Sute de români au rămas blocați de miercuri seară într-un aeroport din Portugalia. Cursa programată a fost anulată fără motiv
A început perioada concediilor, iar aeroporturile sunt pline de turiști. Traficul aerian a crescut cu peste zece procente, iar responsabilii susțin că au suplimentat personalul, în orele de vârf pentru a nu se crea blocaje.
Totuși, companiile aeriene se confruntă în continuare cu o criză de angajați, iar multe dintre curse ajung să aibă întârzieri mari, sau să fie anulate.
Cu copiii de mână și cu bagajele în spate, peste 200 de români au rămas blocați de miercuri seară pe Aeroportul din Lisabona. Cursa programată a fost anulată fără motiv, se plâng turiștii. Au primit un simplu mesaj să revină în aeroport a doua zi pentru un nou zbor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Compania aeriană a răspuns solicitării Știrilor PRO TV de a lămuri cele întâmplate:
„Wizz Air confirmă că zborul W4 3198 de la Lisabona la București Otopeni din 5 iulie a fost reprogramat pentru 6 iulie, deoarece aeronava care opera zborul a trebuit să fie supusă unor verificări tehnice neplanificate. Pe 6 iulie, aeronava a avut în continuare nevoie de verificări tehnice, astfel că zborul a fost amânat din nou. Cursa a fost deviată către Roma și apoi și-a continuat parcursul către București. Din cauza indisponibilității locurilor de cazare, pasagerii au avut opțiunea să identifice individual soluții pentru cazare și, ulterior, să le fie rambursată suma în cauză de către companie. Pasagerii au fost informați prin SMS/e-mail că le vor fi rambursate costurile pentru cazare. Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de această situație și reamintește că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavei este prioritatea sa și că face tot ce îi stă în putință pentru a evita și reduce întârzierile”, este reacția reprezentanților companiei.
Din păcate, astfel de întârzieri sau amânări de curse au loc frecvent pe mai toate aeroporturile. S-a ajuns aici din cauza lipsei de personal, disponibilizat în pandemie, dar si pentru că sunt livrate cu intarziere aeronavele noi.
Chiar și așa, turiștii abia așteaptă să ajungă în vacanță.
Două tinere: „În Elveția. În vacanță la unchii ei.”
Reporter: Ce planuri aveți?
Două tinere: „Să vizităm, să petrecem timp împreună.”
Fie că pleacă în vacanță sau se întorc în străinătate, în țările unde sunt stabiliți, zilnic, mii de turiști tranzitează Aeroportul din Otopeni. În luna mai, de exemplu, numărul de pasageri a depășit 1,2 milioane, în creștere cu aproape 10 procente față de aceeași perioadă a anului trecut. Ne apropiem de valorile înregistrate în 2019, atunci când traficul aerian a atins valori record.
De aici, pleacă zilnic între 5 și 10 chartere cu destinația Grecia, Turcia, Tunisia, Cipru sau Maroc. Mulți călătoresc în Grecia cu avionul în locul mașinii pentru că vor să ajungă pe diferite insule.
Traficul a crescut cu 20 la sută și pe aeroportul din Cluj-Napoca. Reponsabilii le recomandă oamenilor să călătorească mai mult cu bagaje de mână și să le evite pe cele de cală. Astfel, trec rapid prin filtrele de securitate.
Turist: „Zakynthos. Am mai fost. Exact în aceeași locație anul trecut. Ne-a plăcut foarte mult și mergem din nou acolo, cu nepoții data asta.”
Reporter: Aveți o grămadă de bagaje.
Turist: „Și suntem mulți.”
Reporter: Ce nu lipsește?
Turist: „Costumele de baie în primul rând, hainele de schimb.”
Turist: „În concediu la Paris, da. Mergem la Paris, unul de cală, restul bagaje de mână.”
David Ciceo – director Aeroport Internațional Cluj-Napoca: „În vara aceasta vom avea un record de trafic. Aproximativ 350 de mii de pasageri pe lună. Este important să vină cu două ore înainte, să verifice cu o zi înainte ora programată dacă sunt eventuale modificări.”
Încercați să faceți și check-in-ul online astfel încât să evitați cozile de la ghișee.
Sursa: Pro TV
Etichete: Portugalia, aeroport, avion, intarzieri zboruri,
Dată publicare:
06-07-2023 18:16