Transportator despre blocarea aderării României la Schengen: Pierdem o serie de beneficii. Afacerile ar crește cu 20%

Camioane
AFP

Industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii în contexul blocării aderării României la Spaţiul Schengen, arată DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii de transport şi logistică din Europa.

„În contexul blocării aderării României în Spaţiul Schengen, industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii care s-ar fi reflectat pozitiv asupra întregului mediu de business, asupra a numeroase afaceri locale care depind de importuri şi exporturi şi implicit asupra economiei româneşti”, menţionează DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport şi logistică din Europa.

Compania estimează că aderarea la Schengen ar însemna o creştere a business-ului său în medie cu 20%, creştere care poate fi similară şi în alte companii de pe piaţă şi în industria de transport.

În opinia reprezentanţilor companiei DSV Road, prezentă în România din 1994, prezenţa României în Zona Schengen oferă o serie de avantaje industriei de transport locale, cum ar fi eliminarea timpului de aşteptare la graniţă şi creşterea capacităţii de transport şi a volumului de marfă transportată.

De asemenea, prin eliminarea frontierelor, va creşte numărul curselor internaţionale ale transportatorilor, şi vor scădea costurile pentru combustibil, având în vedere că va dispărea timpul de aşteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore şi 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin şi Giurgiu-Ruse), dar şi spre Ungaria, potrivit News.ro.

„Suntem încrezători că va fi luată decizia favorabilă României în viitorul apropiat, având în vedere că vor exista noi întâlniri la nivelul organismelor Uniunii Europene. Intrarea României în Spaţiul Schengen va avea efecte benefice imediate, pe piaţa locală de transport şi logistică, accelerând dezvoltarea economiei locale. Foarte important este că se vor reduce semnificativ timpii de aşteptare la graniţă, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimţim toţi, şi companiile, şi persoanele fizice”, declară Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.

În prezent, pentru că România nu este membră a Zonei Schengen, au loc o serie de efecte negative asupra industriei de transport, care se resimt şi de consumatori. Depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistraţi de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc la apariţia de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali.

Odată cu dispariţia graniţelor şi implicit a timpilor de staţionare la intrarea în România, timpii de tranzit pentru liniile de grupaj ale companiei DSV Road către vestul Europei se vor scurta cu substanţial.

Totodată, intrarea României în Spaţiul Schengen va avea ca efecte creşterea competitivităţii externe, dar şi interne, optimizarea costurilor de transport şi creşterea consumului local.

În acelaşi timp, prin aderarea la Schengen, camioanele vor fi folosite mai eficient şi va creştere numărul de şoferi.

În Europa deficitul de şoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obţinută o ameliorare a acestuia de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. În prezent, există blocaje la graniţă şi din cauza reglementării EU Mobility Package, prin care şoferii sunt obligaţi să se întoarcă în ţară periodic, la câteva săptămâni.

“Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuţie în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător deoarece prezenţa în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de aşteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Ne dorim ca aderarea României în Spaţiul Schengen să se întâmple în viitorul apropiat deoarece ar fi o schimbare benefică pentru orice operator de transport şi orice companie, care va influenţa semnificativ economia locală”, subliniază Mihai Teodorescu, road director în cadrul DSV Road.

De asemenea, libera circulaţie a cetăţenilor în ţările membre Schengen va creşte potenţialul de revenire în România a cetăţenilor stabiliţi în prezent în Europa, consideră reprezentanţii DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialişti dintre români care se restabilesc în ţară.

”Esenţial este şi faptul că, prin lipsa graniţelor şi reducerea timpului de transport, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut paşi importanţi în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienţilor de a alege servicii de transport sustenabil. În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se aşteaptă la o creştere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro”, mai arată compania.

DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România şi Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parţială (less than truckload) şi încărcare completă (full truck load), dar şi servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entităţile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions şi DSV Air&Sea.

Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 oraşe din România şi deţine 120.000 mp de centre logistice clasa A pe piaţa locală. DSV oferă servicii complete de transport şi logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim şi feroviar), servicii multimodale şi servicii de depozitare şi fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive şi altele. În 2021, compania DSV a înregistrat o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, în creştere cu 30% comparativ cu anul anterior.

Citește și...
Polițistul-violator David Carrick, vizat de „terorism alimentar”. Un fost deținut explică ce-l așteaptă
Polițistul-violator David Carrick, vizat de „terorism alimentar”. Un fost deținut explică ce-l așteaptă

Polițistul-violator David Carrick ar putea fi vizat de „terorism alimentar”, spune un fost militar care a fost închis timp de șapte ani, pentru că a stârnit furia multor deținuți care nu pot ajunge altfel la el.

MAE: Alți zece cetăţeni români au fost îmbarcaţi în vederea repatrierii din Turcia. Eforturi pentru repatrierea altor zece
MAE: Alți zece cetăţeni români au fost îmbarcaţi în vederea repatrierii din Turcia. Eforturi pentru repatrierea altor zece

Zece cetăţeni români au fost îmbarcaţi, miercuri, în vederea repatrierii din Turcia, prin intermediul unor noi zboruri umanitare MApN. Cetăţenii români vor ajunge în ţară în cusul nopţii.

 

Zeci de primării și persoane fizice, înșelate de o așa zisă firmă de consultanță pentru proiecte europene
Zeci de primării și persoane fizice, înșelate de o așa zisă firmă de consultanță pentru proiecte europene

Fondurile europene reprezintă calea prin care România se poate dezvolta, iar competiția pentru accesarea lor este acerbă. Dornice să obţină banii, autoritățile publice și private apelează adesea la consultanți, care nu sunt, însă, întotdeauna, cinstiţi.

Recomandări
Locuitorii orașului Gaziantep dorm sub cerul liber, la -10°C, de teama unor noi cutremure. Ilknur Pintilie: E un ger cumplit
Locuitorii orașului Gaziantep dorm sub cerul liber, la -10°C, de teama unor noi cutremure. Ilknur Pintilie: E un ger cumplit

Corespondentul Știrile PRO TV, Ilknur Pintilie, se află în Gaziantep, unul dintre orașele grav afectate de cele două cutremure care au zguduit Turcia luni, 6 februarie.

Cutremure devastatoare în Turcia și Siria. Bilanțul deceselor a depășit 12.000, iar eforturile de căutare și salvare continuă
Cutremure devastatoare în Turcia și Siria. Bilanțul deceselor a depășit 12.000, iar eforturile de căutare și salvare continuă

Bilanțul negru al cutremurului devastator din Turcia și Siria continuă să crească. Sunt peste 12.000 de morți, iar cifrele se actualizează de la o oră la alta.

Salvatorii români trimiși în Turcia au început operațiunile în zonele grav afectate. Au scos de sub dărâmături trei persoane
Salvatorii români trimiși în Turcia au început operațiunile în zonele grav afectate. Au scos de sub dărâmături trei persoane

Românii trimiși în Turcia au reușit să scoată de sub dărâmături trei supraviețuitori. Și cum următoarele ore sunt vitale, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a trimis în zonele afectate încă o echipă de specialiști.