Transportator despre blocarea aderării României la Schengen: Pierdem o serie de beneficii. Afacerile ar crește cu 20%

Camioane
AFP

Industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii în contexul blocării aderării României la Spaţiul Schengen, arată DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii de transport şi logistică din Europa.

„În contexul blocării aderării României în Spaţiul Schengen, industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii care s-ar fi reflectat pozitiv asupra întregului mediu de business, asupra a numeroase afaceri locale care depind de importuri şi exporturi şi implicit asupra economiei româneşti”, menţionează DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport şi logistică din Europa.

Compania estimează că aderarea la Schengen ar însemna o creştere a business-ului său în medie cu 20%, creştere care poate fi similară şi în alte companii de pe piaţă şi în industria de transport.

În opinia reprezentanţilor companiei DSV Road, prezentă în România din 1994, prezenţa României în Zona Schengen oferă o serie de avantaje industriei de transport locale, cum ar fi eliminarea timpului de aşteptare la graniţă şi creşterea capacităţii de transport şi a volumului de marfă transportată.

De asemenea, prin eliminarea frontierelor, va creşte numărul curselor internaţionale ale transportatorilor, şi vor scădea costurile pentru combustibil, având în vedere că va dispărea timpul de aşteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore şi 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin şi Giurgiu-Ruse), dar şi spre Ungaria, potrivit News.ro.

Citește și
loto
Câștigătorul premiului cel mare la Loto 6/49 și-a ridicat banii. A mai câștigat în trecut, înclusiv un autoturism

„Suntem încrezători că va fi luată decizia favorabilă României în viitorul apropiat, având în vedere că vor exista noi întâlniri la nivelul organismelor Uniunii Europene. Intrarea României în Spaţiul Schengen va avea efecte benefice imediate, pe piaţa locală de transport şi logistică, accelerând dezvoltarea economiei locale. Foarte important este că se vor reduce semnificativ timpii de aşteptare la graniţă, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimţim toţi, şi companiile, şi persoanele fizice”, declară Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.

În prezent, pentru că România nu este membră a Zonei Schengen, au loc o serie de efecte negative asupra industriei de transport, care se resimt şi de consumatori. Depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistraţi de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc la apariţia de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali.

Odată cu dispariţia graniţelor şi implicit a timpilor de staţionare la intrarea în România, timpii de tranzit pentru liniile de grupaj ale companiei DSV Road către vestul Europei se vor scurta cu substanţial.

Totodată, intrarea României în Spaţiul Schengen va avea ca efecte creşterea competitivităţii externe, dar şi interne, optimizarea costurilor de transport şi creşterea consumului local.

În acelaşi timp, prin aderarea la Schengen, camioanele vor fi folosite mai eficient şi va creştere numărul de şoferi.

În Europa deficitul de şoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obţinută o ameliorare a acestuia de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. În prezent, există blocaje la graniţă şi din cauza reglementării EU Mobility Package, prin care şoferii sunt obligaţi să se întoarcă în ţară periodic, la câteva săptămâni.

“Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuţie în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător deoarece prezenţa în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de aşteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Ne dorim ca aderarea României în Spaţiul Schengen să se întâmple în viitorul apropiat deoarece ar fi o schimbare benefică pentru orice operator de transport şi orice companie, care va influenţa semnificativ economia locală”, subliniază Mihai Teodorescu, road director în cadrul DSV Road.

De asemenea, libera circulaţie a cetăţenilor în ţările membre Schengen va creşte potenţialul de revenire în România a cetăţenilor stabiliţi în prezent în Europa, consideră reprezentanţii DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialişti dintre români care se restabilesc în ţară.

”Esenţial este şi faptul că, prin lipsa graniţelor şi reducerea timpului de transport, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut paşi importanţi în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienţilor de a alege servicii de transport sustenabil. În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se aşteaptă la o creştere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro”, mai arată compania.

DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România şi Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parţială (less than truckload) şi încărcare completă (full truck load), dar şi servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entităţile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions şi DSV Air&Sea.

Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 oraşe din România şi deţine 120.000 mp de centre logistice clasa A pe piaţa locală. DSV oferă servicii complete de transport şi logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim şi feroviar), servicii multimodale şi servicii de depozitare şi fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive şi altele. În 2021, compania DSV a înregistrat o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, în creştere cu 30% comparativ cu anul anterior.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul român ofertat de unguri! I-au oferit și casă în Budapesta, dar n-a vrut să părăsească țara: ”Tot mai bine e acasă!"
Sportivul român ofertat de unguri! I-au oferit și casă în Budapesta, dar n-a vrut să părăsească țara: ”Tot mai bine e acasă!"
Citește și...
Câștigătorul premiului cel mare la Loto 6/49 și-a ridicat banii. A mai câștigat în trecut, înclusiv un autoturism
Câștigătorul premiului cel mare la Loto 6/49 și-a ridicat banii. A mai câștigat în trecut, înclusiv un autoturism

Miercuri, 11 decembrie, s-a prezentat la sediul central al Loteriei Române câştigătorul premiului de categoria I, în valoare de valoare de 1.622.010,08 de lei (peste 325.000 de euro), care a fost obţinut la tragerea Loto 6/49 din 08.12.2024.

Un român şi-a ucis iubita în trafic, în Spania, sub ochii fiicei lor de 2 ani. Copila a fost rănită și dusă la spital
Un român şi-a ucis iubita în trafic, în Spania, sub ochii fiicei lor de 2 ani. Copila a fost rănită și dusă la spital

Un român de 40 de ani se află în custodia Poliţiei spaniole, fiind acuzat că şi-a înjunghiat mortal partenera, în prezenţa fetiţei lor de doi ani, rănită şi ea.

 

Ce a făcut cu banii avocatul din Alba care a înşelat cu 12 milioane de euro sute de clienţi, după schema Nordis
Ce a făcut cu banii avocatul din Alba care a înşelat cu 12 milioane de euro sute de clienţi, după schema Nordis

Avocatul care a înşelat cu 12 milioane de euro peste 200 de clienţi, promiţând vânzarea de apartamente într-un complex rezidenţial din Alba Iulia, a folosit cea mai mare parte a sumelor primite ”în cadrul unor activităţi similare jocurilor de noroc”.  

Recomandări
Măsuri după atacul asupra Electrica. România va înființa un centru de securitate cibernetică în energie
Măsuri după atacul asupra Electrica. România va înființa un centru de securitate cibernetică în energie

România va avea un centru cu specialiști IT, dedicați securității cibernetice în energie.  

Consiliul JAI stabileşte azi data aderării României şi Bulgariei la Schengen cu graniţele terestre
Consiliul JAI stabileşte azi data aderării României şi Bulgariei la Schengen cu graniţele terestre

Miniştrii de interne din Uniunea Europeană vor lua joi decizia aderării depline la spaţiul Schengen a României şi Bulgariei şi vor stabili de la ce dată se vor desfiinţa controalele la graniţele terestre.

O escrocherie face noi victime în România. Cum poți rămâne fără bani pe card după ce primești mesaje despre ”job-uri online”
O escrocherie face noi victime în România. Cum poți rămâne fără bani pe card după ce primești mesaje despre ”job-uri online”

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu mesajele de tip SMS sau venite pe diverse aplicaţii de mesagerie (Whatsapp) care oferă "job-uri online" cu scopul de a colecta date sensibile de la utilizatori.