Profesorii din România care postează lecţiile pe YouTube. "Elevii spuneau că nu înţeleg"
Fizică și chimia trebuie predate cât mai atractiv noii generații de elevi, fascinați de tehnologie.
Câțiva profesori au schimbat regulile și s-au adaptat vremurilor. Unii se folosesc, de canalul de Youtube al unei asociații și traduc programa greoaie, în experimente filmate. În alte școli, unde nu sunt laboratoare, profesori inventivi, au dispozitive improvizate din resturi și ambalaje.
Trei actori din Asociația Fascination în colaborare cu trei profesori de fizică și chimie au studiat manualul de fizică din clasa a 6- a și cel de chimie din a 7-a. Au transformat lecțiile în experimente pe care le-au filmat și le-au postat pe canalul de Youtube, "Profesorul Trăsnit - știința altfel".
Canalul este urmărit deja de sute de elevi și profesori.
Profesor: „Avem arderea magneziului în oxigenul din aer și banda de magneziu. Prin foc se întâmplă asta. E super simplu atunci când vedem cu ochii noștri ce se întâmplă. Copiii ne scriu: „Ajutați-ne, vă rugăm, la fizică și chimie. Nu înțelegem nimic. Noi nu facem experiemente, nu avem laboratoare.''
Elev: „Noi facem partea distractivă și bineînțeles partea teoretică cu profesori care ne sprijină ca totul să fie conform programei școlare.''
Elev: „Noi reținem 80 la sută din informație când facem practică.''
În lipsa laboratoarelor și a materialelor didactice, în unele școli, profesorii improvizează.
Un profesor de fizică, de la școala din comuna I.C. Brătianu, Tulcea, a înlocuit periscopul vechi și ruginit cu unul făcut din cutii de lapte. Pentru forța elastică folosește o praștie, pentru presiune, sticlele de apă minerală, în timp ce pufuleții sunt vedetele orei despre densitate.
Profesor: „Un profesor ca să se facă înțeles, nu are nevoie de multe lucuri, ci să fie ancorați în realitate. Avem aparatură ruginită, o curățăm, concepem altă aparatură, reinventăm niște lucruri. Văd altfel lucrurile pentru că și generațiile sunt altfel.''
O altă profesoară, de la Școala Gimnazială Ferdinand I din Capitală, reușește să-i atragă pe elevi cu experimente. Unii ajung olimpici.
Elevă: „O matematică grea combinată cu fizica. Venim în cabinet o dată la 2 sau 3 săptămâni. Clasa nu e a noastră.”
Elev: „Mai bine învățăm cu aceste substanțe decât să scriem. Ne ajută, de exemplu, să facem cum am făcut azi apa potabilă.''
Elevă: „Ne atrage mai mult. În clasă ne plictisim foarte tare.”
Elev: „La biologie rareori venim aici să vedem cum e făcut corpul uman, creier. La fizică venim la sfârșitul de semestru, să punem în practică ce am învățat tot anul.''
Nu ne aflăm nici într-un laborator de chimie și nici de fizică. E un cabinet de științe cu instrumente de biologie, chimie și fizică. Trei materii extrem de complicate în aceeași clasă, iar aceștia sunt elevii de clasa a7-a la primul lor contact cu orele de chimie, însă chiar și așa ajung rar în acest cabinet pentru niște experimente cu pahare de sticle, pentru că această clasă îi găzduiește și pe colegii lor de clasa a 4-a
După 10 ani de luptă pentru schimbarea programei la chimie, profesorii au convins reprezentanții din Minister că e nevoie de un manual mai puțin stufos. Au reușit, deocamdată, să schimbe manualul de clasa a 7-a și să scoată capitole grele cum ar fi calculele pe baza ecuațiilor chimice, pe care elevii le vor studia anul viitor.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!