Record mondial pe Twitter, stabilit in Japonia, in timpul difuzarii unui film de Hayao Miyazaki
Utilizatorii platformei Twitter din Japonia au stabilit un nou record mondial - 143.199 de mesaje pe secunda atunci cand au postat pe aceasta retea de microblogging cuvantul "balus", in timpul difuzarii filmului "Castle in the Sky", de Hayao Miyazaki.
Filmul "Tenku no Shiro Rapyuta/ Castle in the Sky", considerat un clasic al peliculelor de animatie, a fost difuzat de postul de televiziune Nippon TV pe 2 august, informeaza hollywoodreporter.com.
Cuvant magic in universul lui Miyazaki, "balus" declanseaza o vraja de distrugere atunci cand este pronuntat de personajele din film, in momentele de maxima intensitate ale peliculei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Administratorii platformei Twitter au confirmat noul record mondial pe 3 august. Precedentul record mondial era de 33.388 TPS si a fost stabilit tot in Japonia, pe 1 ianuarie, atunci cand cuvantul "ake-ome" - o versiune prescurtata a urarii "La multi ani!" din limba japoneza - a fost postat in masa pe aceasta retea. Prin comparatie, in timpul freneziei mediatice care a cuprins planeta imediat dupa ce casa regala britanica a anuntat nasterea primului copil al printului William si al sotiei sale, in iulie, numarul de mesaje postate pe Twitter au atins un maxim de 25.300 pe minut.
Moda postarii cuvantului "balus" pe internet a inceput in 2003 in camerele de chat online ale retelei 2channel, extrem de populare in Japonia. Acea platforma online a fost blocata mai multe ore, din cauza traficului urias de utilizatori, la fel ca si multe site-uri dedicate pasionatilor de "anime" (seriale japoneze de benzi desenate), pe care un numar impresionant de persoane au postat acelasi mesaj.
In ultimii ani, aceasta practica s-a mutat pe Twitter, pe masura ce platforma de microblogging a devenit extrem de populara in Japonia.
Ultima oara cand filmul clasic "Castle in the Sky" (1986) a fost difuzat la televiziune, in decembrie 2011, cuvantul "balus" a fost postat pe Twitter de 25.088 pe secunda, stabilind un nou record la acea vreme, in momentul in care printesa Sheeta si personajul Pazu au citit impreuna acea vraja, la finalul filmului, distrugand orasul zburator mentionat si in titlul peliculei, reusind astfel sa se salveze.
Alte companii din Japonia au sucombat la randul lor in fata acestei mode, iar conturile oficiale ale companiilor Amazon, PlayStation, Nissan, KFC si Lawson au inclus un buton "balus" care face ca paginile acestor firme sa arate ca si cum ar fi distruse, atunci cand butonul este actionat.
Cel mai recent film de animatie al regizorului Hayao Miyazaki, intitulat "Kaze Tachinu/ The Wind Rises", ocupa in prezent primul loc in box office-ul japonez, fiind totodata pelicula nipona care a obtinut cele mai mari incasari in primul weekend de proiectii in acest an.