”Autostrada rușinii” are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment

×
Codul embed a fost copiat

O bucăţică de 9 km din autostrada Lugoj-Deva, care rămăsese nefinalizată, are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment, care va asigura un trafic neîntrerupt de la Nădlac până la Sibiu.

Câștigător este un constructor român, care trebuie să proiecteze lucrarea și să o execute în 45 de luni. Specialiștii atrag atenția că acest termen este fezabil doar dacă: "se aliniază planetele."

În prezent, cei care pleacă din centrul țării și vor să ajungă la Nădlac, merg pe autostradă de la Sibiu, însă la jumătatea drumului ies de pe şoseaua de viteză traversează trei localități unde se face aglomerație și abia apoi se întorc iar pe A1.

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: "E o rușine, să vii dinspre Sibiu, te dai jos 14 kilometri sau cât te dai, reurci, e o rușine".

Autostrada rușinii urmează să facă legătura între Margina și Holdea. Are 9 kilometri. Bucata de drum a fost inclusă în lotul 1 de autostradă Lugoj-Deva. 15 kilometri au fost dați în folosință în 2015, dar pentru restul de 9 CNAIR a reziliat contractul. Zona este considerată coridor de migrație pentru urși, așa că se impunea și construcția a două tuneluri, însă constructorul nu a fost de acord. Apoi a început din nou anevoiosul proces de autorizare și de licitare a lucrării.

Citește și
masina foc
O remorcă plină cu făină, care trebuia să ajungă la persoane cu venituri mici, a luat foc pe autostradă, aproape de Timișoara

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: "Vrem să se întâmple aceste lucruri, dar stau un an să iasă acordul de mediu pentru că gândacul de colorado își strică feng-shuiul când trece autostrada pe lângă".

Acum statul român a găsit un constructor pentru lucrarea finanțată prin PNRR. Un consorțiu de firme, condus de compania lui Dorin Umbrărescu și-a asumat că în 45 de luni- adică aproape 4 ani- va proiecta și va executa cei 9 kilometri de autostradă, cu tot cu tunelurile paralele săpate în munte. Valoarea lucrării este de 373 milioane de euro, fără TVA.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că deja am asistat la o minune: licitația nu a fost contestată, dar pentru ca lucrarea să fie făcută la timp, este nevoie de încă o minune.

Ionuț Ciurea - director Asociația Pro Infrastructură: "Ar trebui în aproximativ trei ani și jumătate din momementul în care a intrat în teren să termine, iar ăsta e termenul realist, dar dacă toate planetele se aliniază. Pe hârtie este posibil, dar în practică ne vine greu să credem".

Construcția acestui tronson poate aduce noi investitori în centrul țării, care preferau până acum județele din vest din apropierea autostrăzii.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Citește și...
Accident între două microbuze și o mașină, în Ciorogârla. 21 de persoane au fost implicate
Accident între două microbuze și o mașină, în Ciorogârla. 21 de persoane au fost implicate

Un autoturism, un microbuz de transport călători în care se aflau 17 persoane şi un microbuz de transport marfă au fost implicate într-un accident produs, joi, pe autostrada A1, în judeţul Giurgiu. Trei persoane au fost rănite.

O remorcă plină cu făină, care trebuia să ajungă la persoane cu venituri mici, a luat foc pe autostradă, aproape de Timișoara
O remorcă plină cu făină, care trebuia să ajungă la persoane cu venituri mici, a luat foc pe autostradă, aproape de Timișoara

Remorca unui camion s-a făcut scrum, marți după-amiază, pe autostradă, aproape de Timișoara.

Un bărbat care se întorcea cu autocarul din Spania în România a dispărut în Franța. Familia îl caută
Un bărbat care se întorcea cu autocarul din Spania în România a dispărut în Franța. Familia îl caută

Un bărbat care se întorcea cu autocarul din Barcelona în România a dispărut în Franța, în localitatea Montpellier, pe autostrada A9, în noaptea de 30 septembrie - 1 octombrie.

Recomandări
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău

Ilie Bolojan a declarat că România este ţara din Europa aflată pe penultimul loc ca pondere din populaţie activă implicată în economie şi doar Italia este în spatele nostru, precizând că în România lucrează prea puţini oameni.

Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”
Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”

Țările din Europa de Est, printre care și România riscă să "nu mai aibă timp" să construiască democrații cu adevărat consolidate, în contextul internațional actual, "care provoacă foarte mari neliniști".

Nicușor Dan, despre justiție: ”Sunt probleme la Inspecția Judiciară, sunt probleme la modul în care se fac promovările”
Nicușor Dan, despre justiție: ”Sunt probleme la Inspecția Judiciară, sunt probleme la modul în care se fac promovările”

Președintele Nicușor Dan a fost întrebat de jurnaliști, miercuri, în Marea Britanie, cine crede că sunt persoanele ”responsabile” pentru situația ”dezastruoasă” din sistemul de justiție din România.