"Orașul țipă la noi". Sectorul bucureștean în care au fost luate măsuri care vizează felul în care arată reclamele stradale
Puține inițiative locale alinează publicitatea stradală la standardele țărilor din vest. Cele mai multe orașe din România nu au regulamente care să impună un echilibru.
În București, într-un singur sector au fost adoptate reguli stricte privind felul în care arată vitrinele, copertinele sau panourile. Comercianții care nu se vor conforma, nu vor mai primi autorizație de funcționare.
În Capitală, firmele luminoase parcă strigă după atenție, peste tot sunt reclame colorate care sufoca orașul și îi oferă un aspect dezordonat.
Alegeri 2024
09:50
Nicușor Dan, după vot: Am votat și acum cum votez de 35 de ani pentru democrație și pentru o direcție Occidentală a României
09:32
Ilie Bolojan, după vot: "Am votat pentru un preşedinte responsabil, pentru o Românie modernă şi europeană"
09:09
Marcel Ciolacu: „Am votat pentru o Românie cu o voce puternică în lume, al cărei președinte să muncească pentru țară”
09:05
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot în timp real. Ce grupe de vârstă au votat la primele ore
De exemplu, într-o zonă a cartierului Crângași fațadele clădirilor sunt încărcate cu elemente grafice de toate dimensiunile, înghesuite, texte mari, repetitive, culori stridente sau vitrine acoperite în totalitate de afișe care creează un aspect inestetic al străzii. Iar acest lucru se întâmplă în aproape toate cartierele din București.
În alte țări, orașele stabilesc regulamente de imagine publicitara clare, care nu lasă comercianții să afiseze orice in reclamele stradale. În România, sunt doar câteva orașe care au adoptat până acum un astfel de regulament, printre care Oradea sau Cluj-Napoca.
Emil Ivănescu, președintele Ordinului Arhitecților din România București: "Sunt multe, de la culori care nu se potrivesc cu clădirile, cu contextul, spațiu public nearanjat, până la reclame luminoase puse aiurea, disproporționat. O măsură unitară pentru București ar necesita un dialog cu toate părțile implicate și un acord. Bcurești nu e un oraș, sunt șase orașe. Din păcate, tot timpul noi spunem 'legea Bucureștiului, un oraș mai coordonat', dar starea actuală a lui e greu în starea lui să implementezi ceva unitar pe tot Bucureștiul. E presiunea din partea cealaltă a comercialinților care trebuie să schimbe lucrurile, dar e necesar și nu numai reclamele astea stradale, inclusiv signalistica ar trebui să existe o unitate de limbaj vizual, lucrurile astea se fac la niv European prin reuglamente de imgagine urbana ft clare".
Reguli stricte în Sectorul 6
Chiar dacă la nivelul Capitalei subiectul a fost dezbătut de-a lungul timpului, încă nu există un regulament unitar. Însă, primul pas a fost făcut de Primăria Sectorului 6, care a adoptat reguli stricte. Toți comercianții care afișează reclame vor trebui să se conformeze până la finalul anului.
Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6: "Inițiativa a plecat de la o realitate stringentă. Orașul țipă la noi, țipă vizual, la asta mă refer. Sunt foarte multe reclame care sunt în competiție unele cu altele. Foarte mari, luminoase, exagerate, care dau o senzație de disconfort și ne apasă. Am venit să reglementăm dimensiuni, proporții, intensitate luminoasă. Nu foarte mult, dar cât să aducem anumite cadre astfel încât grafic să arate mai bine orașul. De acum înainte, tot ce vine la autorizare vor trebui să respecte acest ghid, e hotărâre de Consiliu Local, e regulamnent local, prin care se stipulează foarte clar aceste noi reguli. Cei care nu se vor conforma trebuie să vină oricum în fiecare an la reautorizare. Pentru a li se reautoriza funcționarea, trebuie să respecte inclusiv acest ghid. E atât de clar ghidul că poate să îl preia oricine, orice primărie, inclusiv Primăria Generală".
Regulamentul stabilește atât condițiile tehnice de amplasare a firmelor, cât și designul acestora, mărimea, culorile folosite sau forma literelor.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, sectorul 6, ciprian ciucu, publicitate stradala,
Dată publicare:
06-04-2023 13:25