Transportatorii români acuză „ipocrizia” Austriei și „poziţia autorităţilor române, total mute” pentru Schengen
Transportatorii din România atrag atenția asupra „ipocriziei” Austriei, după ce cancelarul henammer a declarat că sistemul Schengen nu mai funcționează. Funcționează de fapt doar pentru țările prietene, transmite UNTRR.
Karl Nehammer a declarat joi la București că sistemul Schengen "nu funcţionează, prin urmare nu poate fi extins". Transportatorii români consideră că funcţionează, de fapt, doar pentru ţările prietene, dintre care România este exclusă.
UNTRR solicită ca Guvernul României să intervină ferm la Comisia Europeană pentru a elimina astfel de bariere artificiale pe care autorităţile din ţările UE vecine le pun în calea operatorilor economici din România. Transportatorii mai atrag atenţia că astfel de blocaje ar fi fost inexistente dacă România ar fi aderat până acum la spaţiul Schengen, cu tot cu frontierele terestre.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Oricât de dur ar suna, dorim sa reclamăm ipocrizia Austriei, care ne-a transmis ieri cu seninătate ca sistemul Schengen nu funcţionează, fără a explica, însă, de ce nu funcţionează "sistemul" şi care este, de fapt, problema. Pe de altă parte, pentru transportatori este profund dezamăgitoare poziţia autorităţilor române, total mute... În aceasta situaţie avem mare nevoie de precizarea unei date clare pentru aderarea cu frontierele terestre, chiar şi condiţionată. Acest lucru ar genera o mobilizare exemplară pe plan intern şi ar trebui sa fie sprijinită de partenerii externi, în special de cei care se opun în acest moment extinderii, precum Austria", a afirmat Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, citat de Agerpres.
Reprezentanţii UNTRR precizează că în timp ce România mai suporta înca o amânare pentru intrarea în spaţiul Schengen, industria transporturilor rutiere pierde bani (2,55 miliarde de euro pierderi în 2023, şi 2,41 miliarde în 2022) şi timpi de lucru esenţiali, prin cozile kilometrice formate la punctele de frontiera cu Ungaria şi cu Bulgaria. Impactul pierderilor este covârşitor, cu atât mai mult cu cât transporturile reprezintă principalul exportator de servicii al României, cu o valoare totală a serviciilor de transport de 7,81 miliarde de euro anul trecut, precizează sursa citată.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.