(P) Obiceiuri sănătoase: cum să ai acces la apa de calitate și să reduci din PET-urile pe care le arunci
Ca să mai reduci din PET-urile pe care le arunci, schimbă modul în care cumperi apa. Abonează-te la servicii de apă, cum te abonezi la internet sau la platforme de streaming!
Nu mai e un secret pentru nimeni că, cel puțin la nivel european, suntem în partea de sus a clasamentului la consumul de plastic de unică folosință și la coada clasamentului când vine vorba de reciclare. Iar România riscă nu doar amenzi peste amenzi, ci și să devină un cimitir al deșeurilor care, invariabil, ajung să polueze apele și să ne afecteze sănătatea.
O strategie eficientă – și care ar trebui dezbătută la nivelul întregii societăți – de luptă cu acest pericol real și prezent o reprezintă schimbarea felului în care obișnuim să bem apă. Iată câteva exemple banale din viața de zi cu zi care, însușite și repetate, ne pot „însănătoși” o nevoie deopotrivă banală și vitală – să bem apă:
· Atunci când avem un drum de făcut și trebuie să avem apă la îndemână, în loc să luăm un PET de la benzinărie sau de la băcănia din colț, avem cu noi propriul bidon/termos reutilizabil, pe care-l reumplem cu fiecare ocazie
· Acasă, în loc să cărăm periodic baxuri cu apă de la magazin, comandăm apă online în sticle reutilizabile pe care le reumplem sau, mai bine, ne facem un abonament la un sistem de filtrare care să facă apa din rețeaua la care suntem racordați perfectă pentru băut și gătit.
· La muncă, acolo unde angajatorul a avut grijă să doteze spațiul cu o sursă de apă de băut (un watercooler), să bem apă cu cana sau cu sticla proprie, în loc să folosim paharele de unică folosință care, cel mai probabil, se află la îndemână. Iar dacă angajatorul nu a pus la discreția angajaților apă de băut pentru consum curent, ar trebui să o facă.
· Când mergem la restaurant, terasă, cafenea sau bistro, să cerem gazdelor apă rece filtrată, în loc de apă minerală la sticlă (mai ales dacă e la PET). Iar dacă restaurantul nu oferă așa ceva, să-i sugerăm să o facă.
Apa noastră de fiecare zi n-ar trebui să fie o problemă – sau un generator de probleme. Iar pentru probleme, există soluții. De aceea compania La Fântâna – furnizorul național nr. 1 de soluții de hidratare în sistem watercooler – și-a diversificat oferta cu gândul la viitor – și al apei, și al oamenilor.
Un prim fapt important e acela că La Fântâna nu vinde apă, ci servicii care să facă apa mai accesibilă, mai bună la gust, imediat răcită sau gata fierbinte, în servicii de tip abonament, cu plată recurentă de pe card, exact așa cum ne-am abona la compania de telecomunicații pentru cablu și internet, sau la un site de streaming pentru a vedea filmele și serialele preferate.
Pe noua platformă lafantana.ro veți găsi soluții – și pentru acasă, și pentru companii, și pentru operatorii din industria ospitalității, ba chiar și pentru fântâni publice în spații rezidențiale sau comerciale – care să-i ajute pe oameni să aibă la discreție apă bună pentru consum zilnic, reducând sau eliminând din hidratarea zilnică recipientele de unică folosință.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.