Experiment Stirile ProTV. In cat timp ajungi acum de la Bucuresti la Buzau cu trenul si cat dura aceasta calatorie in 1938
Intr-o lume a vitezei, in care trenurile merg si cu 400 de kilometri pe ora, ale noastre circula mai prost decat acum 80 de ani.
Daca in 1938 drumul de la Bucuresti la Buzau dura o ora si jumatate, acum, dupa ani de progres si reforme, dureaza cu 40 de minute mai mult din cauza infrastructurii.
Visam insa la o linie de mare viteza, care ne este promisa pentru anul 2050.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Bucuresti, Gara de Nord, anul 1938. Miezul zilei, cu trenul de Buzau ar trebui sa facem o ora si 30 de minute pana la destinatie. Sa vedem insa cat face in 2014 trenul Bucuresti Buzau.
• Nici nu am plecat bine din Gara de Nord si surpriza. Oprim din senin 5 minute la Buftea.
• Au trecut doar 18 minute de cand am plecat si deja avem parte de o statie neasteptata. Asteptam sa treaca un alt tren, pentru ca sunt lucrari la linie si se circula pe un singur fir.
Pornim din nou, insa fara prea mult noroc.
• Acum incepe partea cea mai frumoasa a calatoriei, cea in care viteza trenului este una de croaziera - atingem acum 28 de kilometri la ora - probabil ca sa putem admira peisajul.
Acum 75 de ani, Romania se lauda cu una dintre cele mai moderne retele de cai ferate din lume. Astazi doar bucata dintre Bucuresti si Ploiesti este modernizata. Daca in Franta sau Italia trenurile merg cu 400 de kilometri in doua ore, noi ne chinuim sa facem doua ore pe 130 de km. Daca avem noroc.
Pana la Buzau, trenul Inter Regio a facut doua ore si 10 minute, cu 40 de minute mai mult fata de durata pe care o avea o calatorie identica in anul 1938.
Acum trenurile circula cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora, cu 15 kilometri mai putin fata de 1989.
Pe distantele lungi problemele sunt si mai mari. De la Bucuresti la Baia Mare se face 14 ore cu trenul cu 4 ore mai mult ca in 1989.
Culmea e ca masina sau avionul au devenit variante mai ieftine decat calatoria cu trenul la vagonul de dormit, care trebuie rezervat cu mult timp inainte.
Singura sansa ar fi trenul de mare viteza, pe care oficialii de la transporturi il vad functional in anul 2050. Pana in 2020 vom face doar hartii si analize.
"Romania va dezvolta pana in 2050 un traseu de cale ferata de viteza de la vest la sud-est... de completare a retelei feroviare de mare viteza. In perioada 2014-2020 se propune realizarea studiilor necesare si proiectului tehnic", sustine Ministerul Transporturilor.
Recent intors din China, vicepremierul Liviu Dragnea a declarat la emisiunea "Dupa 20 de ani" ca de anul acesta vom incepe primele analize.
"Studiul de fezabilitate se va realiza prin achizitie publica, asta inseamna ca in acest an sa inceapa procedura", a spus Dragnea.
Alte detalii despre vizita vicepremierului in China, duminica de la ora 10 la emisiunea "Dupa 20 de ani".