(P) Calea către o carieră în aviație: doi ani de studii și un loc de muncă garantat prin programul „Pilot Runway”

(P) Calea către o carieră în aviație: doi ani de studii și un loc de muncă garantat prin programul „Pilot Runway”

„Împlinirea visului de a deveni pilot este mai aproape decât ne imaginăm” –spun creatorii proiectului „Pilot Runway”, o inițiativă din Lituania care invită tinerii și entuziaștii să studieze pilotajul aeronavelor.

Profesia de pilot are prestigiu, dar și un deficit de profesioniști

Se estimează că în viitorul apropiat se va resimți tot mai mult lipsa de piloți la nivel global. Deși este o profesie de prestigiu, mulți sunt descurajați să aleagă aceste studii din cauza posibilităților financiare limitate. Norbertas Akromas, directorul executiv al programului „Pilot Runway”, explică faptul că, în mod obișnuit, costul unei licențe de pilot pentru transportul aerian variază între 95.000 și 170.000 de euro, în funcție de experiența candidatului, educație și alți factori. Cu toate acestea, „Pilot Runway” oferă posibilitatea de a deveni pilot chiar și celor care nu au aceste resurse financiare.

„În prezent, programul de studii de pilotaj „Pilot Runway”, care oferă licența de pilot pentru echipaj multiplu (MPL – Multi-crew Pilot License), costă 115.000 de euro. Totuși, candidaților le este suficient un avans de 10.000 de euro, deoarece restul sumei este finanțată de partenerii noștri, companiile aeriene, iar după obținerea licenței, pilotul este angajat imediat și începe să-și returneze împrumutul odată ce devine copilot (Prim-ofițer). Este un concept foarte similar cu studiile la universitățile din străinătate, doar că, în cazul nostru, locul de muncă este garantat, astfel încât nu trebuie să vă faceți griji cu privire la cum veți plăti studiile”, explică N. Akromas.

Companiile aeriene „Avion Express” și „AirExplore” s-au alăturat deja programului „Pilot Runway” organizat de școala de piloți „BAA Training”, iar noii piloți vor începe să lucreze imediat după finalizarea studiilor.

Citește și
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

„Acest program nu doar promite o profesie interesantă și prestigioasă, dar garantează și un loc de muncă după absolvire, ceea ce este o noutate absolută pe piață”, precizează N. Akromas. Potrivit lui, școala de aviație „BAA Training” pregătește piloți de diferite niveluri prin acest program – de la cei fără experiență în aviație până la profesioniștii care doresc să-și reînnoiască licențele și să devină piloți de aeronave comerciale.

Alegerea carierei de pilot necesită calități personale importante

Matas Rindokas, care dorește să devină pilot la compania aeriană „Avion Express”, care funcționează în sistem de leasing aerian (ACMI, închirierea aeronavelor cu echipaj, întreținere și asigurare), spune că alegerea profesiei de pilot necesită evaluarea nu doar a motivației, ci și a calităților personale, cum ar fi reziliența mentală și încrederea în sine.

„Cred că un pilot bun este dispus să învețe toată viața. Deși practica poate fi învățată, cred că este nevoie și de calități înnăscute. O gândire logică excelentă, capacitatea de a gestiona stresul, de a lucra în echipă, leadershipul, hotărârea și devotamentul sunt trăsături esențiale pentru cei care doresc să devină piloți”, spune M. Rindokas, viitor pilot în cadrul „Avion Express”.

N. Akromas, directorul programului, adaugă că fiecare candidat la „Pilot Runway” trebuie să îndeplinească anumite criterii:

„Candidatul trebuie să fie major, să aibă cel puțin studii medii, să aibă o reputație ireproșabilă, adică fără cazier judiciar, de asemenea, trebuie să aibă un istoric de credit bun și dreptul de a locui și munci în UE. Printre criteriile practice se numără înțelegerea generală a fenomenelor matematice și fizice, un certificat de sănătate și cunoștințe de limba engleză la nivel B2”, enumeră N. Akromas.

Primii pași pentru alegerea studiilor „Pilot Runway”

„Dacă cineva îndeplinește criteriile și simte că dorește și poate deveni pilot – primul pas este completarea formularului de selecție”, spune N. Akromas. Reprezentanții școlii de piloți vor contacta apoi candidații selectați și le vor explica etapele ulterioare ale selecției. După depunerea documentelor necesare, urmează prima etapă a selecției.

„În prima parte, candidatul va rezolva printr-un sistem special diferite teste de fizică, matematică, limba engleză, reacție, gândire logică, psihologie și cognitive, care durează aproximativ 5 ore. Apoi urmează a doua parte – un interviu cu un specialist, în timpul căruia sunt evaluate rezultatele testelor și se decide dacă persoana respectivă este potrivită. În final, dacă aceasta trece de ambele etape ale selecției, are loc un interviu cu comisia companiei aeriene, care ia decizia finală”, explică N. Akromas.

N. Akromas subliniază că această etapă a selecției este suportată financiar de către candidat și costă 1.000 de euro.

Studii în Lituania și Spania

După ce candidatul trece cu succes etapa de selecție, începe studiile de pilotaj, care durează între 18 și 24 de luni și se desfășoară în Lituania și Spania.

