Efectele lipsei spatiilor pentru servicii de pe autostrazi. Soferi care opresc pe banda de urgenta pentru odihna sau recreere
Daca porniti la drum pe soselele din Romania, trebuie sa va inarmati cu multa rabdare.
Pe un sfert dintre ele nu exista parcari, toalete si alte spatii pentru servicii. Daca autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost data in exploatare fara asemenea locuri, pe Nadlac- Lugoj exista, dar sunt inchise.
Alegeri 2024
11:07
Emil Boc susține că a votat pentru un lider priceput „care şi-a pus ţara pe primul loc”: „Să îl alegem pe cel mai bun”
11:00
Elena Lasconi, după vot: Am votat cu încrederea că vom avea o Românie pentru toți
10:53
Mircea Geoană: „Este datoria mea să votez. Alegeți cei mai competenți oameni pe care îi găsiți pe buletinele de vot”
10:22
Klaus Iohannis nu a făcut declarații la secția de votare. Mesaj scurt pentru români: „Să poftească toţi la vot!”
In aceste conditii, Compania de Administrare a Infrastructurii vine cu o promisiune. La toamna, intre Bucuresti si Ploiesti, vor aparea primele toalete. Acestea vor costa, aproape 8 milioane de euro. Culmea, una dintre firmele castigatoare are un singur angajat si este in insolventa.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost inaugurata in 2012, insa fara spatii pentru servicii. Au trecut cinci ani si abia acum Compania Nationala pentru Infrastructura Rutiera promite sa investeasca in aceste spatii. Aici ar trebui sa apara o benzinarie, o parcare, toalete, dar si zone de recreere.
Cei care sunt nevoiti sa opreasca sau pur si simplu au nevoie de o pauza, trag pe dreapta, ca pe orice drum de tara. De pilda, un camion sta parcat pe banda de urgenta de mai bine de o jumatate de ora.
Sofer: "Imi fac pauza de 45. Normal nu e voie pe banda de urgenta, dar nu avem unde."
Un domn a oprit pur si simplu pentru recreere.
Sofer: "E total in neregula. Eu vin de la Constanta si acolo sunt multe spatii. Aici, niciunul."
Reporter: "De ce ati oprit?"
Sofer: "Ma uit la avioane"
Probleme similare sunt si pe un tronson al autostrazii Orastie Sibiu, dar si pe varianta ocolitoare a Constantei.
Situatia este intre ras si plans la intrarea in tara. Pe autostrada, intre Nadlac si Lugoj, soferii care sunt nevoiti sa opreasca, afla brusc in fata usii ca toaletele sunt niste monumente ale ineficientei romanesti. Turistii care ar decide la un moment dat sa intre in tara pe autostrada cel mai probabil nu ne-ar intelege.
Reporter: "Nu puteti sa folosit toaleta?"
Sofer: "Nu merge. nu merge."
"Nu merge" pentru ca nu exista un contract semnat cu o firma care sa gestioneze aceste spatii. Asta desi acum o luna responsabilii de la CNAIR promiteau ca o sa deschida publicului toaletele ca sa poata fi folosite.
Pe autostrada Bucuresti-Ploiesti lucrurile se vor rezolva, lanseaza o noua promisiune responsabilii de la autostrazi. In 6 luni ar trebui sa avem 12 spatii cu toalete, care vor costa aproape 8 milioane de euro. Cu alte cuvinte, fiecare spatiu cu tot cu toaleta va costa peste 650.000 de euro.
Culmea, una dintre companiile care a castigat licitatia, SC Good Prod SRL, este in insolventa si are un singur angajat. Contactati de reporterii PRO TV, reprezentantii acestei companii au refuzat sa comenteze informatiile.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, parcare, cai, toalete, servicii, sosele, autostrazi,
Dată publicare:
24-02-2017 18:20