Cozi uriase la Aeroportul Henri Coanda. Zecile de mii de pasageri ajung sa astepte si doua ore un taxi dintr-un motiv absurd

06-04-2016 18:47


Daca veniti la Bucuresti si aterizati pe Aeroportul Otopeni, inarmati-va cu foarte multa rabdare.

Cand in sfarsit lucrurile pareau ca au intrat in normal, autoritatile aeroportuare au modificat iar regulile pentru companiile de taxi si le-au cerut sa-si autorizeze masinile care opereaza in aerogara.

Pana acum, au reusit sa faca asta doar 500 de soferi, mult prea putini pentru zecile de mii de pasageri. Unii dintre calatori reclama deja ca asteapta intre o jumatate de ora si doua ore dupa o masina.

Aeroportul Henri Coanda din Otopeni, la ora de varf. In fata aparatelor de la care poti sa iti comanzi un taxi oamenii stau la o coada care aminteste de Romania lui Nicolae Ceausescu.

"Am dat comanda de prea multe ori. Este enervant. Sunt pentru prima data in Romania si experienta nu este placuta."

Aparatele functioneaza. Problema este alta. Sunt prea putine masini inregistrate acolo.

"-De cat timp asteptati?
-De vreo 30 de minute. Daca nu mai bine. Minunat. Traim romaneste. Dupa atatea ore de zbor sa stau doua ore la coada sa gasesc un taxi. "

"Este ridicol. Nu am mai avut o asemenea problema pe acest aeroport."

In acest moment, cei aproape 20 de mii de pasageri care aterizeaza zilnic sunt nevoiti sa imparta 500 de taxiuri.

"La fiecare avion, care are 200 de pasageri la bord, aproape 100 vor alege sa mearga din aeroport spre Bucuresti cu taxiul. Astfel, este suficient ca pe aeroport sa aterizeze 5 sau 6 avioane astfel incat toate cele 500 de taxiuri autorizate sa fie ocupate."

Autoritatile aeroportuare au cerut ca toate taxiurile care preiau pasageri sa fie autorizate.

Vor fi acceptate doar masinile care respecta anumite reguli. De exemplu portbagajul sa fie de cel putin 500 de litri. Asta inseamna ca taxiurile cu butelii mari GPL in portbagaj nu vor mai ajunge la Otopeni.

Valentin Iordache. purtatorul de cuvant al Companiei Aeroporturi Bucuresti:  Siguranta si securitatea fiind primordiala mai ales in contextul evolutiei evenimentelor internationale. Companiile de taxi au fost anuntate inca din iunie anul trecut."

Miercuri, cativa taximetristi incercau sa fie cu actele in regula, doar ca potrivit lor birocratia este excesiva.

Dan Radulescu, taximetrist: "Nu am crezut ca vom fi obligati sa avem acces cu acest ecuson.
Reporter: Ati crezut ca o sa se amane aceste reguli?
Dan Radulescu, taximetrist: S-au tot amanat. Din septembrie s-au amanat. "

Soferii care si-au depus abia acum dosarul spera sa obtina autorizatiile in cel mult o luna. Pana atunci pasagerii rabda si multi dintre ei trebuie sa accepte curse cu si cu 3 lei 50 pe kilometru.

Pe de alta parte taximetristii cu butelii GPL care au fost refuzati de aeroport - spun ca vor face plangere la Avocatul Poporului pentru ca se considera discriminati.

VIDEO PROTVPLUS.RO