A fost inaugurat pasajul Oltenița de la Popești Leordeni, cel mai mare sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei. FOTO
Șoferii care ajung în partea de sud a șoselei de centură a Bucureștiului pot să circule de sâmbătă pe Pasajul Olteniței. A fost deschis de dimineață, cu 9 luni de întârziere.
Luna viitoare va fi inaugurat și Pasajul Berceni. Se fac lucrări și la Autostrada 0, care va înconjura Capitala.
Șofer: „De 30 de ani așteptăm așa ceva.”
La 10:00 a fost inaugurat oficial Pasajul Olteniței, după 9 luni de întârziere. Șoferii nerăbdători să vadă cu ochii lor lucrarea și-au făcut special drum în zonă.
Șofer: „Special am fost, prima dată am fost dimineață, la ora 7. Nu erau gata, iar acum o jumătate de oră au fost gata.”
Șofer: „Mă duc acum de curiozitate, dau o fugă de curiozitate. Îngreunat, dar acum este ok.”
Fiind una dintre cele mai aglomerate intersecții din sudul Capitalei, acest sens giratoriu va fluidiza traficul. Chiar și drumul până la mare va fi mai rapid.
Motociclist: „Înainte era un trafic așa mai infernal, acum s-ar putea să fie mult mai bine.”
Șofer: „Până acum a fost destul de rău, acum sperăm în îmbunătățiri.”
Odată cu pasajul au fost dați în folosință și 3,6 kilometri de șosea ocolitoare. Pasajul a costat peste 160 de milioane de lei, fonduri europene.
Acest pasaj este al treilea deschis dintre cele care traversează Centura Capitalei, după Mogoșoaia și Domnești. Tot în zona de Sud a orașului urmează să fie inaugurat luna viitoare și pasajul de la Berceni, tranzitat zilnic de mii de mașini.
Promisiuni sunt și pentru anumite porțiuni din Autostrada Bucureștiului.
Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Anul acesta înregistrăm o primieră, vom avea primii kilometri de centură la nivel de autostradă în jurul Bucureștiului, aproximativ 50 de kilometri de autostradă vor fi dați în trafic anul acesta. 2 loturi chiar de aici de la A2 până la DN6 și un lot de la DN1 până în proximitate DN2 la Afumați.”
Șofer: „Eu zic că nu au rezolvat mare lucru pentru că tot traficul o să intre în București foarte repede și Bucureștiul o să fie foarte blocat, trebuia să facă chestia asta după ce făcau inelul 2. Dădeau în folosință inelul 2, să scoată tot traficul greu de pe centura 1 și pe urmă să modernizeze inelul 1.”
Autostrada 0 costă 970 de milioane de euro, bani din fonduri europene.