Ce probleme sunt la începerea școlii. ”Este diferit pentru că știm ce ne așteaptă”
În privința începerii școlii, săptămâna viitoare, profesorii au o viziune diferită de oficialități.
Ce probleme sunt ridicate de cadrele didactice, a explicat Cornelia Popa Stavri, secretar general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
”Școala va începe cu siguranță, dar vom vedea cum. Toți colegii noștri care au boli cornice, care nu au putut să se vaccineze, copiii cu probleme speciale- trebuie să îi avem în vedere. Orarul va trebui reorganizat. Se vor identifica acei profesori apți pentru predarea față în față, își vor împărți orele luni, marți și miercuri, joi și vineri urmând a preda profesorii care nu pot veni la școală”, a declarat Cornelia Popa Stavri.
Potrivit secretarului general al sindicatului, ”reorganizarea orarului se va face începând de marți, toate școlile vor avea timp să o facă, pentru că nu sunt foarte mulți profesori în această situație”.
”Considerăm că ar trebui urgentată procedura de vaccinare, cel puțin pentru profesorii cu boli cronice, că noi avem nevoie de stabilitate”, a mai spus Stavri.
Cum este diferit începutul de an școlar din februarie 2021 față de începutul de an școlar din septembrie 2020?
”Este diferit pentru că știm ce ne așteaptă. Știm cum să ne organizăm, știm ce avem de făcut, pentru că am parcurs deja materia în sistem online, știm că la cei care nu au situația încheiată trebuie să reluăm situația direct la nivelul clasei, astfel încât să putem să reglăm lipsurile. Ceea ce nu știm e cum vom împărți clasele care au peste 30 de elevi. Urmează să vedem care sunt măsurile exacte și în funcție de asta să ne organizăm, astfel încât să știm cum funcționează distanțarea”, a explicat Cornelia Popa Stavri.
”Va fi greu fără acele despărțitoare dintre bănci, pentru că în general nu ai cum să-i așezi. Sperăm într-o responsabilizare a părinților acasă, pentru ca acei copii care prezintă simprome să rămână acasă și să participle la predarea online. Am solicitat testarea permanentă, atât a personalului angajat, cât și a copiilor. Avem însă speranțe slabe că se va întâmpla acest lucru, părerea noastră e că prioritizarea educației, așa cum a fost lăsată în spate la vaccinare, așa va fi și în ceea ce privește testele rapide. Testele nu au ajuns încă în școli, avem o problemă și cu privire la personalul angajat din domeniul sanitar, ceea ce înseamnă că unitățile de învățământ trebuie să facă o solicitare la spitalele din apropiere să detașeze personalul necesar”, a mai spus Stavri.
”Este absolut necesar să se diminueze numărul de teme”
Se va intra în școală pe toate ușile de acces, și pe cele de evacuare, probabil va fi necesară decalarea programului, astfel încât o serie să intre de la ora 8, alții de la 8.30, să nu se întâlnescă.
”Sunt 6 săptămâni pe care le avem la dispoziție pentru încheiarea situației copiilor care nu au reușit să parcurgă materia. Deja s-a dat ordin de ministru, s-a modificat regulamentul de funcționare, așa încât putem încheia mediile cu două note, ceea ce e un beneficiu pentru noi și nici nu stresăm mult copiii”, afirmă reprezentanta sindicatului.
”Am fost de acord cu acea evaluare de teste, care să poate fi exersate cu elevii la clasă, astfel încât să existe acest antrenament permanent al copiilor. Este absolut necesar să se diminueze numărul de teme, nu cred că mai au nevoie copiii să mai stea în fața calculatorului, au nevoie să se relaxeze, iar învățarea să se facă în clase”, a concluzionat Stavri.