bucureşti ajung la aproximativ 3.000 de euro de persoană

 

Costurile de sănătate, provocate de poluarea aerului din Bucureşti, sunt cele mai mari din Europa, şi ajung la aproximativ 3.000 de euro/persoană, susţin experţii Asociaţiei 2Celsius, într-o analiză de specialitate.

Șeful Poliției Municipiului Brăila, prins beat la volan după ce un șofer de 19 ani a intrat în el
Șeful Poliției Municipiului Brăila, prins beat la volan după ce un șofer de 19 ani a intrat în el

Şeful Poliţiei Municipiului Brăila, Marius Budu, a fost prins băut la volan, după ce a fost implicat într-un accident rutier pe DN 2B.