Experiment Stirile ProTV. In cat timp ajungi acum de la Bucuresti la Buzau cu trenul si cat dura aceasta calatorie in 1938

×
Codul embed a fost copiat

Intr-o lume a vitezei, in care trenurile merg si cu 400 de kilometri pe ora, ale noastre circula mai prost decat acum 80 de ani.

Daca in 1938 drumul de la Bucuresti la Buzau dura o ora si jumatate, acum, dupa ani de progres si reforme, dureaza cu 40 de minute mai mult din cauza infrastructurii.

Visam insa la o linie de mare viteza, care ne este promisa pentru anul 2050.

Bucuresti, Gara de Nord, anul 1938. Miezul zilei, cu trenul de Buzau ar trebui sa facem o ora si 30 de minute pana la destinatie. Sa vedem insa cat face in 2014 trenul Bucuresti Buzau. 

• Nici nu am plecat bine din Gara de Nord si surpriza. Oprim din senin 5 minute la Buftea.

Citește și
CFR special
Trenurile CFR sunt mai lente cu 20km/ora ca inainte de 1989. In 40 de ani, vor ajunge sa stea pe loc

• Au trecut doar 18 minute de cand am plecat si deja avem parte de o statie neasteptata. Asteptam sa treaca un alt tren, pentru ca sunt lucrari la linie si se circula pe un singur fir.

Pornim din nou, insa fara prea mult noroc.

• Acum incepe partea cea mai frumoasa a calatoriei, cea in care viteza trenului este una de croaziera - atingem acum 28 de kilometri la ora - probabil ca sa putem admira peisajul.

Acum 75 de ani, Romania se lauda cu una dintre cele mai moderne retele de cai ferate din lume. Astazi doar bucata dintre Bucuresti si Ploiesti este modernizata. Daca in Franta sau Italia trenurile merg cu 400 de kilometri in doua ore, noi ne chinuim sa facem doua ore pe 130 de km. Daca avem noroc.

Pana la Buzau, trenul Inter Regio a facut doua ore si 10 minute, cu 40 de minute mai mult fata de durata pe care o avea o calatorie identica in anul 1938.

Acum trenurile circula cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora, cu 15 kilometri mai putin fata de 1989.

Pe distantele lungi problemele sunt si mai mari. De la Bucuresti la Baia Mare se face 14 ore cu trenul cu 4 ore mai mult ca in 1989.

Culmea e ca masina sau avionul au devenit variante mai ieftine decat calatoria cu trenul la vagonul de dormit, care trebuie rezervat cu mult timp inainte.

Singura sansa ar fi trenul de mare viteza, pe care oficialii de la transporturi il vad functional in anul 2050. Pana in 2020 vom face doar hartii si analize.

"Romania va dezvolta pana in 2050 un traseu de cale ferata de viteza de la vest la sud-est... de completare a retelei feroviare de mare viteza. In perioada 2014-2020 se propune realizarea studiilor necesare si proiectului tehnic", sustine Ministerul Transporturilor.

Recent intors din China, vicepremierul Liviu Dragnea a declarat la emisiunea "Dupa 20 de ani" ca de anul acesta vom incepe primele analize.

"Studiul de fezabilitate se va realiza prin achizitie publica, asta inseamna ca in acest an sa inceapa procedura", a spus Dragnea.

Alte detalii despre vizita vicepremierului in China, duminica de la ora 10 la emisiunea "Dupa 20 de ani".

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Chinezii vor construi prima linie feroviara de mare viteza din Romania. Pe unde trece si cat va costa proiectul
Chinezii vor construi prima linie feroviara de mare viteza din Romania. Pe unde trece si cat va costa proiectul

Vicepremierul Liviu Dragnea, aflat in China, a semnat cu vicepresedintele Comisiei Nationale pentru Reforma si Dezvoltare a Chinei un memorandum.

Trenurile CFR sunt mai lente cu 20km/ora ca inainte de 1989. In 40 de ani, vor ajunge sa stea pe loc
Trenurile CFR sunt mai lente cu 20km/ora ca inainte de 1989. In 40 de ani, vor ajunge sa stea pe loc

Sutele de milioane de euro cheltuite nu ne ajuta sa mergem mai rapid pe calea ferata. Din contra, in zilele noastre, o calatorie cu trenul dureaza mai mult ca inainte de 1989 pentru ca viteza medie a scazut cu 20 km pe ora.

Falimentul CFR Marfa, partea I. De la profit, la o gaura de 450 de milioane de euro in doar 15 ani
Falimentul CFR Marfa, partea I. De la profit, la o gaura de 450 de milioane de euro in doar 15 ani

Ingropata in datorii si cu o cota de piata din ce in ce mai mica, CFR Marfa este un model pentru cum nu ar trebui sa fie gestionata o societate de stat.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.