Citeste despre Saab 2000, aeronava implicata in incidentul de la Timisoara!
Saab a decis sa construiasca modelul 2000 in Decembrie 1988. Modelul, o versiune imbunatatita a Saab 320, este considerat unul dintre cele mai performante avioane din lume atingand o viteza de peste 655 de kilometri pe ora.
Aeronava Saab 2000 s-a ridicat prima data de la sol in data de 26 martie 1992 si a intrat pe aeroporturi in 1994, la cateva luni dupa ce modelul a fost certificat de asociatia europeana Joint Airworthiness Authorities si Federal Administration Aviation din SUA.
La constructia aeronavei au participat mai multe firme aeronautice din Europa printre care CASA, care a modelat si construit aripile, Westland, care a construit fuselajul, si compania Valmet din Finlanda, care a proiectat coada.
Saab 2000 este considerat si unul dintre cele mai performante avioane din lume, find capabil sa zboare la viteze apropiate de turbojet, dar la un consum mult mai redus. Altfel spus, cu rezervoarele pline – 4.250 de kilograme de combustibil – si cu o incarcatura utila maxima de 5.900 de kilograme, modelul 2000 al Saab poate zbura si 1.300 de kilometri.
Cu toate acestea, vanzarila la modelul Saab 2000 au fost mai degraba limitate, iar productia a fost stopata in anul 1999. Pana in acel moment, au fost construite 64 de astfel de avioane, din care 54 de afla inca in folosinta. Firma care a achizitionat cele mai multe Saab-uri 2000 este Carpatair.
Afla aici mai multe despre aterizare reusita, dupa o ora si jumatate de incercari, la Timisoara!
Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!