Motivele pentru care doar 55% dintre clienții unui furnizor de gaze au beneficiat de reduceri în noiembrie

Gaze naturale

Peste 45% dintre clienţii Engie România nu au întrunit condiţiile de eligibilitate stabilite prin lege pentru a beneficia de măsurile de plafonare sau compensare, se arată într-un comunicat al companiei, remis, joi, Agerpres.

"Majorarea preţurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creşterea fără precedent a preţurilor de achiziţie ca urmare a dezechilibrului între cerere şi ofertă, creşteri de preţ care nu sunt sub controlul Engie Romania, fiind determinate de mecanisme de piaţă. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienţii care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale, în a doua parte a anului 2021, când preţurile de achiziţie au cunoscut maxime istorice", spun reprezentanţii companiei.

Aceştia susţin că Engie Romania a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare şi compensare, însă nu toţi clienţii întrunesc criteriile de eligibilitate.

"Astfel, dintr-un total de 1.742.544 de facturi emise clienţilor casnici pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie: pentru 946.772 de facturi au fost aplicate măsurile de plafonare şi compensare, în baza criteriilor stabilite de lege; pentru 795.772 de facturi nu au fost întrunite condiţiile de eligibilitate stipulate de lege (fie din punct de vedere al preţului, fie al intervalelor de consum prevăzute). Prin urmare, pentru acestea, nu au putut fi aplicate măsurile de plafonare sau compensare", au subliniat responsabilii companiei.

În cazul a 460.907 de facturi, preţul contractual s-a situat sub preţul minim de referinţă prevăzut de lege (de 0,125 lei/kWh), iar pentru restul de 334.865 de facturi nu au fost aplicate măsurile de sprijin întrucât nu s-au încadrat în categoriile de consum eligibile pentru aplicare.

În plus, aproximativ 30.000 de clienţi au beneficiat de ajutoarele pentru categoriile vulnerabile, iar jumătate dintre aceştia s-au încadrat şi la măsurile de plafonare şi compensare.

"Măsurile de sprijin au fost comunicate tuturor clienţilor noştri şi vom continua demersurile de informare despre criteriile de eligibilitate pentru aplicarea acestora. Dacă, în cazuri excepţionale, sunt identificate inadvertenţe în procesarea facturilor, ENGIE Romania tratează fiecare caz în parte şi, dacă se impune, realizează rectificările necesare, potrivit legii", mai spune sursa citată.

Engie România precizează că, pentru a beneficia de schema de suport pentru consumatorii casnici, conform legii, titularul de contract trebuie să fie o persoană fizică; clienţii non-casnici, printre care IMM-urile şi microîntreprinderile, trebuie să transmită, conform legii, o cerere însoţită de o declaraţie pe proprie răspundere că aparţin acestei categorii pentru a beneficia de schema de sprijin; facturile sunt emise zilnic, în funcţie de intervalul de citire, şi reprezintă contravaloarea consumului din ultimele 30 de zile de la data citirii sau autocitirii contorului de client.

De asemenea, o dată la trei luni, operatorul de distribuţie realizează o regularizare a consumului, cu condiţia ca acestuia să i se permită accesul la contor, în caz contrar furnizorul facturează convenţia de consum agreată cu clientul în momentul semnării contractului.

"Reiterăm faptul că ENGIE Romania respectă legislaţia în vigoare şi a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei", se mai arată în comunicat.

Citește și...
Un pădurar din Păunești, găsit inconștient în extravilanul localității. A fost bătut de ciobanii de la o stână
Un pădurar din Păunești, găsit inconștient în extravilanul localității. A fost bătut de ciobanii de la o stână

Un pădurar din Păuneşti, găsit inconştient în extravilanul localităţii, a ajuns la spital, marţi, după ce ar fi fost bătut de ciobanii de la o stână din localitate, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Vrancea.

Incendiu la motorul unui tren personal în care se aflau 60 de pasageri, în Argeș
Incendiu la motorul unui tren personal în care se aflau 60 de pasageri, în Argeș

Pompierii din Argeş au intervenit, marți seară, pentru stingerea unui incendiu, care a izbucnit la motorul unui tren personal în care se aflau 60 de pasageri.

 

Polonia, modernizată cu bani europeni. Investițiile făcute inteligent prin fondurile de la Uniunea Europeană
Polonia, modernizată cu bani europeni. Investițiile făcute inteligent prin fondurile de la Uniunea Europeană

În timp ce România pierde timp și bani cu anchete și dispute politice, Polonia își reconstruiește țara cu bani europeni. Este un model de succes despre cum pot fi cheltuite fondurile de la Uniunea Europeană, rata de absorbție fiind de peste 80%.

Recomandări
Demisii la vârf în instituțiile colectoare de taxe. Ar fi venit la pachet cu rotativa puterii
Demisii la vârf în instituțiile colectoare de taxe. Ar fi venit la pachet cu rotativa puterii

Departe încă de a rezolva problemele celor care ies în stradă cerând salarii mai mari, politicienii s-au ocupat, totuși, să caute vinovații.

Polonia, modernizată cu bani europeni. Investițiile făcute inteligent prin fondurile de la Uniunea Europeană
Polonia, modernizată cu bani europeni. Investițiile făcute inteligent prin fondurile de la Uniunea Europeană

În timp ce România pierde timp și bani cu anchete și dispute politice, Polonia își reconstruiește țara cu bani europeni. Este un model de succes despre cum pot fi cheltuite fondurile de la Uniunea Europeană, rata de absorbție fiind de peste 80%.

Protest uriaș al sindicaliștilor din învățământ. Oamenii au venit din toată țara, pe banii lor. Ce le-a oferit Guvernul
Protest uriaș al sindicaliștilor din învățământ. Oamenii au venit din toată țara, pe banii lor. Ce le-a oferit Guvernul

După negocierile purtate marți, sindicatele au anunțat că greva din școli nu se oprește. Peste 20.000 de angajați din învățământ au fost în stradă, la cel mai mare miting din educație al ultimilor ani.