Cand vom putea ajunge cu metroul la Aeroportul Henri Coanda. Statul a pregatit 67 de milioane de lei pentru despagubiri

10-03-2017 06:55


Ministerul Transporturilor va despagubi 43 de proprietari de imobile si terenuri private cu 67 de milioane de lei, ca sa poata construi metroul care va lega Aeroportul Henri Coanda de Gara de Nord.

Lucrarile vor incepe anul acesta si vor fi gata cel mai probabil in 2021, sustin reprezentantii Metrorex. Este un termen indraznet, avand in vedere ca alte proiecte, cum ar fi metroul din Drumul Taberei, sunt si acum in lucru, desi trebuiau incheiate demult.

Bucurestiul are nevoie de un metrou care sa lege Gara de Nord de cel mai mare aeroport din tara, "Henri Coanda", aflat in Otopeni. Cine face acest drum cu masina la o ora de varf are nevoie, in medie, de 60 de minute. Metroul ar reduce cursa la jumatate.

Magistrala 6 are un traseu subteran de 14 kilometri. Va porni de la statia 1 Mai si va avea in total 12 statii, iar ultima oprire va fi la Aeroportul Henri Coanda. Va trece insa pe sub multe proprietati private.

Din aceasta cauza, Ministerul Transporturilor a lansat in dezbatere publica proiectul Hotararii de Guvern prin care statul vrea sa cumpere cu 67 de milioane de lei parti din aceste proprietati private, majoritatea terenuri pe unde ar urma sa fie construita magistrala.

Statul va trebui sa despagubeasca proprietarii terenurilor si imobilelor de pe o suprafata de peste 40 de mii de metri patrati. Unele sume vor fi date catorva companii de renume precum: Automobile Bavaria care ar urma sa primeasca 700 de mii de lei, sau Baneasa Investments care va primi peste 5 milioane de lei. Bani ar putea sa primeasca si companiile Hyunday, Mega Image sau proprietarii World Trade Center.

Inca de anul trecut reprezentantii Metrorex sustineau ca sapaturile la noua magistrala vor incepe in a doua jumatate a acestui an. Problema este ca nu a fost organizata nici macar licitatia de atribuire a lucrarilor.

Tot Metrorex sustinea anul trecut ca metroul ar putea fi gata in 2021, desi Romania trebuie sa il finalizeze in 2020, cand la Bucuresti se vor juca patru meciuri din Campionatul European.

Tara noastra a promis ca pana la acest campionat principalul aeroport va avea o legatura feroviara cu Capitala. Asta inseamna ori statie de tren langa Henry Coanda, ori metrou.

Acum de la Gara de Nord la Aeroport sau invers se circula cu autobuzul, ori taxiul.

Turist: "Economisesti timp, iar timpul este esential. E foarte benefic, mai ales pentru turistii straini."

Turist: "Ar ajuta la dezvoltarea Bucurestiului."

Proiectul este in dezbatere publica pana pe 18 martie.

VIDEO PROTVPLUS.RO