Vulgaritatea a primat in colectiile din 2016 ale marilor designeri de moda. Cine a lansat piesele de "gen neutru"
Anul care se incheie nu a fost deloc unul remarcabil pentru industria modei. Vulgaritatea a primat in colectiile marilor designeri, spun specialistii.
Totodata, ei vorbesc de un viitor deloc impresionant, in care vestimentatia femeilor si cea a barbatilor incep sa semene tot mai mult si poate deja prea mult!
Fustele foarte scurte, tricourile pana deasupra taliei si cizmele foarte lungi au fost piesele de rezistenta ale anului. Editorul international al revistei Vogue, Suzy Menkes, in varsta de 72 de ani, considera ca industria modei nu a evoluat semnificativ in 2016.
"Am avut parte de vulgaritate - haine cu sclipici, fuste mini, cizme peste genunchi, tot felul de astfel de piese. A existat insa si cealalta extrema, cu piese cu maneci foarte lungi, care iti ofera un sentiment total diferit."
Menkes asociaza tendintele din moda anului 2016 cu evenimentele de pe scena politica si mondena internationala.
"Este fascinant cum moda nu urmeaza evenimentele care au loc la scara mondiala, ci se intampla invers. Tot ceea ce se intampla cu Kim Kardashian, Donald Trump... As rezuma totul la cuvantul vulgaritate. Intr-un fel, moda a fost acolo inca de la inceput."
O alta schimbare cu care au venit marii designeri - piesele vestimentare de "genul neutru". Casa de moda Burberry a fost prima care a lansat anul acesta o colectie in care cu greu se deosebeau hainele destinate femeilor de cele pentru barbati.
"Ideea de haine neutre este destul de interesanta, pentru ca multe femei vor sa iasa in evidenta. Nu trebuie sa mai poarte acum hainele specific feminine. Au optiunea de a purta aceste piese neutre."
Din ce in ce mai multe case de moda au creat apoi astfel de tinute. Si nici casa de moda Gucci nu a facut exceptie.
"Subiectul acesta este destul de intrigant atat pentru industria modei, cat si pentru intreaga lume, pentru ca incep sa apara haine aproape identice pentru ambele sexe."
Printre cele mai apreciate colectii vestimentare ale anului a fost si cea a Rihannei, realizata in colaborare cu Fenti Puma si lansata in septembrie.