Programele Rabla Clasic 2021 şi Rabla Plus 2021 încep pe 26 aprilie. Câți bani poți să iei de la stat

Dată publicare: 21-04-2021 08:07
Dată actualizare: 22-04-2021 14:35


Vești bune pentru cei care au în plan să își cumpere o mașină nouă.

De luni începe „Programul Rabla'', iar anul acesta prima de casare și ecobonusurile sunt mai mari. Statul încurajează și de această dată vânzarea de vehicule care nu poluează, însă, în același timp le interzice cumpărătorilor să le vândă, timp de cel puțin un an.

Prima de casare pentru cei care dau o mașină veche a crescut anul acesta la 7.500 de lei, iar ecobonusurile au fost majorate și ele cu 500 de lei, astfel încât suma maximă oferită poate ajunge la aproximativ 2.500 de euro.

Pentru mașinile electrice statul acordă tot 45.000 de lei, iar pentru cele hibride plug-in, 20.000 de lei. A fost dublat și bugetul total, astfel ca mai mulți români să poată cumpăra mașini nepoluante.

Statul interzice însă vânzarea mașinilor cumpărate prin programul Rabla timp de un an.

Ministrul Mediului: „A existat această tentație de a beneficia de sprijin și de a vinde mașinile în alte țări din UE. Interzicem acest lucru. Programul este pentru România.

Prin programul de anul acesta pot fi cumpărate până la 6.600 de mașini full electrice și 5.000 de mașini hibride plug-in.

Conducătorul unei mașini electrice folosește câteva aplicații mobile, care îl ajută să vadă unde poate încărca mașina.

Trebuie să fiți pregătiți să stați cel puțin câteva zeci de minute, dacă vorbim de încărcare rapidă, iar costurile în acest caz pot ajunge până la 30-35 de lei/100 de km. Se poate și mai ieftin, adică acasă sau la stații mai accesibile, cu 10 lei/100 de km, și încă mai sunt stații unde încărcarea este gratuită.

Alex Șeremet, reprezentantul unui producător auto: „Se pune acum problema infrastructurii de încărcare peste noapte, adică să avem stații de încărcare de putere mai mică peste tot, în zonele urbane.”

Daca aveți de gând să cumpărați o mașină electrică, mare atenție la autonomie.

Costin Giurgea, realizatorul emisiunii SuperSPEED: „Noi am făcut un test cu o mașină electrică cu o autonomie declarată de 490 de km. Am plecat cu bateria plină dimineața, pe 7 grade, ne-am suit pe autostrada, am mers cu 130 de km legal până la Constanta, am ajuns acolo cu un range 50 de km, în condițiile în care făcusem 250. Deci, autonomia mașinilor electrice scade vertiginos în condițiile în care le folosești extraurban și în regim de condus normal.”

Pentru cei sceptici, producătorii vor să arate acum că o electrică poate fi și performantă. 

Oficilii se gândesc și la alte programe prin care să reducă poluarea, cum ar fi Rabla pentru sobe.