Litigiile cu asiguratorii RCA poti fi rezolvate și în afara instanței. Care este cea mai mare sumă obținută în 2022
Consumatorii nu trebuie să adreseze neapărat instanței de judecată, în cazul unor litigii cu orice tip de asigurător, așadar și cu cei ce emit polițe RCA.
Așadar, în acest caz, persoanele fizice pot lua legătura cu Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin), o structură creată în cadrul ASF cu scopul de a permite consumatorilor să apeleze gratuit la un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor – conciliere, potrivit avocatnet.ro.
În acest an, cea mai mare sumă obținută de un consumator ce a apelat la SAL-Fin este de 226.513 lei, anunță Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De altfel, potrivit ASF, nu este singurul caz în care, în urma concilierii SAL-Fin, consumatorii au primit sume importante. De pildă, într-un caz, consumatorul a primit 92.460 de lei pentru achitarea reparațiilor unui autoturism avariat și pentru lipsa de folosință a acestuia, iar în altul, au fost achitați 85.618 de lei de un asigurător în baza unei polițe CASCO.
De principiu, SAL-Fin oferă servicii alternative de soluționare a litigiilor pe care le au consumatorii cu asigurătorii sau cu alți furnizori de servicii financiare nebancare. Consumatorii pot alege dintre două tipuri de proceduri de soluționare alternativă a litigiilor: propunerea sau impunerea unei soluții. Mai exact, pot alege între:
-procedura de soluționare prin care un conciliator propune o soluție părților aflate în litigiu - acestea sunt libere să o accepte sau nu;
-procedura de soluționare prin care unul sau mai mulți conciliatori impun o soluție - de data aceasta, acceptarea rezultatului nu mai este opțională pentru părțile aflate în litigiu.
Potrivit SAL-Fin, termenul mediu pentru procedura de soluționare a litigilor prin propunerea unei soluții este de 27 de zile, menționează sursa citată.
Articolul integral poate fi consultat AICI.
Sursa: avocatnet.ro
Etichete: rca, litigiu rca, casco, auto, asigurari,
Dată publicare:
11-07-2022 09:25