Designerii români care vor să ne convingă să importăm mai puține haine
Tinerii designeri români le declară război importatorilor de haine.
Sunt zeci de oameni talentați care și-au deschis ateliere și au succes. Româncele sunt tot mai dornice să-i susțină cumpărându-le produsele, iar aceștia reinvestesc banii și crează locuri de muncă.
Sunt tineri talentați și creativi. Au îndrăznit să își urmeze visul și au creat branduri românești tot mai puternice pornind de la zero.
Ioana Ciolacu este unul dintre acești designeri, care au succes atât în țară, cât și pe plan internațional. A studiat arhitectura și design la București și Londra și s-a afirmat câștigând un concurs internațional.
Ioana Ciolacu, Designer: Am o istorie a brandului, una norocoasă. Mă remarc pentru printuri cât și pentru ținute foarte relaxate, pentru un public smart.
Are mare succes și cu puloverele împletite din lână.
Ioana Ciolacu, Designer: Sunt foarte cunoscute aceste pulovere, sunt foarte ochioase și te scoate din anonimat din prima.
Clientela Ioanei este împărțită în două: jumătate din România, jumătate din străinătate.
Până în urmă cu trei ani, Ioana Popa era corporatistă. Lucra în marketing, dar a renunțat la muncă într-un birou pentru a crea haine.
Ioana Popa, Designer: Acum dacă deschizi o pagină de social media găsești o reclamă a unui designer, produse, piața se mișcă și suntem din ce în ce mai mulți.
Într-un showroom sunt adunate doar creații ale designerilor români aflați în primii ani de activitate, cu potențial de a deveni branduri internaționale.
Larisa Dragna, Designer: "Pentru piesele care sunt de serie mică, oamenii sunt tot mai interesați în așa fel încât oamenii când merg la un eveniment nu se întâlnesc cu alte șapte fete care poartă aceeași rochie."
Camelia Sas: Noi lucrăm cu 40 de designeri, atât în showroom cât și în online. Suntem o platformă care comercializează dar și promovează nume noi de designeri din România.
De altfel, hainele creatorilor români sunt tot mai prezente pe covorul roșu, la Hollywood. Așadar, pe o piață de 2,5 miliarde de euro, dominată de import, ni se oferă în sfârșit alternativă: haine gândite și făcute în România.