150 de oameni care aveau bilete Blue Air au fost aduși în țară. Alte sute așteaptă de două zile pe aeroporturile din Europa
Aproximativ 150 de oameni, care aveau bilete la Blue Air, au fost aduși în țară, din Tel Aviv, joi dimineață, cu o cursă Tarom, pe aeroportul Otopeni. Mai sunt 850, aflați pe diferite aeroporturi din Europa, care așteaptă de mai bine de 48 de ore.
În urmă cu două zile, compania a decis suspendarea zborurilor, iar mii de oameni s-au trezit în haos. Blue Air are în acest moment datorii de aproximativ 230 de milioane de euro, a declarat pentru PROTV Cristian Radă, acționarul principal al companiei.
Primii conaționali care nu puteau să se întoarcă în țară din cauza anulării zborurilor Blue Air s-au întors joi dimineață.
Pasager: Totul a fost ok, la timp, călătorie frumoasă, fără întârziere.
Pasager: Ne-a anunţat ghidul şi cei de acasă ne-au spus ce se întâmplă. Am aşteptat să vedem ce se întâmplă, am avut încredere că totul se va rezolva cu bine.
Alin Șerbănescu - comunicator Ministerul Transporturilor: Pe listele noastre, aproximativ 1000 de romani care au cerut să se întoarcă în ţara cu curse TAROM, aceştia sunt cei care au avut bilete la Blue Air.
Reporter: Ce trebuie să facă românii care şi au luat bilete Blue Air ca să se întoarcă acasă cu o cursă TAROM?
Alin Șerbănescu - comunicator Ministerul Transporturilor: În primul rând, să sune la numărul pus de Ministerul de Externe şi să anunţe că sunt în altă ţară şi să facă dovadă că sunt în acea ţară şi nu se pot întoarce acasă din cauza curselor Blue Air.
Oamenii spun însă că la numărul unic pus la dispoziție de Ministerul de Externe sună încontinuu ocupat. Probleme au avut şi sportivii din Echipa de Talere a României, în total 8 persoane rămase în Cipru, la Larnaca.
Aurelian Popa, tatăl unui copil din echipa națională: Marea noastră problemă nu e ca n-am găsi un avion, marea noastră problemă este că avem armamentul cu noi, armamentul însemnând armele de foc şi nu toate companiile permit accesul armelor de foc la bordul lor. Am încercat toţi să sunăm la acel număr de 24 de ore, suna ocupat.
Alţii au primit un răspuns care i-a amuţit.
Cătălin Stere, turist Grecia: Am sunat la acel număr şi ne-au pus următoarele întrebări: dacă avem persoane cu probleme, bolnave sau copii. În cazul de faţă nu avem şi ne-au spus să ne descurcăm cum putem. Noi am adresat câteva întrebări, dacă vine cineva să ne ia sau cum se întâmpla şi chiar ne-au îndemnat să ne descurcăm noi pe puterile noastre.
Cei care și-au luat bilete prin intermediul unor agenții de turism, vor ajunge negreșit acasă, fără niciun cost suplimentar, dau asigurări operatorii din turism.
Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism: Sunt situații în care trebuie să mai stea o zi pentru că nu găsim avioane. Sigur, nu-i costă nimic. Sunt situații în care, nu știu, poate nu se întorc toți în orașul din care au plecat. Dar de acolo li se asigură transportul cu microbuze sau cu autocarul. Situația se va rezolva.
După ce, miercuri, Blue Air a cerut reeșalonarea datoriilor și i s-a aprobat solicitarea, conturile sale bancare au fost deblocate.
Cei care și-au cumpărat biletele direct de la Blue Air au o singură variantă. Trebuie să depună sesizări și să aștepte ca autoritățile să facă mai departe toate demersurile pentru ei.
Reporteri: Larisa Antal, Valentina Neagu, Claudia Nițoi, Teodora Suciu, Cosmin Stan, Alexandru Niculae