Preparatul preferat al românilor când comandă mâncare. A detronat burgerul
Preparatele de tip fast food rămân favoritele românilor indiferent de oră sau de ziua din săptămână. Potrivit celor, care se ocupa de livrări, cheeseburgerul, shaorma, kebabul şi pizza sunt cele mai apreciate.
Noutatea vine dinspre deserturi. Anul trecut comenzile de preparate dulci au crescut, cu 40 de procente.
2022 a fost al cheeseburgerului, care a detronat burgerul în topul preferințelor potrivit unei mari platforme de livrări. În comenzi au apărut des și sosul de usturoi, shaorma, kebabul, noodles, cartofii prăjiți și sosul nachos.
Daniel livrează mâncare în Brașov de patru ani. Are zilnic în jur de 20 de comenzi. Pe cele mai multe le ridică din restaurantele cu produse care se prepară rapid.
Daniel Buzea, curier: „Sunt mulți care comandă de la muncă, în principal. Sunt comenzi și seara, când oamenii ajung acasă. Seara presupun că din lipsă de timp”.
Managerul unei bucătării din Brașov, unde se gătește pentru mai multe restaurante online, confirmă că preparatele fast food sunt cele mai cerute.
Marius Vatră - Manager Restaurant: „Mai exact burgerii și shaorma, clienții doresc un timp de preparare foarte scurt și un preț un pic mai mic”.
Răzvan Acsente - Director de Marketing platformă de livrare rapidă: „Românii comandă în medie cam de 80 de lei, în schimb comenzile care conțin produse de fast food sunt un pic mai ieftine undeva pe la 50-60 de lei”.
Deși aceste mâncăruri au reputația că ar dăuna sănătății, bucătarii susțin că acum sunt folosite și altfel de ingrediente.
Lucio Rusanu, șef-bucătar: ”Aceasta este o variantă de burger sănătos, adică: maioneză făcută de noi de la zero cu usturoi confiat și trufe, aici avem salată, baby spanac, carnea este produs local.”
Și în restaurantele cu prezenţă fizică, înghesuiala e tot la fast food. În acest local din Iași, shaorma e regină.
Cătălin Dumitriu manager, restaurant fastfood: "Cea mai căutată e cea la farfurie, este preferată de clienți."
2022 a fost şi anul deşertului. Comenzile au crescut cu 42% față de anul anterior, arată același studiu.
Pe timpul nopții, cea mai căutată mâncare a fost shaorma cu pui - o singură platformă de livrare a vândut 13.000 de porții, între orele 22 şi 2.