Cambridge Analytica, compania de date care a asigurat victoria lui Trump, a fost interzisă pe Facebook
O firmă de date analitice care a lucrat cu echipa electorală a lui Donald Trump, precum și cu echipa care a câștigat campania BREXIT a adunat ilegal date de la milioane de profiluri de utilizatori Facebook.
Potrivit The Guardian, cu aceste date, compania a făcut un program, o aplicație foarte puternică, pe care o folosește pentru a obține predicții, analize, dar și pentru a influența intențiile de vot.
Compania se numește Cambridge Analytica și îi aparține miliardarului Robert Mercer. Datele utilizatorilor americani de Facebook au fost obținute ilegal în 2014 prin exploatarea unei aplicații care se numea ”thisisyourdigitallife”.
Facebook a confirmat această breșă de securitate, dar a aflat de incident abia în 2015 și nu a anunțat utilizatorii, singura măsură luată fiind recuperarea și securizarea informațiilor private de la peste 50 de milioane de oameni.
”Am exploatat Facebook ca să adunăm milioane de profiluri ale oamenilor. Și am construit modele ca să exploatăm ceea ce știam despre ei și să țintim demonii lor interiori. Asta este baza pe care s-a construit întreaga companie”, a declarat Christopher Wylie, un individ care a lucrat la Cambridge University pentru a obține datele.
Facebook a suspendat Cambridge Analytica
Facebook a anunţat că a suspendat atât Cambridge Analytica, cât şi compania mamă Strategic Communication Laboratories (SCL), după ce ar fi primit rapoarte potrivit cărora companiile nu au şters informaţii despre utilizatorii de Facebook, care au fost împărţite în mod incorect.
În urma acestei măsuri, Cambridge Analytica şi SCL nu vor putea cumpăra reclame pe cea mai mare reţea de socializare din lume şi nu vor putea administra paginile clienţilor lor.
Reprezentanţii Cambridge Analytica nu au avut încă o reacţie referitoare la această măsură, potrivit Reuters. Facebook nu făcut vreo referire la campania preşedintelui Trump sau la vreo altă campanie electorală.
Cambridge Analytica a lucrat şi în cadrul campaniei prezidenţiale a senatorului american Ted Cruz, iar apoi în cadrul campaniei lui Donald Trump. Facebook a precizat că a anunţat această măsură din cauza prezenţei publice a Cambridge Analytica şi a companiei sale mamă.
Trump a angajat Cambridge Analytica în iunie 2016 şi a plătit serviciile acesteia cu mai mult de 6,2 milioane de dolari, potrivit înregistrărilor Comisiei Electorale Federale din Statele Unite, citate de Reuters.