Gara din Romania prin care nu mai trece niciun tren, dar are 4 angajati si a fost renovata cu 1 mil. de euro. Reactia CFR
O localitate din Maramures, de la granita cu Ucraina, ofera un exemplu despre modul in care se fac investitii in Romania. In cazul de fata este vorba de CFR, compania de stat care are probleme financiare inca de la infiintare.
Gara din comuna Campulung de Tisa, din Maramures, a fost inchisa in urma cu 8 ani, pentru simplul motiv ca prin localitate nu mai trece niciun tren, dar, cu toate acestea, in aceasta perioada a avut patru angajati - impiegati de miscare. Mai mult, acum trei ani, adica la cinci ani dupa ce a fost inchisa, gara a fost modernizata, pentru a raspunde cerintelor europene. Potrivit graiul.ro, investitia depaseste 1 milion de euro.
Localnicii sunt contrariati... Nu inteleg de ce s-au mai cheltuit banii daca gara nu foloseste nimanui. La fel si autoritatile locale.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Comuna are gara. Acum 20 de ani functiona cursa regulata de tren, fiind doua-trei pe zi cu plecare de aici in Sighetu Marmatiei. De asemenea, au fost si trenuri de marfa, pe vremea cand inca era Uniunea Sovietica. De cand a ramas Ucraina a fost chiar si mic trafic de persoane, de aici la ucraineni. Acum este inchisa complet circulatia pe aceasta linie.
Ba mai mult, dupa ce s-a inchis traficul, la vreo doi-trei ani, s-a facut o investitie de cel putin un milion de euro la gara, pentru a corespunde standardelor Schengen. Toata lumea asteapta trenul, numai ca el nu soseste! De asemenea, exista un sef de gara si personal care deserveste gara prin care nu trece nici un tren. Urmatoarea statie de la noi ar fi in Ucraina.
Daca s-ar deschide traficul pe acest tronson, s-ar putea ajunge mult mai repede in Europa, la Budapesta, Viena. In urma cu doi ani, in Mersul trenurilor era o legatura Sighet-Budapesta, dar prin Cluj-Napoca, deci un ocol foarte mare si faceai cam 16 ore in mers. Asa, pe aici, timpul s-ar reduce poate la 10 ore. Acest lucru si-ar aduce aportul la dezvoltarea economica a localitatii", a spus viceprimarul Mihai Rudolf Lemak.
Viceprimarul spune ca economia zonei ar fi ajutata enorm daca traficul feroviar si gara ar fi redeschise.
"Trebuie facute demersuri pentru deschiderea acestei cai de acces pe linia ferata. Nu numai noi ca si comuna am dori acest lucru, ci am inteles ca sunt si mari agenti economici ce se ocupa cu prelucrarea lemnului in zona, care ar dori sa-si aduca materia prima pe calea ferata din Ucraina, sau chiar sa duca produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuatie, fiind nevoie si de acesta", a mai declarat Lemak pentru graiul.ro.
Cei patru angajati, care lucreaza pe ture, se ocupa de intretinerea obiectivului. Sunt constienti ca se afla intr-o situatie neobisnuita, dar spun ca nu este vina lor.
Dupa aparitia informatiei in presa, compania CFR a dorit sa faca urmatoarele precizari:
"In vederea indeplinirii masurilor si actiunilor necesare respectarii angajamentelor pentru aderare la spatiul Schengen, Romania a adoptat Strategia nationala privind aderarea la spatiul Schengen, document care contine directiile de actiune ale autoritatilor si institutiilor cu responsabilitati in domeniu. Astfel, conform Memorandumului nr. 118/437 din 26.06.2009 incheiat intre ministerele implicate – Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Afacerilor Externe - s-a dispus amenajarea statiilor de cale ferata de frontiera pentru indeplinirea conditiilor tehnice prevazute in Planul de Actiuni pentru Implementarea Strategiei Nationale de Management Integrat al Frontierei de Stat, gara Campulung la Tisa, reprezentand un obiectiv strategic al infrastructurii terestre, la frontiera cu Ucraina.
Mentionam de asemenea ca prin acest punct de frontiera doar Caile Ferate din Ucraina au asigurat tansport feroviar de calatori pana in anul 2006, an din care nu au mai solicitat transport, iar traficul de marfa a fost operational pana in anul 2014. Statia de cale ferata Campulung la Tisa este statie de frontiera deschisa pentru solicitarile de trafic feroviar. Valoarea investitiei este 2,2 mil lei, alocatie de la bugetul de stat".
Sursa foto: graiul.ro