Autoritățile modernizează toate intersecțiile de cale ferată cu drumuri naționale
Toate intersecțiile de cale ferată cu drumurile naționale vor fi modernizate în următorii doi ani.
Autoritățile promit lucrări de 35 de milioane de lei pentru că aceste zone de traversare a căilor ferate să fie bine semnalizate și iluminate, în acelaşi fel la nivel național. Din păcate, în ultimii șapte ani, din cauza proastei semnalizări s-au produs peste 200 de accidente, soldate cu victime.
În anumite intersecţii de cale ferată cu un drum naţional ar trebui să apară stâlpi de iluminat cu încărcare solară, bariere, separatoare de sens şi covoare rutiere antiderapante. Totul, pentru a preveni accidentele. Bilanţul din ultimii 7 ani este tragic: în astfel de locuri au fost peste 200 de accidente cu 400 de răniţi şi 28 de morţi.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Toate cele 246 de puncte vor fi modernizate în doi ani, potrivit unei hotărî adoptate recent de guvern.
Alin Şerbănescu, CNAIR: Am decis să uniformizăm semnalizarea la nivelul tuturor trecerilor cu calea ferată la drumurile naţionale. Când un om observă o anumită configuraţie se aşteaptă că acolo să urmeze o cale ferată.
Până atunci, şoferii se confruntă zilnic cu situaţii periculoase la trecerile cu calea ferată.
Tânăr: Multe dintre ele nici nu sunt semnalizate sau nu sunt sigur că merg chestiile alea, sunt nişte beculeţe de-abia se văd şi stau foarte atent să mă uit şi când trec dau foarte tare să trec.
Sute de victime şi-au pierdut viaţa lovite de tren.
Multe dintre tragediile produse în intersecţiile de cale ferată cu drumurile puteau fi evitate dacă autorităţile şi-ar fi dat interesul, spun reprezentanţii Asociaţiei ''Construim România''. Aceştia atrag atenţia că o parte din reţeaua de cale ferată nu mai este întreţinută în niciun fel de CFR, iar în multe locuri indicatoarele sunt acoperite de vegetaţie.
Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: Compania naţională ar trebui să demareze programe pentru realizarea de pasaje rutiere. Să facă un audit şi să se remedieze problemă pentru că sunt multe căi ferate abandonate.
Lucrările de modernizare la trecerile cu calea ferată vor costa 35 de milioane de lei - bani europeni şi de la guvern.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
aCLICK AICI peantru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!