Citeste despre Saab 2000, aeronava implicata in incidentul de la Timisoara!

Saab 2000

Saab a decis sa construiasca modelul 2000 in Decembrie 1988. Modelul, o versiune imbunatatita a Saab 320, este considerat unul dintre cele mai performante avioane din lume atingand o viteza de peste 655 de kilometri pe ora.

Aeronava Saab 2000 s-a ridicat prima data de la sol in data de 26 martie 1992 si a intrat pe aeroporturi in 1994, la cateva luni dupa ce modelul a fost certificat de asociatia europeana Joint Airworthiness Authorities si Federal Administration Aviation din SUA.

La constructia aeronavei au participat mai multe firme aeronautice din Europa printre care CASA, care a modelat si construit aripile, Westland, care a construit fuselajul, si compania Valmet din Finlanda, care a proiectat coada.

Saab 2000 a fost primul model de aeronava comerciala care a folosit motoare Rolls-Royce AE 2100 turboprop.
Saab 2000 este unul dintre cele mai rapide avioane cu motor turboprop (cu elice) existente. Modelul 2000 este o versiune imbunatatita a aeronavei Saab 320 si poate zbura cu o viteza de peste 655 de kilometri pe ora. La o lungime de aproape 30 de metri, aeronava are 50 de locuri pentru pasageri.

Saab 2000 este considerat si unul dintre cele mai performante avioane din lume, find capabil sa zboare la viteze apropiate de turbojet, dar la un consum mult mai redus. Altfel spus, cu rezervoarele pline – 4.250 de kilograme de combustibil – si cu o incarcatura utila maxima de 5.900 de kilograme, modelul 2000 al Saab poate zbura si 1.300 de kilometri.

Citește și
Carpatair
ISU: Aeronava Carpartair a aterizat fortat, pe un pat de spuma
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Cu toate acestea, vanzarila la modelul Saab 2000 au fost mai degraba limitate, iar productia a fost stopata in anul 1999. Pana in acel moment, au fost construite 64 de astfel de avioane, din care 54 de afla inca in folosinta. Firma care a achizitionat cele mai multe Saab-uri 2000 este Carpatair.

Afla aici mai multe despre aterizare reusita, dupa o ora si jumatate de incercari, la Timisoara!

Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!

Se pare ca aeronava care a aterizat fortat, a fost implicata intr-un alt incident, in 2006. Afla aici mai multe!

Totul e bine cand se termina cu bine! Autoritatile au fost pe faza in cazul aterizarii fortate de la Timisoara!

Reprezentantii firmei Carpatair au declarat ca aeronava nu este avariata si va fi repusa in circulatie! Citeste aici mai multe!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Ministerul Transporturilor va incepe o ancheta in cazul incidentului aerian
Ministerul Transporturilor va incepe o ancheta in cazul incidentului aerian

Mircea Ciuca, director de investigatii la Ministerul Transporturilor, a declarat in urma cu putin timp ca a fost constituita o comisie de investigatie tehnica in cazul incidentului de pe Aeroportul Timisoara in care a fost implicata o cursa Carpatiar.

ISU: Aeronava Carpartair a aterizat fortat, pe un pat de spuma
ISU: Aeronava Carpartair a aterizat fortat, pe un pat de spuma

Aeronava Carpatair, care a avut probleme cu trenul de aterizare, a aterizat fortat pe aeroportul "Traian Vuia" pe un covor de spuma, transmite Mediafax.

Pasager al avionului de la Timisoara: Nu a fost panica in aeronava
Pasager al avionului de la Timisoara: Nu a fost panica in aeronava

Unul dintre pasagerii aflati la bordul aeronavei Carpatair care a aterizat fortat la Timisoara a declarat corespondentului MEDIAFAX ca oamenii nu au intrat in panica si ca totul a fost mult mai bine decat se astepta.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele
Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele

A dat norocul peste un român care a câștigat, joi seara, premiul cel mare de la Loto 6 din 49.