Tentativă de fraudă online care foloseşte identitatea vizuală a FedEx. SMS-urile primite de potențialele victime
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, miercuri, asupra unei tentative de fraudă online care foloseşte identitatea vizuală a FedEx.
Potenţialele victime primesc un SMS prin care sunt anunţate că au câştigat un premiu şi sunt direcţionate către un site unde li se cer date sensibile.
„O nouă tentativă de fraudă online încearcă să exploateze folosirea serviciilor de curierat în perioada reducerilor! Infractori cibernetici trimit potenţialelor victime un SMS în care îi anunţă că au câştigat un premiu, fără să dea detalii suplimentare”, avertizează, miercuri, DNSC, într-un comunicat de presă.
Potrivit specialiştilor, mesajul conţine un link care, odată accesat, din curiozitate sau din dorinţa de a beneficia de un câştig rapid, redirecţionează către un site de phishing.
Site-ul copiază elementele de identitate vizuală ale serviciului de curierat FedEx, pentru a oferi utilizatorului impresia că se află pe un canal de comunicare oficial al companiei.
„În realitate, dacă aruncăm o privire către denumirea domeniului care găzduieşte această schemă de phishing (globalpackoin[.]com) ne putem da seama instant că nu suntem pe site-ul FedEx şi că ar trebui să ne oprim înainte de a furniza date sensibile”, au mai precizat specialiştii.
Aceştia au o serie de recomandări:
- Fiţi vigilenţi şi analizaţi cu atenţie informaţiile primite, înainte de a furniza date online;
- Evitaţi accesarea link-urilor sau ataşamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute;
- Evitaţi furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor link-uri venite prin sms, e-mail sau platforme de mesagerie. Tastaţi numele site-ului pe care doriţi să introduceţi astfel de date manual în browserul de internet, pentru siguranţă;
- Analizaţi cu atenţie corectitudinea gramaticală şi de exprimare a textului în limba română;
- Verificaţi existenţa promoţiilor şi concursurilor pe canalele oficiale ale companiilor care le organizează;
- Nu uitaţi că nu puteţi câştiga un premiu la un concurs la care nu v-aţi înscris şi nu aţi participat.