"Migranți de contrabandă", noua serie de investigații la „România, te iubesc!”. Rețelele de trafic câștigă sume fabuloase
Traficanții obțin sute de milioane de euro în fiecare an, din trecerea frauduloasă a frontierelor Europei.
Știrile PRO TV demarează, începând de luni, o nouă campanie. De această dată sunt în vizor filierele internaționale ale traficului de migranți, un fenomen care ia proporții pe continent.
Vă arătăm cum funcționează, care e traseul transfugilor, ce bani sunt la mijloc și, mai ales, legătura cu România și cu românii.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Episoadele campaniei "Migranți de contrabandă" vor fi difuzate zilnic la ȘTIRILE PROTV, dar și în cadrul unei ediții speciale "România, te iubesc!", duminică, 19 septembrie. O anchetă semnată de Rareș Năstase.
Franţa, o ţară cu aproape 12.000 de kilometri de autostradă, a treia din Europa şi a 8-a din lume, în topul reţelelor rutiere. Francezii au 146 de kilometri de drumuri la fiecare sută de kilometri pătraţi. Iar ţara e tranzitata anual e peste 460 de milioane de camioane de marfă, conform guvernului de la Paris. Pe rutele comerciale din Franţa, trec anual nu mai puţin de 359 miliarde de tone de marfă, fiind a doua ţară din Europa la acest capitol.
Dar Franţa are o mare problemă - în ultimii 5 ani, camioanele nu cară doar marfa, iar reţelele rutiere sunt dublate de alte reţele, ilegale, dar foarte profitabile.
Tirurile atacate de migranţi sunt un flagel care se extinde tot mai mult în Franţa. Un fenomen care afectează mulţi români, pentru că în comunitatea internaţională a camionagiilor, conaţionalii noştri reprezintă o pondere importanta. Mulţi dintre aceşti şoferi romani ajung victime – sunt bătuţi, tăiaţi şi urmăriţi de migranţii care vor cu orice chip să ajungă din Franţa, mai departe, până în Marea Britanie. Speră ca la englezi, care nici nu mai sunt în Uniune, vor primi mai uşor azil şi se vor integra.
Toţi şoferii au aflat pe pielea lor, că dacă încearcă să îi oprească pe migranţi, atunci când le invadează remorcile, îşi riscă, la propriu, viaţa.
La începutul acestui an, un tânăr a murit tăiat în spatele camionului, într-o parcare publică, la câteva sute de kilometri de Paris. O tragedie care a şocat comunitatea transportatorilor auto.
În Franţa, nici parcările securizate, cu garduri înalte, sârmă ghimpată, pază şi camere video nu mai sunt sigure. Migranţii au găsit şi aici soluţii să intre.
Dincolo de românii ucişi şi agresaţi, mai există însă o categorie, cea a şoferilor care se complac să îi treacă prin frontiere, contra cost. Sunt românii părtaşi în filierele internaţionale. 35 dintre ei ar fi ajuns până acum în penitenciarele din Calais şi Dover. Alte câteva zeci de şoferi au primit interdicţie de a mai intra în Regatul Unit, după ce au fost depistaţi cu migranţi în camioane.
Prețul începe de la 4.000 de lire
Tentaţia e mare, traseul migranţilor implică taxe uriaşe: 4.000 de lire pentru fiecare persoană ascunsă fraudulos, în remorcă, până la britanici. În zona porturilor Calais şi Dunkirk sunt filiere complexe, care includ călăuze, transportatori, dar şi capi care coordonează trecerile ilegale. Cei care îi abordează pe şoferii din parcările franceze se afişează cu maşini scumpe.
Şi până în Franţa, pe traseul din ţara natală, care de multe ori include şi România, migranţii şi familiile lor plătesc chiar şi 10 .000 de euro, pentru a tranzita fraudulos mai multe frontiere de stat. În Franţa, i-am găsit pe unii dintre cei care au trecut şi prin România, la un moment dat.
România devine un punct tot mai fierbinte, de mare interes, pentru migranţi. Toţi cei care ajung la noi recunosc că e doar o ţară de tranzit, şi dezvăluie ca şi aici au înflorit filiere care îi coordonează, iar parcările securizate au devenit o ţintă.
Gabriel Olaru, patron parcare privată: „Îi aduc aici călăuzele, e drumul către Timişoara…"
Pentru trecerea frontierei terestre, pe la sârbi, sau cu barca, pe la Dunăre, se plătesc bani frumoşi. Iar oraşul Timişoara a devenit un hub al migraţiei clandestine. Tinerii afgani, care aşteaptă pe un câmp de la marginea oraşului, recunosc, filmaţi pe ascuns, care sunt sumele achitate deja până în ţara noastră.
"3 mii de euro…" ,"4 mii de euro" spun aceștia.
Toţi recunosc că e doar o chestiune de timp şi de bani, ca să părăsească România, cu destinaţia vestul Europei.
Şi la francezi, şi la noi, autorităţile estimează că recenta preluare a puterii, de către talibani, în Afganistan, va produce, inevitabil, un nou val uriaş de migranţi. Care în câteva luni va lovi toată Europa, inclusiv România. O situaţie care nu face decât să bucure filierele internaţionale.
Rareş Năstase: „Sunt Rareș Năstase şi vă prezint la Știrile PROTV cum funcţionează reţelele de trafic internaţionale de persoane. Modul de operare, costurile, şi mai ales legătura cu România."
Sursa: Pro TV
Etichete: Marea Britanie, migranti, afganistan, frontiera, camioane, Romania te iubesc, trafic de persoane, afgani,
Dată publicare:
13-09-2021 08:23