Călătorii care și-au primit imediat banii înapoi după prăbușirea Blue Air. Prejudiciul a trecut de un milion de euro
Majoritatea clienții Blue Air afectați de oprirea zborurilor și-au primit banii înapoi, însă doar dacă le-au cumpărat de pe o platformă de travel. Compania a făcut primele plăți după câteva zile de prăbușirea companiei aeriene, în septembrie 2022.
Vola.ro a rambursat banii pe călătorii pentru 95% din clienții care au achizționat biletele Blue Air de pe platformă, sau au ofeit servicii alternative de zbor, precizează compania într-un comunicat preluat de Agerpres.
Societatea este în curs de a finaliza procesul de rambursare a tuturor clienţilor care au avut zboruri Blue Air anulate, cu plecări începând din 6 septembrie 2022
Peste 10.000 de clienţi Vola.ro au fost afectaţi de anulările Blue Air, iar prejudiciul adus se ridică la peste 1 milion de euro.
Rambirsările au durat aproape 4 luni şi a implicat o munca unei echipe de peste 40 persoane.
„După 3 ani pandemici dificili, anul 2022 a adus întreaga industrie a turismului din România în pragul unui nou moment de criză - anularea tuturor zborurilor Blue Air fără avertisment şi fără explicaţii pertinente. Nu au existat avertizări în prealabil şi nicio cale de comunicare cu echipa Blue Air. Practic, companiile din turism care au vândut bilete Blue Air au fost singurele surse de informare şi de soluţionare pentru pasagerii păgubiţi", susţin reprezentanţii Vola.ro.
Vola.ro a făcut rambursarea către 95% dintre clienţii afectaţi, urmând ca restul de 5% să primească soluţiile de rambursare în următoarea lună.
„Primii clienţi Vola.ro care au fost rambursaţi imediat ce zborurile lor au fost anulate de compania aeriană sunt cei care îşi achiziţionaseră serviciul Fast Refund şi care au primit banii în doar 2-3 zile de la anularea zborului. În acelaşi timp, clienţii care aveau achiziţionat serviciul Vola Trip Protect au primit asistenţă prioritară şi soluţii alternative de călătorie, astfel continuându-şi planurile de vacanţă, sau au putut opta pentru rambursare şi au primit banii înapoi în 2-3 zile", se menţionează în comunicat.
De asemenea, clienţii companiei care aveau zboruri Blue Air şi se aflau în străinătate au fost ajutaţi să revină în ţară.
De la începutul pandemiei, Vola.ro a recuperat peste 9 milioane de euro pentru aproape 100.000 de clienţi afectaţi de situaţia zborurilor anulate de la toate companiile aeriene, au mai precizat reprezentanții companiei.
„Situaţia Blue Air nu este una nouă pentru Vola.ro, care a încercat să obţină rambursări pentru toţi clienţii săi afectaţi de problemele neprevăzute ale zborurilor anulate de companiile aeriene. De la începutul pandemiei şi-a recuperat peste 9,2 milioane de euro de la toate companiile pentru peste 98.000 dintre ei", se menţionează în comunicat.