Navigația pe Dunăre, între Galați și Brăila, a fost oprită, din cauza lucrărilor la podul suspendat
Navigația pe Dunăre, între Galați și Brăila, este oprită, începând de luni, din cauza lucrărilor la podul suspendat care va lega Dobrogea de restul țării.
Autoritățile fluviale au stabilit două intervale orare care cumulează câte șase ore pe zi, răstimp în care nicio ambarcațiune nu are voie să treacă prin zona kilometrului 165.
Cu ajutorul unor barje, constructorii vor întinde, între cele doua perechi de piloni, cablurile care vor traversa Dunărea, la aproape 40 de metri înălțime.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Lucrările podului comparat deja cu Golden Gate vor dura până pe 19 iunie. Cablurile metalice trebuie întinse între pilonii înalți de 192 de metri, care sunt, practic, cele mai înalte construcții din România.
Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: "Au început operațiunile de lansare a cablurilor pentru susținerea platformei dintre cele două turnuri peste Dunăre. Se desfășoară deasupra Dunării și implicit traficul navigabil a fost restricționat".
Cablurile întinse vor permite accesul muncitorilor pe o pasarelă lungă de aproximativ un kilometru. De acolo vor lucra la calea de rulare propriu-zisă. Pentru a nu exista incidente, Administrația Fluviala a Dunării de Jos a emis un aviz către navigatori.
Sorin Crețu, director AFDJ Galați: "Lucrările se vor desfășură de luni până sâmbăta, în intervalul orar 08:00-11:00 și 13:00-16:00. Căpitănia zonala Galați și Brăila vor desemna zonele de acostare a navelor, cât și modul cum se vor mișcă intre aceste zone".
Podul suspendat va avea o lungime totală de aproape doi kilometri și o deschidere centrala de 1.120 de metri – ceea ce îl situează pe locul al treilea în Europa.
Compania Națională de Drumuri a eliberat documentația necesară pentru căile de acces la pod, dinspre cele două maluri. Dacă termenele vor fi respectate, în 2023, aproape simultan vor fi gata, atât podul, cât și drumurile de legătură.