Magazinele second-hand, în topul preferințelor românilor cu venituri medii
Mulţi români preferă hainele "de firmă", chiar dacă nu și le permit la prețul întreg, "de nou", așa că apelează la varianta second-hand.
Iar cum cererea aproape că s-a dublat în ultimii ani, produsele nu se mai vând exclusiv online, ci şi în magazine fizice. Hainele au certificate de autenticitate sau coduri pe etichetă ce pot fi căutate în baza de date a producătorului.
Într-un magazin din Cluj-Napoca, clienţii pot alege din branduri de lux ca Dolce & Gabbana, Escada, Versace, Burberry, dar și altele. Noile produse de la aceste firme ajung la mii de euro, dar aici sunt chiar și de 10 ori mai ieftine. Majoritatea clienților sunt tineri cu venituri medii sau peste.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Cumpărătoare: „Aleg să cumpăr de la second hand deoarece găsesc haine de brand la un preţ extrem de mic din colecţii trecute.”
Răzvan Buzilă, administrator magazin: „În general articolele de firmă sunt cele mai dorite şi se vând cam primele ori apar direct pe site şi sunt cumpărate direct de pe site ori vin şi probează în magazin produsele.”
Zilnic, 5000 de firme îşi expun oferta, iar sute de colete pleacă spre cei care le-au comandat. Sunt haine de la marile case de modă care au fost purtate de câteva ori și arată impecabil.
De asemenea, administratorii magazinelor și platformelor online sunt foarte stricți când vine vorba despre autenticitatea produsului.
Dana Chirilă, administrator platformă: „Brandurile mari în momentul în care cumperi de acolo pe lângă chitanța îți dau și un card de autenticitate, arată ca o carte de vizită, care îi atestă autenticitatea.”
Pentru 2021, piața de lux second hand, care include lucruri precum genți, îmbrăcăminte, bijuterii și ceasuri, este estimată la 33 de miliarde de euro, potrivit calculelor companiei de consultanță Bain & Company. O creștere de 65% față de 2017.
Lucian Fanea, economist: „Au început să-şi deschidă site-uri proprii ceea ce până în urmă cu 3-4 ani de zile nu se întâmpla.”
Persoanele care optează pentru magazinele second hand nu au neapărat probleme financiare, ci pur și simplu vor să economisească bani, spun specialiștii.