Mărturiile românilor care au fost afectați de haosul de pe aeroporturile din România, după ce Blue Air a suspendat zborurile
Statul român, prin Administrația Fondului pentru Mediu, a suspendat poprirea conturilor companiei Blue Air Aviation, pe 12 luni, pentru achitarea datoriei de peste 28.000.000 de lei.
2.000 de români, pasageri ai Blue Air, au apelat la serviciile consulare
Marți, de când Blue Air a decis suspendarea zborurilor, mii de români s-au trezit rămași pe drumuri prin aeroporturi, atât în țară, cât și în străinătate. 2.000 de români pasageri ai Blue Air au apelat la serviciile consulare și au cerut să fie ajutați să se întoarcă în țară. În afară de ei, alte mii de persoane s-au descurcat cum au putut. Ministrul Transporturilor a declarat, miercuri, că Guvernul va aloca cinci milioane de lei companiei TAROM pentru a-i aduce acasă pe românii afectaţi de decizia Blue Air.
Cu un efect de domino, haosul de pe aeroporturile din România s-a mutat și în străinătate.
Zeci de români aflați în Heraklion, Grecia, n-au mai ajuns la Cluj-Napoca
După miezul nopții, nicio aeronavă Blue Air nu a mai plecat către țară. De exemplu, zeci de români aflați în Heraklion, Grecia, n-au mai ajuns la Cluj-Napoca. Și nu sunt singurii care caută disperați soluții să se întoarcă în țară, în condițiile în care prețurile biletelor s-au dublat într-o fracțiune de secundă.
Turist: „Am plătit 400 de euro pe un alt bilet și mă aduce prin Viena cu escală de nouă ore. Ni s-a terminat și termenul de cazare”.
Doris Andrei, turistă: „Am achiziționat alte bilete între timp. Rezervări și confirmarea plații în valoare de 460 de euro, iar apoi au revenit cu un e-mail că prețul a crescut cu 340 de euro. Aici, toate hotelurile sunt pline în momentul de față, și nu știm dacă vom mai vedea aceste sume enorme pe care le-am plătit din cauza acestei situații. Ca rezolvare, noi a trebui să apelăm la familiile noastre, pentru e veni să ne ia cu mașina din București”.
Și-au dat ultimii bani pe bilete și cei care au rămas blocați pe aeroporturile din țară.
Turist: „Am plătit 700 de euro ambele bilete, iar acum, în sfârşit, după foarte multe încercări, am reușit să rezervăm cu 750 un singur bilet”.
Turist: „A și plâns sărmanul. Unul singur poate să-și permită un bilet, noi trei ajungeam la 1.587 de euro, și am găsit un autocar și mergem în noaptea asta cu autocarul”.
Probleme sunt și cu numărul unic de urgență pus la dispoziție de Ministerul de Externe
Oamenii spun că sunt probleme și cu numărul unic pus la dispoziție de Ministerul de Externe, unde sună încontinuu ocupat. În această situație sunt și sportivii din Echipa de Talere a României, în total opt persoane, care se află în Cipru, la Larnaca.
Aurelian Popa, tatăl unui copil din Echipa de Talere a României: „Marea noastră problemă nu e că n-am găsi un avion, marea noastră problemă este că avem armamentul cu noi, armamentul însemnând armele de foc și nu toate companiile permit accesul armelor de foc la bordul lor. Am încercat toți să sunăm la acel număr, de 24 de ore, sună ocupat”.
Alții au primit un răspuns care i-a amuțit.
Cătălin Stere, turist: „Am sunat la acel număr și ne-au pus următoarele întrebări: dacă avem persoane cu probleme, bolnave sau copii. În cazul de față, nu avem, și ne-au spus să ne descurcăm cum putem. Noi am adresat câteva întrebări, dacă vine cineva să ne ia sau cum se întâmplă, și chiar ne-au îndemnat să ne descurcăm noi pe puterile noastre”.
Ce asigurări dau operatorii din turism
Cei care și-au luat bilete prin intermediul unor agenții de turism, vor ajunge negreșit acasă, fără niciun cost suplimentar, dau asigurări operatorii din turism.
Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism: „Sunt situații în care trebuie să mai stea o zi pentru că nu găsim avioane. Sigur, nu-i costă nimic. Sunt situații în care, nu știu, poate nu se întorc toți în orașul din care au plecat, dar de acolo li se asigură transportul cu microbuze sau cu autocarul. Situația se va rezolva”.
Totodată, Guvernul a decis miercuri să aloce cinci milioane de lei din fondul de rezervă al companiei TAROM, ca să îi aducă înapoi acasă pe cei peste trei mii de români aflați în străinătate și care aveau bilete de întoarcere de la Blue Air.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Se lucrează la punerea în funcțiune a unui mecanism, pentru că lucrurile nu sunt simple, să mergi să găsești sloturi în fiecare aeroport, să poți să aterizezi să iei călătorii, dar colegii mei și cei de la TAROM, și ceilalți, încearcă să pună la punct acest mecanism astfel încât să depășim această situație”.
Cei care și-au cumpărat biletele direct de la Blue Air au o singură variantă. Trebuie să depună sesizări și să aștepte ca autoritățile să facă mai departe toate demersurile pentru ei.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: romania, romani, companii, blue air, marturie,
Dată publicare:
07-09-2022 19:59