Gara din Romania prin care nu mai trece niciun tren, dar are 4 angajati si a fost renovata cu 1 mil. de euro. Reactia CFR

gara Campulung de Tisa

O localitate din Maramures, de la granita cu Ucraina, ofera un exemplu despre modul in care se fac investitii in Romania. In cazul de fata este vorba de CFR, compania de stat care are probleme financiare inca de la infiintare.

Gara din comuna Campulung de Tisa, din Maramures, a fost inchisa in urma cu 8 ani, pentru simplul motiv ca prin localitate nu mai trece niciun tren, dar, cu toate acestea, in aceasta perioada a avut patru angajati - impiegati de miscare. Mai mult, acum trei ani, adica la cinci ani dupa ce a fost inchisa, gara a fost modernizata, pentru a raspunde cerintelor europene. Potrivit graiul.ro, investitia depaseste 1 milion de euro.

Localnicii sunt contrariati... Nu inteleg de ce s-au mai cheltuit banii daca gara nu foloseste nimanui. La fel si autoritatile locale.

"Comuna are gara. Acum 20 de ani functiona cursa regulata de tren, fiind doua-trei pe zi cu plecare de aici in Sighetu Marmatiei. De asemenea, au fost si trenuri de marfa, pe vremea cand inca era Uniunea Sovietica. De cand a ramas Ucraina a fost chiar si mic trafic de persoane, de aici la ucraineni. Acum este inchisa complet circulatia pe aceasta linie.

Ba mai mult, dupa ce s-a inchis traficul, la vreo doi-trei ani, s-a facut o investitie de cel putin un milion de euro la gara, pentru a corespunde standardelor Schengen. Toata lumea asteapta trenul, numai ca el nu soseste! De asemenea, exista un sef de gara si personal care deserveste gara prin care nu trece nici un tren. Urmatoarea statie de la noi ar fi in Ucraina.

Citește și
tren de calatori in Gara Sighisoara
Doua trenuri de calatori au stat fata in fata pe aceeasi linie, ore bune, intr-o gara din Banat. Ce ar fi dus la incident

Daca s-ar deschide traficul pe acest tronson, s-ar putea ajunge mult mai repede in Europa, la Budapesta, Viena. In urma cu doi ani, in Mersul trenurilor era o legatura Sighet-Budapesta, dar prin Cluj-Napoca, deci un ocol foarte mare si faceai cam 16 ore in mers. Asa, pe aici, timpul s-ar reduce poate la 10 ore. Acest lucru si-ar aduce aportul la dezvoltarea economica a localitatii", a spus viceprimarul Mihai Rudolf Lemak.

Viceprimarul spune ca economia zonei ar fi ajutata enorm daca traficul feroviar si gara ar fi redeschise.

"Trebuie facute demersuri pentru deschiderea acestei cai de acces pe linia ferata. Nu numai noi ca si comuna am dori acest lucru, ci am inteles ca sunt si mari agenti economici ce se ocupa cu prelucrarea lemnului in zona, care ar dori sa-si aduca materia prima pe calea ferata din Ucraina, sau chiar sa duca produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuatie, fiind nevoie si de acesta", a mai declarat Lemak pentru graiul.ro.

Cei patru angajati, care lucreaza pe ture, se ocupa de intretinerea obiectivului. Sunt constienti ca se afla intr-o situatie neobisnuita, dar spun ca nu este vina lor.

Dupa aparitia informatiei in presa, compania CFR a dorit sa faca urmatoarele precizari:

"In vederea indeplinirii masurilor si actiunilor necesare respectarii angajamentelor pentru aderare la spatiul Schengen, Romania a adoptat Strategia nationala privind aderarea la spatiul Schengen, document care contine directiile de actiune ale autoritatilor si institutiilor cu responsabilitati in domeniu. Astfel, conform Memorandumului nr. 118/437 din 26.06.2009 incheiat intre ministerele implicate – Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Afacerilor Externe - s-a dispus amenajarea statiilor de cale ferata de frontiera pentru indeplinirea conditiilor tehnice prevazute in Planul de Actiuni pentru Implementarea Strategiei Nationale de Management Integrat al Frontierei de Stat, gara Campulung la Tisa, reprezentand un obiectiv strategic al infrastructurii terestre, la frontiera cu Ucraina.

Mentionam de asemenea ca prin acest punct de frontiera doar Caile Ferate din Ucraina au asigurat tansport feroviar de calatori pana in anul 2006, an din care nu au mai solicitat transport, iar traficul de marfa a fost operational pana in anul 2014. Statia de cale ferata Campulung la Tisa este statie de frontiera deschisa pentru solicitarile de trafic feroviar. Valoarea investitiei este 2,2 mil lei, alocatie de la bugetul de stat".

Sursa foto: graiul.ro

Citește și...
O calatorie cu CFR, mai lunga decat un zbor pana in SUA. Urmarile furtunilor care au lovit in ultimele zile tara
O calatorie cu CFR, mai lunga decat un zbor pana in SUA. Urmarile furtunilor care au lovit in ultimele zile tara

Ploile vijelioase au lovit si miercuri noapte multe zone din tara. Luni si marti, meteorologii si hidrologii au emis peste 40 de avetizari imediate de fenomene periculoase.

Doua trenuri de calatori au stat fata in fata pe aceeasi linie, ore bune, intr-o gara din Banat. Ce ar fi dus la incident
Doua trenuri de calatori au stat fata in fata pe aceeasi linie, ore bune, intr-o gara din Banat. Ce ar fi dus la incident

Cele doua trenuri InterRegio care au ajuns fata in fata pe aceeasi linie intr-o gara din Caras-Severin, si-au reluat drumul.

4 din 10 trenuri din Romania nu au aer conditionat. Ce vrea sa faca CFR Calatori pentru a schimba situatia
4 din 10 trenuri din Romania nu au aer conditionat. Ce vrea sa faca CFR Calatori pentru a schimba situatia

4 din 10 trenuri care circula prin Romania nu au aer conditionat in plina vara. Iar mii de calatori se plang ca sunt nevoiti sa stea in vagoane incinse de soare, unde este mai cald decat afara.

Recomandări
Vreme severă în România. Zece drumuri naţionale şi 37 judeţene, blocate din cauza zăpezii
Vreme severă în România. Zece drumuri naţionale şi 37 judeţene, blocate din cauza zăpezii

Zece drumuri naţionale şi 37 judeţene sunt blocate din cauza zăpezii, a informat, sâmbătă, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

Medvedev critică încercările Occidentului de a
Medvedev critică încercările Occidentului de a "preveni" al Treilea Război Mondial prin înarmarea Kievului

Dmitri Medvedev, fost președinte al Rusiei, a reacționat vehement la afirmațiile surprinzătoare făcute de ministrul italian al Apărării, Guido Crosetto.

Rusia și-a prezentat „robotul ucigaș” cu care vrea să distrugă „inamicii occidentali”. Când va fi trimis în Ucraina | VIDEO
Rusia și-a prezentat „robotul ucigaș” cu care vrea să distrugă „inamicii occidentali”. Când va fi trimis în Ucraina | VIDEO

În timp ce Germania și SUA au anunțat că intenționează să trimită tancuri Leopard și Abrams către forțele lui Volodimir Zelenski, Rusia a dezvăluit o nouă armă terifiantă pe care o numește "robot ucigaș".