„Studiile sunt împărțite în două părți: 9 luni de teorie și, în funcție de experiența cadetului, 9-15 luni de practică. Cadeții studiază teoria în Lituania, la școala din Vilnius. Aici participă la cursuri, ascultă lectorii, efectuează diverse sarcini și susțin examenele școlare și de stat. După promovarea acestora, studiile se mută în Spania, unde au loc activitățile practice. Aici, cadeții pilotează avioane cu un singur motor și cu două motoare și învață să controleze avioanele de pasageri în simulatoare de zbor”, explică N. Akromas.

M. Rindokas, cadetul „Avion Express” este în prezent în faza finală a studiilor de calificare pentru acest tip de aeronavă și spune că, deși necesită mult timp și energie, odată ce începi să zbori, simți că visul este la îndemână.

„În prezent învăț să pilotez aeronava „Airbus A320” și procedurile companiei aeriene în care voi lucra. Deși studiile nu sunt ușoare, sunt foarte interesante și acoperă o gamă largă de competențe: de la meteorologie și legislația aeriană până la limitele capacităților umane și gestionarea situațiilor critice. Iar când începe partea practică, când poți „atinge” locul de muncă visat, totul devine și mai serios și interesant”, afirmă M. Rindokas.

El explică faptul că învățarea pilotării unui avion a început cu manevrele de bază și că o parte importantă a pregătirii de zbor este instruirea în simulatoare:

„La început, zburam cu avioane mici de patru locuri timp de 3-4 ore pe zi. Învățam să decolăm, să aterizăm și să efectuăm diverse manevre. După ce am învățat să pilotăm aceste avioane, am trecut la instruirea în simulator, unde învățăm să pilotăm avioane de pasageri, exact aceleași tipuri de avioane pe care le vom pilota după terminarea studiilor”, povestește M. Rindokas.

El spune că, deoarece simulatorul este proiectat să reflecte complet un avion real, adică toate echipamentele, configurarea și chiar senzația sunt aceleași ca într-un avion real, cadeții nu doar învață cum să îl piloteze, ci și cum să gestioneze diverse situații extreme în timpul zborului.

„Acestea includ vântul lateral, turbulențele, simularea coliziunilor avioanelor, defecțiunile, tulburările în cabina de pilotaj și alte situații de urgență care pot apărea în viața reală. În fiecare caz, suntem învățați cum să reacționăm, cum să acționăm și să rezolvăm problemele care apar”, explică cadetul.

Responsabilitatea mare se reflectă în salariul pilotului

Profesia de pilot este în continuare una dintre cele mai bine plătite profesii din lume. Nu este de mirare, deoarece reprezentanții acestei profesii preiau o mare responsabilitate pentru siguranța pasagerilor după o pregătire intensivă.

„Când pilotezi un avion, simți că întreaga responsabilitate este pe umerii tăi. Fiecare decizie pe care o iei, fiecare manevră trebuie să fie precisă, gândită și executată impecabil, deoarece de aceasta depinde siguranța multor oameni”, spune Matas , viitor pilot „Avion Express”.

N. Akromas completează spunând că responsabilitatea este răsplătită prin salariu, iar ceea ce face programul „Pilot Runway” unic este faptul că absolvenții obțin licența de pilot pentru echipaj multiplu și semnează imediat un contract cu companiile aeriene, începând să lucreze în domeniul ales.

„Fiecare companie aeriană stabilește condițiile de muncă, rutele, programul și așa mai departe. Totuși, în toate cazurile, munca este dinamică, foarte interesantă, desigur, extrem de responsabilă și cu un salariu competitiv. Salariul mediu pe piață variază între 51.000 și 97.000 de euro pe an”, dezvăluie reprezentantul programului „Pilot Runway”.

Primul grup de cadeti va începe studiile în luna august a acestui an, iar înregistrările pentru selecții sunt deja deschise, astfel încât N. Akromas încurajează toți cei interesați să se grăbească.

„Numărul de locuri este limitat, așa că dacă a deveni pilot este visul vieții tale și ești hotărât să înveți – nu mai aștepta și înscrie-te”, spune N. Akromas.

Puteți găsi formularul de înregistrare și mai multe informații despre „Pilot Runway” aici.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
HALF IS FREE PINK EDITION te așteaptă în acest weekend, la Cluj!
HALF IS FREE PINK EDITION te așteaptă în acest weekend, la Cluj!

ADVERTORIAL | Half Is Free, cel mai așteptat eveniment de shopping al sezonului, vine la Cluj pe 24 noiembrie 2024!

(P) Strategiile sustenabile ale EGGER - de la reciclarea lemnului uzat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră
(P) Strategiile sustenabile ale EGGER - de la reciclarea lemnului uzat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

EGGER, unul dintre angajatorii de top din Moldova, este cel mai mare colector și reciclator de lemn uzat din România.

(P) MedLife schimbă modul în care românii percep spitalele
(P) MedLife schimbă modul în care românii percep spitalele

MedLife, cea mai mare reţea de servicii medicale private din România, devine pionier al transformării spitalului dintr-un spațiu al vindecării într-unul care îmbină medicina, educația și arta.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.