Filmul evenimentelor. Cum a luat foc în mers trenul de pe ruta Arad-Oradea. Oamenii au fugit speriați pe câmp
A fost din nou panică pe calea ferată, de această dată după ce un tren de călători, care circula pe ruta Arad-Oradea, a fost mistuit de flăcări uriașe.
În garnitura cu două vagoane se aflau 20 de persoane și angajații CFR.
Pentru toți au urmat momente teribile când au văzut speriați cum garnitura se aprinde bucată cu bucată.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
După ce au coborât speriați în câmp, pe calea ferată, călătorii aflați în trenul care a luat foc în mers au filmat cum flăcările înghit rapid vagoanele.
Vâlvătaia a ars întâi vagonul din spate. Trenul care a ars complet în incendiu plecase din Arad - dimineață, în jurul orei 3 și jumătate, și trebuia să ajungă în Oradea. Când s-a produs încendiul mai avea circa 4 kilometri până în Gara Oradea Vest.
Ansambul de două vagoane - de tip automotor MALAXA 1000 - era vechi de peste 80 de ani. 20 de călători erau în tren în momentul în care au apărut flăcările. Tot dezastrul a pornit de la un conductor electric - spun pompierii.
Camelia Roșca, ISU Crișana: „Flăcările, care se manifestau la întregul tren, deosebit de violent, au fost stinse de echipajele de pompieri, în mai puțin de o oră. S-a stabilit drept cauză probabilă a incendiului, efectul termic al curentului electric, generat de un conductor electric defect."
Asociația Pro Infrastructura a avertizat încă de anul trecut despre pericolul pe care îl reprezintă automotoarele MALAXA, descrise drept epave. În toată țara ar circula în jur de 30.
Un astfel de tren este mâncat de rugină în exterior. Totul este ros de timp.
Marius Mureșan, președinte Sindicatul Libertatea Căii Ferate Cluj: „Trebuiau poate să fie expuse la muzeu. Automotoare din 1940 și care circula pe calea ferată. Asta din cauza lipsei de investiții.”
De peste 25 de ani, România nu a mai cumparat nicio granitură nouă de tren. Traian Băsescu, Anca Boagiu, Miron Mitrea, Radu Berceanu, Ludovid Orban, Dan Șova, Ioan Rus și Cătălin Drulă sunt doar câțiva dintre cei care au condus Ministerul Transporturilor în această perioadă. Acum, șef este Sorin Grindeanu. La fel ca predecesorii lui, face promisiuni.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „La Ministerul Transporturilor sunt în procedură de achiziție 161 de garnituri de trenuri noi. Primele garnituri vor veni în această toamnă și vor veni pe parcursul anului viitor și a anilor viitori.”
Deomcadată, iată realitatea: potrivit CFR Călători, vechimea medie a vagoanelor de clasa a II-a în România este de 31 de ani. Cât despre locomotive, vârsta medie a celor electrice este de 38 de ani iar a celor diesel de 44 de ani.
Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari Din România: „Materialul ruland fiind vechi, pot aparea în parcurs diverse probleme, nemaiavând bani de piese de schimb, parcul a scăzut foarte mult, iar cel care a rămas în activitate este folosit practic peste puterile lui de funcționare, fapt ce poate să producă diverse incidente.”
Așa cum am văzut și dimineață - când, din fericire, din trenul care a ars toți călătorii au scăpat teferi. La destinație au ajuns însă cu autobuzul.
După incendiu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor responsabil cu sectorul feroviar a anunțat că automotoarele MALAXA vor fi scoase din circulație... treptat.