"Taking Woodstock" si "Profetul" au facut senzatie la Cannes!
O comedie spumoasa si senina despre fenomenul Woodstosk si un film noir ce analizeaza inchisoarea drept metafora a societatii.
Sunt cele doua filme care au facut sa se vorbeasca despre ele in ultimele ore la Cannes.
La capitolul mondenitati, starleta Paris Hilton n-a trecut neobservata la petrecerile de noaptea trecuta, iar Gerard Depardieu a anuntat ca va veni la Cannes, nu cu un film proaspat, ci cu niste mostre din ultima lui productie de... vin.
Dupa sase tragedii, taiwanezul Ang Lee a tinut mortis sa faca o comedie. A rezultat "Taking Woodstock" care, spune el, i-a permis "sa evoce fara cinism, inocenta unei tinereti in care generatia lui cauta infrigurata pacea si dragostea".
Suntem in 1969, decoratorul Eliot Tiber trece printr-o pasa proasta si e nevoit sa se intoarca sa stea cu parintii, undeva prin nordul statului New York. Intr-o zi afla ca un orasel invecinat refuza sa gazduiasca un festival hippie. Ii cauta pe producatori si trei saptamani mai tarziu o jumatate de milion de oameni invadeaza campul din apropierea casei lui.
De cu totul alta factura este filmul "Profetul", al francezului Jacques Audiard. Deja bine cotata la bursa pariurilor, pelicula e o cutremuratoare plonjare in universul peniteciarelor si scoate la iveala un serios candidat la premiul de interpretare masculina, stupefiantul Tahar Rahim. Orfan si analfabet, el este pagina alba peste care se vor inscrie de-a valma codurile brutale ale inchisorii.
Dincolo insa de aceste povesti mai mult sau mai putin ..filosofice, Festivalul de Film de la Cannes reprezinta un ground zero al stralucirii mondene, al hainelor haute couture, al limuzinelor si al euforiei starnite in jurul celebritatilor.