Analiza Catalin Radu Tanase in cazul aeronavei EgyptAir: "Primele indicii duc catre ipoteza unei bombe sau a unui kamikaze"

×
Codul embed a fost copiat

Timp de doua ore cat a zburat Airbusul A320 al EgyptAir pana a ajuns deasupra Mediteranei pilotul si copilotul nu au dat niciun semnal SOS. Este forte important de mentionat ca la bordul aeronavei se aflau trei politisti sub acoperire, inarmati.

"La doua minute dupa ce aeronava a parasit spatiul aerian al Greciei ceva se intampla la bord.  In acest moment, avionul se afla la 11.000 de metri altitudine iar viteza de croaziera este de 1000 km/h. Apoi fara niciun fel de semnal SOS, aeronava dispare de pe radar. Nu are loc o coborare controlata ca in cazul Germanwings din 2015.

Potrivit inregistrarilor radar, aeronava se afla la 500km distanta de Cairo in momentul disparitiei. Trecuse de insula Karpathos, care se afla intre Creta si Cipru, mai avea cam vreo 45 de minute pana la aterizarea in siguranta, la Cairo.

Aeronava a disparut brusc la aproape 200 km dupa ce trecuse de insula Karpathos. Potrivit unor informatii, capitanul unei nave grecesti din Mediterana sustine ca ar fi vazut o minge de foc pe cer. Nimeni nu a confirmat aceasta informatie pana in prezent. Pe de alta parte, la doua ore de la disparitia avionului, (04:30 ora Romaniei) armata egipteana primeste un semnal radar,  emis de ELT (emergency locator transmitter). Este vorba de un dispozitiv care in momentul prabusirii incepe sa transmita semnal pentru localizare.

Ce s-ar fi putut intampla? Evenimentul a fost catastrofal si s-a petrecut intr-o fractiune de secunda. Si fara un motor si fara cel de-al doilea motor, aeronava ar fi planat. Nu poate din senin sa dispara. Daca se elimina o defectiune tehnica (aeronava era in perfecta stare de functionare) si daca se elimina si conditiile meteo nefavorabile ( noaptea a fost perfecta deasupra Mediteranei) ramane ipoteza unui atentat terorist.  Probabil dupa ce vor scoate aeronava de pe fundul Mediteranei se va confirma.  Ce ar fi putut sa fie: o bomba amplasata la bord, insa la plecare, pe aeroportul din Cairo, nu pe cel din Paris.

Citește și
cover EgyptAir
EgyptAir anunta ca resturile gasite NU apartin de fapt cursei MS804. Principala ipoteza luata in calcul: act terorist
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Totodata la bord se aflau trei politisti aerieni, inarmati. Usa la cabina aeronavei este blindata. Ramane si ipoteza unui kamikaze. EgyptAir-ul a mai avut un astfel de caz in trecut: in 1999, zborul EgyptAir 990 - un avion Boeing 767 ce zbura pe ruta New York-Cairo s-a prabusit in Oceanul Atlantic in dreptul orasului Nentucket, Massachusetts. Autoritatile americane au suspectat pilotul de sinucidere si de prabusirea intentionata a avionului. Poate fi luata in calcul si ipoteza unei radicalizari, chiar a unuia dintre politistii aerieni de la bord", a relatat Catalin Radu Tanase.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Caroline Wozniacki, făcută praf de fanii tenisului! Nu au uitat de conflictul cu Halep
Caroline Wozniacki, făcută praf de fanii tenisului! Nu au uitat de conflictul cu Halep
Citește și...
Prabusirea aeronavei EgyptAir. Ipotezele unui expert in aviatie:
Prabusirea aeronavei EgyptAir. Ipotezele unui expert in aviatie: "Ne gandim la un atentat cu bomba sau kamikaze"

Jean-Paul Troadec, fostul director al Biroului de Investigatii si Analiza a Securitatii Aeriene din Franta a explicat pentru Radio France 1 ca cel mai probabil cauza prabusirii avionului EgyptAir este un "atac terorist".

EgyptAir anunta ca resturile gasite NU apartin de fapt cursei MS804. Principala ipoteza luata in calcul: act terorist
EgyptAir anunta ca resturile gasite NU apartin de fapt cursei MS804. Principala ipoteza luata in calcul: act terorist

O noua catastrofa aviatica seamna groaza. Un avion EgyptAir a disparut fara urma in Mediterana, cu 66 de suflete la bord.

Recomandări
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie. 

Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit
Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit

Craterul din centrul orașului Slănic Prahova s-a adâncit peste noapte cu 20 de centimetri. Deja 42 de oameni au fost evacuați din locuințe. Două familii care n-au avut unde să se ducă sunt găzduite temporar în pensiuni din zonă.

Eurostat: Prețurile plătite pentru energia electrică și gazele naturale de către români, printre cele mai mici din UE
Eurostat: Prețurile plătite pentru energia electrică și gazele naturale de către români, printre cele mai mici din UE

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici din cadrul Uniunii Europene (UE).