Cate Blanchett a atras toate privirile pe covorul roșu de la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta | FOTO
Ajuns la jumătate, festivalul de la Cannes împletește cum știe el mai bine farmecul defilărilor pe covorul roșu cu seriozitatea subiectelor și discuțiile captivante despre arta filmului.
Cate Blanchett și Zoe Saldana se numără printre starurile care au venit să-și prezinte noile filme. Duminică intră în concurs „Limonov”, o co-producție europeană realizată de rusul Kiril Sere-bre-nikov, de doi ani autoexilat în Germania, în semn de protest față de războul din Ucraina.
Actrița australiană Cate Blanchett a atras toate privirile pe covorul roșu de la Cannes, cu rochia aurie și zâmbetul ei inconfundabil. Ocazia a fost oferită de premiera, în afara competiției oficiale, a filmului „Rumors”, o satiră politică pentru care canadianul Guy Maddin a reunit o distribuție internațională.
Au strălucit pe covorul roșu și Zoe Saldana și Selena Gomez, la proiecția dramei „Emilia Perez", regizată de Jacques Audiard. În filmul care concurează pentru Palme d'Or, Zoe Saldana este o avocată angajată de șeful unui cartel de droguri.
Pe Croazetă încă nu s-au stins ecourile stârnite de noul film al lui Yorgos Lanthimos, „Kinds of Kindness”. Luat la întrebări de jurnaliști, regizorul grec s-a mulțumit să spună că procesul său de creaţie este mai degrabă instinctiv decât intelectual.
Yorgos Lanthimos, director: „Nu sunt potrivit să-mi explic munca și nu pentru că aș vrea să vă necăjesc ori să vă creez frustrări. Ideal este că spectatorul să-și facă propria impresie. Ne străduim să ne facem filmele în așa fel încât să permită interpretările personale ale fiecăruia”.
„Kinds of Kindness” este cea de-a treia colaborare dintre Emma Stone şi Lanthimos, după „The Favourite” şi „Poor Things”.
Emma Stone, actor: „N-aș zice că sunt genul de actor care face un film pentru că are un anume mesaj. Accept proiecte când mi se par interesante personajele, când sunt dornică să explorez universul imaginat de regizor. Dar da, sunt feministă și-mi place să lucrez cu Yorgos Lanthimos”.
Paranoia și dinamica puterii în relații sunt două dintre temele filmului, pe care The Guardian îl descrie drept „triptic macabru și absurd”.