Bolnavii care s-au trezit cu analize fictive sunt pusi pe drumuri. Cum arata o zi pierduta pe la ghisee intr-un sistem haotic
Asa e in Romania, tot bolnavii sunt pusi pe drumuri si plimbati de la un ghiseu la altul ca sa conteste plata unor analize medicale.
Casa de Asigurari de Sanatate nu a gasit alta solutie ca sa descopere furturile din spitale. Asa ca ii anunta pe oameni ca au de plata anumite servicii medicale iar titularii trebuie sa vina sa depuna contestatie daca n-au beneficiat de ele. Mii de notificari de plata au fost numai trimise in Bucuresti, in ultimele zile, iar cateva sute dintre ele au fost deja contestate.
O doamna din Bucuresti se numara printre miile de asigurati somati de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate sa achite analizele medicale facute in 2012, pe cand era internata pentru operatie. A primit deja o notificare prin care i se cere sa returneze aproape 300 de lei. Asa ca s-a vazut nevoita sa ceara explicatii la CNAS. Prima data s-a oprit la registratura.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
DISCUTIE ASIGURAT- ANGAJAT REGISTRATURA
Asigurata: Am primit o notificare. Nu inteleg, am fost internata la Floreasca. N-am avut nimic de plata. Vreau sa stiu de ce trebuie sa platesc bani.
Angajat: Informatiile nu le primiti de la mine, etajul 1 serviciu juridic.
Apoi a mers la departamentul juridic, unde un angajat i-a explicat femeii ca pe CNP-ul ei s-au decontat de casa de 2 ori aceleasi analize. Pentru ca analizele au fost facute la un laborator privat, s-au facut 2 deconturi pentru aceleasi teste decontate atat de spital cat si de laborator. Desi este evident ca frauda a fost pusa la cale de cineva din interiorul sistemului, tot asiguratul este pus pe drumuri. In cazul nostru, la final, doamna a primit un sfat:
Angajat: Eu in locul dumneavoastra as face contestatie.
Asigurata: Pentru ce sa vin aici? Timpul meu, nervii mei...
Angajat: Intrebati curtea de conturi, noi doar am evidentiat aceste notificari.
Asa ca femeia este trimisa din nou la registratura sa scrie o contestatie. Asadar, dupa ce a pierdut mai bine de o jumatate de ora pe la ghisee, femeia mai trebuie sa astepte 30 de zile, pana cand va primi un raspuns la contestatie.
"E un haos intre ei si ne baga pe noi, sa se inteleaga intre ei" a marturisit ea.
Intr-o saptamana s-au adunat peste 100 de contestatii pentru care fiecare asigurat trebuie sa parcurga acelasi traseu.