Ministrul Transporturilor a anuntat o noua amanare la metroul din Drumul Taberei. Cand va fi de fapt finalizata Magistrala 5

Ultima actualizare: 03-04-2017 06:51
Imagine din tunelul care leagă staţiile de metrou Favorit şi Drumul taberei 34, în timpul evenimentului

Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei (Raul Doamnei - Eroilor) va fi finalizata abia la sfarsitul primului semestru al anului viitor, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.

Termenul este astfel devansat cu mai bine de jumatate de an fata de ultima estimare anuntata de autoritati.Lucrarile la Magistrala 5 au inceput in 2011, primul termen de finalizare a lucrarilor fiind 2014. Termenul a fost amanat de mai multe ori, in luna noiembrie 2016 autoritatile sustinand ca lucrarile vor fi terminat la finalul anului 2017.

”Termenul realist, pe care domnul director il stie si stie cum lucram, este finalul semestrului unu 2018”, a afirmat Razvan Cuc vineri, intrebat cand va fi functional tronsonul Raul Doamnei-Eroilor.Cuc spune ca a fost totodata scoasa la licitatie achizitionarea sistemului de siguranta-automatizare pentru Magistrala 5.

Ministrul Transporturilor a participat vineri la inaugurarea statiilor de metrou Laminorului si Straulesti, din cadrul Magistralei 4.”In momentul de fata se lucreaza pe Magistrala 5 si in zona Orizont sunt finalizate lucrarile, in zona Favorit, Drumul Taberei 34 - in lunile iunie-iulie ale acestui an”, a declarat, la randul sau, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, prezent la eveniment.

Metrorex, compania de stat care administreaza reteaua de metrou din Capitala, a lansat luna aceasta licitatia pentru sistemul de siguranta si automatizare a traficului pe Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei (Raul Doamnei- Eroilor), valoarea estimata a contractului fiind de 143,75 milioane lei (31,6 milioane euro), fara TVA.
Potrivit anuntului postat pe platforma electronica de licitatii publice, termenul limita pentru primirea ofertelor este 25 aprilie 2017, ora 16:00, iar data limita de evaluare a ofertelor este 22 mai, ora 18.00.

Companiile care depun oferte trebuie sa indeplineasca criterii stricte, precum realizarea unei cifre de afaceri anuale de minimum 135 milioane lei pentru ultimele trei exercitii financiare disponibile (2013, 2014, 2015) si realizarea de instalatii de siguranta si automatizare a traficului cu o valoare cumulata de cel putin 70 milioane lei.
Proiectul Magistrala 5 de metrou - Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomitei va avea o lungime totala de 7 kilometri, un numar de 10 statii si un depou. Valoarea totala a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.

Constructorul sectiunii Raul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (Romania).

Lucrarile la tronsonul de metrou Gara de Nord – Gara Progresul vor fi finalizate in 2023

Constructia sectiunii de metrou Gara de Nord –Gara Progresul, o prelungire a magistralei IV, va incepe in anul 2019, lucrarile urmand a fi finalizate in anul 2023, a anuntat vineri directorul general al Metrorex, Marin Aldea.”Vom analiza ofertele, suntem in perioada de clarificari, si vom raspunde la intrebarile potentialilor ofertanti.

Pentru aceasta documentatie, contractul se va incheia in trimestrul 2 pentru SF (studiul de fezabilitate, n.r.) al acestui an si urmeaza a fi finalizat pana in aprilie 2019, cand vom putea demara efectiv lucrarile estimate a se incheia in anul 2023”, a spus Aldea, prezent la inaugurarea statiilor de metrou Laminorului si Straulesti, din cadrul Magistralei 4.

Metrorex a scos in luna februarie la licitatie studiul de fezabilitate pentru realizarea sectiunii de metrou Gara de Nord – Gara Progresul care face parte din magistrala IV.

Contractul evaluat la aproape 38 milioane lei este finantat dintr-un imprumut nerambursabil acordat inca din anul 2013 din partea Elvetiei si se va derula pe o durata de aproape doi ani.

Sectiunea de metrou Gara de Nord – Gara Progresul, care va avea, cel mai probabil, zece statii, este un proiect de 1 miliard de euro si va deservi o zona a Capitalei locuita de aproape 300.000 de locuitori.

Racordul cu reteaua de metrou existenta se va face in zona centrala la Eroilor sau Izvor si traseul probabil va fi Palatul Parlamentului - Filaret - Eroii Revolutiei - Soseaua Giurgiului - Gara Progresul.

Totodata, la Gara Progresul va fi nevoie si de realizarea unui nod intermodal de transport pentru conexiunea cu liniile RATB si cu inelul feroviar al Capitalei.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, prezent vineri la eveniment, a vorbit despre proiectul Magistralei 6, care va face legatura intre statia 1 Mai si Aeroportul Otopeni.

”Magistrala 6 e un proiect deosebit de important pentru noi ca si guvern. Am reusit sa deblocam – pentru ca in momentul in care am ajuns in minister, anul trecut, se promovase doar Hotararea de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru acest obiectiv de investitii, nepromovandu-se si Hotararea de Guvern pentru exproprieri, care acum este pe circuitul extern de avizare pentru a fi promovata in Guvern, si totodata fusese blocat contractul cu firma de consultanta, care a elaborat SF-ul (studiul de fezabilitate, n.r.). Acelasi lucru, l-am facut, l-am deblocat”, a spus Cuc.

Finantarea acestui obiectiv de investitii se va face din fonduri europene si dintr-un imprumut, spune Cuc, fara a preciza despre ce imprumut este vorba.

Racordul la acest tronson se va face din statia 1 Mai, iar exproprierile pentru linia de metrou catre Otopeni se ridica la circa 76 milioane lei, a spus Marin Aldea. Ulterior Proiectului de Hotarare legat de exproprieri, Metrorex va achizitiona si servicii de consultanta in vederea urgentarii procedurilor de expropriere.

 

Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO