Protest al camionagiilor la Arad după ce autoritățile au decis impozitarea diurnei de care beneficiază șoferii
Sute de camionagii au protestat, ieri, la Arad, după ce autoritățile au decis impozitarea diurnei de care beneficiază șoferii de cursă lungă. Inclusiv a banilor primiți în ultimii cinci ani.
Impozitarea retroactivă înseamnă falimentul multor firme din domeniu. Unele trebuie să dea acum la stat milioane de euro, spun cei vizați.
Protestul a fost organizat de cea mai mare asociație a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării. Cuprinde 850 de firme care dețin peste șapte mii de camioane.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
400 de camioane s-au încolonat pe şoseaua de centură a municipiului Arad. A fost un protest în mişcare, care a îngreunat circulaţia. Maşinile de mare tonaj s-au deplasat cu 10 km pe oră, iar şoferii au claxonat în permanență și au afișat pancarte cu mesaje critice la adresa autorităţilor.
Szep Zoltan - reprezentant șoferi: „Protestul de astăzi este îndreptat împotriva măsurilor abuzive luate de ANAF pentru recalcularea şi reîncadrarea diurnelor în categoria de venit salarial o recalculare şi un abuz care va duce în proporţie de 99 la sută la falimentul fiecărei firme de transport”.
Şofer: „Și aşa salariile sunt mici şi dacă mai bagă şi la diurna suntem faliţi nu mai avem cu ce întreţine familia nu mai avem numic”.
În jur de 40.000 de companii, cu peste 300 de mii de salariaţi, se ocupă de transporturi rutiere în România. Multe alte afaceri depind de acest domeniu - producători de autovehicule şi componente auto, firme de leasing, service-uri -, iar contribuția la PIB-ul României depășește 10%, spun reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002, cea mai mare din vestul ţării. Măsura ANAF ar fi un dezastru, spun ei.
Adrian Pop preşedinte APTE: „Vă dau un exemplu la o companie de 18 camioane li s-a imputat 2 milioane de euro nici măcar cifra de afaceri acea companie nu are de 2 miloane de euro într-un an. Sunt 82 de firme cărora li s-a întocmit dosare pentru sechestre şi au fost o parte din ei executaţi”.
Protestul a durat aproximativ 3 ore, dar vor fi organizate şi altele în cursul acestei luni, fiind luată în calcul inclusiv Capitala.