Rute alternative pentru podul Giurgiu - Ruse. Pe unde poți merge în Bulgaria și Grecia și să eviți „Podul Prieteniei”
În plin sezon estival, lucrările de reabilitare la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse generează dificultăți majore de circulație pentru aproximativ 1,5 milioane de români care călătoresc cu mașinile personale în Bulgaria, Turcia și Grecia.
Aceste reparații, esențiale pentru menținerea siguranței și funcționalității podului, au fost programate într-un moment critic, afectând semnificativ fluxul de turiști.
În prima etapă a reparațiilor, traficul rutier pe pod va fi restricționat pe sensul de intrare în Bulgaria, urmând ca ulterior să fie restricționat și pe sensul de ieșire, spre România. Aceasta înseamnă că circulația va fi mult îngreunată, necesitând răbdare și planificare suplimentară din partea turiștilor. Pentru a veni în întâmpinarea acestora IRI Travel oferă alternative de trecere a frontierei, precum și estimări de timp pentru a ajunge la destinațiile populare de pe litoralul bulgăresc, cum ar fi orașul Varna, sau la granița cu Grecia, de la Kulata.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Rute alternative pentru podul de la Ruse
Pentru a ilustra mai clar opțiunile disponibile, iată care sunt punctele vamale de trecere între România și Bulgaria, având ca punct de plecare Gara de Nord din București, și distanțele de parcurs până la Varna:
Vama Giurgiu - Ruse: 70 km până la graniță și 285 km în total până la Varna.
Vama Negru Vodă: 257 km până la graniță și 363 km în total până la Varna.
Vama Vama Veche: 270 km până la graniță și 391 km în total până la Varna.
Vama Ostrov - Silistra (cu bacul): 129 sau 145 km până la graniță și 288 km în total până la Varna. Programul bacului este de luni până duminică, între orele 06:00 și 22:00.
Vama Turnu Măgurele: 454 km până la Varna, cu plecare din București.
Vama Zimnicea: 404 km până la Varna, cu plecare din București.
Vama Calafat – Vidin: 300 km până la Varna, cu plecare din Craiova, și 783 km până la Vama Kulata.
Vama Bechet: 306 km până la Varna, cu plecare din Craiova, și 601 km până la Vama Kulata.
Vama Turnu Măgurele (cu bacul): 135 km până la graniță și 541 km în total până la Vama Kulata, cu plecare din Craiova.
Pentru cei care aleg să traverseze Dunărea cu bacul, iată care sunt prețurile actualizate pentru trecerea cu bacul la Zimnicea (începând cu mai 2024).
Autoturism: 65 lei
Pasager: 5 lei
Motocicletă: 15 lei
Auto 6 – 9 locuri: 100 lei
Utilitară 2 – 3.5 t: 100 lei
Platformă: 150 lei
Camion: 250 lei
Autocar: 250 lei
De asemenea, Bacul OSTROVIT Călărași Chiciu – Ostrov (Silistra – Bulgaria) are un program de vară care începe la ora 06:00 cu prima cursă și se termină la 23:30 cu ultima cursă de la Ostrov Călărași, respectiv la 00:00 cu ultima cursă de la Călărași Ostrov.
Lucian Bădîrcea, CEO al IRI Travel, subliniază că punctul de trecere a frontierei Giurgiu – Ruse este cel mai frecvent utilizat de turiștii români, în special de cei din București, Ilfov, Ploiești sau Brașov. În contextul lucrărilor de reabilitare, accesibilitatea acestui punct va fi considerabil redusă, iar turiștii vor avea nevoie de multă răbdare.
Decizia autorităților bulgare de a efectua reparațiile în această perioadă a fost luată în vederea îmbunătățirii infrastructurii, iar consultanții în turism, precum cei de la IRI Travel, au responsabilitatea de a recomanda alternative de transport. Astfel, o parte din cursele cu autocarul organizate de IRI Travel vor opta pentru alternative de trecere prin Vama Veche, Negru Vodă sau cu bacul la Silistra.
Conform informațiilor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), autoritățile bulgare au decis să reabiliteze secțiunea de pod aflată sub administrarea lor. Pentru efectuarea reparațiilor, drumarii bulgari vor închide câte o bandă de circulație, iar traficul se va desfășura alternativ pe cealaltă bandă.
CNAIR a anunțat că în prima fază a lucrărilor, circulația va fi restricționată pe o bandă, cu o temporizare de trei minute, controlată prin semaforizare. În funcție de evoluția lucrărilor, autoritățile bulgare vor decide dacă este necesară închiderea totală a podului pentru circulația rutieră. Începând cu 9 iulie, traficul va fi alternat pe o singură bandă, cu intervale de trei minute.
Cât vor dura lucrările
Lucrările de reparație la Podul Prieteniei (Giurgiu-Ruse) au început pe 10 iulie 2024 și sunt programate să dureze 730 de zile. Aceasta înseamnă că lucrările ar trebui să fie finalizate în vara anului 2026.
Cu toate acestea, este important de reținut că durata lucrărilor poate fi afectată de diverși factori, cum ar fi condițiile meteorologice sau întârzieri neprevăzute