Transportator despre blocarea aderării României la Schengen: Pierdem o serie de beneficii. Afacerile ar crește cu 20%

Camioane
AFP

Industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii în contexul blocării aderării României la Spaţiul Schengen, arată DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii de transport şi logistică din Europa.

„În contexul blocării aderării României în Spaţiul Schengen, industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii care s-ar fi reflectat pozitiv asupra întregului mediu de business, asupra a numeroase afaceri locale care depind de importuri şi exporturi şi implicit asupra economiei româneşti”, menţionează DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport şi logistică din Europa.

Compania estimează că aderarea la Schengen ar însemna o creştere a business-ului său în medie cu 20%, creştere care poate fi similară şi în alte companii de pe piaţă şi în industria de transport.

În opinia reprezentanţilor companiei DSV Road, prezentă în România din 1994, prezenţa României în Zona Schengen oferă o serie de avantaje industriei de transport locale, cum ar fi eliminarea timpului de aşteptare la graniţă şi creşterea capacităţii de transport şi a volumului de marfă transportată.

De asemenea, prin eliminarea frontierelor, va creşte numărul curselor internaţionale ale transportatorilor, şi vor scădea costurile pentru combustibil, având în vedere că va dispărea timpul de aşteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore şi 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin şi Giurgiu-Ruse), dar şi spre Ungaria, potrivit News.ro.

Citește și
masina de politie
Un minor de 17 ani și alți patru tineri, reținuți pentru jaf. Ar fi furat din societăți comerciale și de la o biserică

„Suntem încrezători că va fi luată decizia favorabilă României în viitorul apropiat, având în vedere că vor exista noi întâlniri la nivelul organismelor Uniunii Europene. Intrarea României în Spaţiul Schengen va avea efecte benefice imediate, pe piaţa locală de transport şi logistică, accelerând dezvoltarea economiei locale. Foarte important este că se vor reduce semnificativ timpii de aşteptare la graniţă, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimţim toţi, şi companiile, şi persoanele fizice”, declară Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.

În prezent, pentru că România nu este membră a Zonei Schengen, au loc o serie de efecte negative asupra industriei de transport, care se resimt şi de consumatori. Depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistraţi de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc la apariţia de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali.

Odată cu dispariţia graniţelor şi implicit a timpilor de staţionare la intrarea în România, timpii de tranzit pentru liniile de grupaj ale companiei DSV Road către vestul Europei se vor scurta cu substanţial.

Totodată, intrarea României în Spaţiul Schengen va avea ca efecte creşterea competitivităţii externe, dar şi interne, optimizarea costurilor de transport şi creşterea consumului local.

În acelaşi timp, prin aderarea la Schengen, camioanele vor fi folosite mai eficient şi va creştere numărul de şoferi.

În Europa deficitul de şoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obţinută o ameliorare a acestuia de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. În prezent, există blocaje la graniţă şi din cauza reglementării EU Mobility Package, prin care şoferii sunt obligaţi să se întoarcă în ţară periodic, la câteva săptămâni.

“Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuţie în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător deoarece prezenţa în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de aşteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Ne dorim ca aderarea României în Spaţiul Schengen să se întâmple în viitorul apropiat deoarece ar fi o schimbare benefică pentru orice operator de transport şi orice companie, care va influenţa semnificativ economia locală”, subliniază Mihai Teodorescu, road director în cadrul DSV Road.

De asemenea, libera circulaţie a cetăţenilor în ţările membre Schengen va creşte potenţialul de revenire în România a cetăţenilor stabiliţi în prezent în Europa, consideră reprezentanţii DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialişti dintre români care se restabilesc în ţară.

”Esenţial este şi faptul că, prin lipsa graniţelor şi reducerea timpului de transport, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut paşi importanţi în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienţilor de a alege servicii de transport sustenabil. În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se aşteaptă la o creştere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro”, mai arată compania.

DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România şi Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parţială (less than truckload) şi încărcare completă (full truck load), dar şi servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entităţile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions şi DSV Air&Sea.

Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 oraşe din România şi deţine 120.000 mp de centre logistice clasa A pe piaţa locală. DSV oferă servicii complete de transport şi logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim şi feroviar), servicii multimodale şi servicii de depozitare şi fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive şi altele. În 2021, compania DSV a înregistrat o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, în creştere cu 30% comparativ cu anul anterior.

Articol recomandat de sport.ro
Gata, știm adversarii României din barajul pentru Cupa Mondială din 2026! Programul complet stabilit de FIFA
Gata, știm adversarii României din barajul pentru Cupa Mondială din 2026! Programul complet stabilit de FIFA
Citește și...
Un minor de 17 ani și alți patru tineri, reținuți pentru jaf. Ar fi furat din societăți comerciale și de la o biserică
Un minor de 17 ani și alți patru tineri, reținuți pentru jaf. Ar fi furat din societăți comerciale și de la o biserică

Un adolescent de 17 ani şi alţi patru tineri au fost reţinuţi de poliţiştii hunedoreni pentru furt din societăţi comerciale şi de la o biserică, informează, duminică, IPJ Hunedoara.

Ceaţă în 21 de judeţe. Vizibilitate redusă pe Centura Capitalei, pe A0, pe A3 Bucureşti - Ploieşti şi pe A7 Ploieşti - Buzău
Ceaţă în 21 de judeţe. Vizibilitate redusă pe Centura Capitalei, pe A0, pe A3 Bucureşti - Ploieşti şi pe A7 Ploieşti - Buzău

Centrul Infotrafic din IGPR anunţă că duminică dimineaţă jumătate din judeţele ţării sunt afectate de ceaţă. care pe alocuri scade sub 100 de metri vizibilitatea în trafic.

Părintele Claudiu-Lucian Pop, înscăunat Arhiepiscop Major al Bisericii Române Unite cu Roma
Părintele Claudiu-Lucian Pop, înscăunat Arhiepiscop Major al Bisericii Române Unite cu Roma

Eveniment istoric la Blaj, în inima Transilvaniei. A fost înscăunat noul Arhiepiscop Major al Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolică.

Recomandări
Rușii au declanșat infernul în Ucraina, în ultimele 24 de ore, cu rachete balistice Kinjal și diferite drone de atac
Rușii au declanșat infernul în Ucraina, în ultimele 24 de ore, cu rachete balistice Kinjal și diferite drone de atac

Rusia a lansat trei rachete balistice asupra Ucrainei în timpul atacurilor nocturne de vineri spre sâmbătă, numărul morților în ultimele 24 de ore ridicându-se la nouă, potrivit autorităților ucrainene.

30 de ani de PRO TV. 2010 – anul austerității totale: momentul în care România a plătit prețul crizei globale
30 de ani de PRO TV. 2010 – anul austerității totale: momentul în care România a plătit prețul crizei globale

Am ajuns cu retrospectiva celor mai importante evenimente din ultimii 30 de ani în 2010 care va rămâne în memoria colectivă drept anul austerității.

ANAF se laudă cu digitalizarea, dar ascunde datele. Lista marilor datornici e îngropată în mii de pagini de internet
ANAF se laudă cu digitalizarea, dar ascunde datele. Lista marilor datornici e îngropată în mii de pagini de internet

În ciuda promisiunilor de reformă și îmbunătățirii rezultatelor, transparența rămâne unul dintre capitolele deficitare din activitatea ANAF. Instituția îngreunează accesul cetățenilor la lista marilor datornici, informație care ar trebui să fie publică.