România a inaugurat în 2022 doar 13 kilometri de autostradă și va trece pragul psihologic de 1.000 de kilometri abia din 2023
România a inaugurat în tot anul 2022 doar 13 kilometri de autostradă, ceea ce a dus totalul de care dispune țara noastră la mai puțin de 1.000 de kilometri.
Abia în 2023 vom depăși pragul psihologic de 1.000 de kilometri de autostradă, în condițiile în care autoritățile anunță deschiderea a încă peste 100 de kilometri.
Singurul tronson de autostradă din 2022 a fost deschis abia spre sfârșitul anului, când autoritățile au inaugurat prima porțiune, de 13 kilometri, din Autostrada A1 Sibiu- Pitești. Tronsonul Sibiu- Boița a fost deschis circulației pe 16 decembrie, cu circa patru luni mai devreme decât era prevăzut.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cei 13,17 kilometri de autostradă au fost executați de Porr Construct, pe baza unui contract semnat în aprilie 2019, în valoare totală de 125 de milioane de euro.
Tronsonul de autostradă conține 27 poduri și pasaje, 27 podețe, un viaduct de 414,7m lungime, un viaduct de 651,4m lungime, două spații de servicii, un centru de întreținere și coordonare, precum și două noduri rutiere. Autostrada Sibiu- Pitești va avea o lungime totală de peste 122 de kilometri și este împărţită în cinci loturi (Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti), va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
România a terminat anul 2022 cu un total de 994 de kilometri de autostradă
Cu noul troson, România are la acest moment un total de 994 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Autostrăzile au o viteză maximă de proiectare de 130 km/h, în timp ce drumurile expres nu depășesc 120 km/h.
Dacă am terminat anul 2022 la limita pragului psihologic de 1.000 de kilometri, sunt toate șansele ca din 2023 România să aibă în plus alți peste 100 de kilometri de autostradă.
Cel puțin așa sună promisiunile ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit cărora în 2023 trebuie să ne așteptăm la finalizarea celor trei loturi de pe Autostrada București Sud (35 kilometri), două loturi pe Autostrada Transilvaniei (44 kilometri), drumul expres Oradea- A3 (15 kilometri) și drumul expres Brăila- Galați (10 kilometri).
Dacă totul decurge conform estimărilor, va fi pentru prima dată după anul 2013 când România va inaugura peste 100 de kilometri de autostrada într-un an.