Românii abandonați de Blue Air se întorc, pe rând, acasă. Unii au pus mână de la mână și au închiriat autocare
Românii blocaţi pe diferite aeroporturi, în urma anulării zborurilor Blue Air, încep să se întoarcă acasă. Unii pe cheltuiala lor, cu autocare sau cu mașini închiriate, alții, mai norocoși, cu avioane Tarom, puse la dispoziţie de autorități.
Guvernul a alocat 5 milioane de lei pentru repatriere. Banii vor trebui recuperaţi însă de la Blue Air, companie care are datorii totale de 230 de milioane de euro. Deocamdată, nu se ştie când vor fi reluate zborurile.
Aceşti oameni s-au întâlnit pe aeroportul din Dubrovnik, Croația. Când au realizat că zborul Blue Air la care aveau bilete s-a anulat, s-au mobilizat şi au reuşit să găsească o firmă dispusă să le închirieze un autocar şi un şofer care să îi aducă până în București. Au plătit în total 4200 de euro, câte 100 de euro de persoană.
„Uite, România unită”
„Zbor anulat, din Dubrovnik, am mers acum cu autocarul, 20 de ore, ne-am descurcat singur. Uite, România unită. Ne-am luat bilet de avion și uite cum am ajuns”, spun ei.
Alţii au apelat la firmele româneşti de transport care fac curse regulate în Grecia. Tot cu autocarul au venit până în Bucureşti. De aici, mulţi mai au până acasă.
-Trebuia să ne anunţe măcar cu 24 de ore înainte. M-a anunţat băiatul că s-a anulat zborul şi am rezervat la autocar.
- Cât aţi plătit pe biletul de avion?
- 220 de euro
- Dus întors?
- Da.
- Şi pe biletul de autocar?
- O să plătim 360 de euro dus-întors. Cu banii înapoi, nu se ştie...”
Alți turiști au ajuns în țară cu avioane Tarom
În tot acest timp, 150 de persoane au fost aduse de la Tel Aviv de o aeronavă Tarom.
„Suntem foarte obosiți” (..) „A fost obositor până am ajuns la cursa asta. Am stat aproape 5 ore în aeroport” spuneau aceștia.
Potrivit Blue Air, aproape 55.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea zborurilor programate în perioada 6-11 septembrie. Deşi Adminstrația Fondului pentru Mediu a acceptat o eşalonare a datoriei de 28 de milioane de lei, aceasta nu este singura problemă a companiei.
Cristian Rada, CEO Blue Air: „Noi trebuie să ne renegociem, practic, toate condiţiile de operare cu toţi partenerii noştri externi şi interni, ori aceste lucruri nu se pot face peste noapte. Datoriile Blue Air sunt în acest moment de aproximativ 230 milioane de euro şi care ar fi reprezentat, în 2019, de exemplu, jumătate din veniturile realizate.”
În plus, autorităţile române îi îndeamnă pe păgubiți să îşi ceară banii înapoi.