14 artisti solo si 13 formatii si-au intrebat fanii cum reactioneaza la publicitatea din clipurile muzicale si de pe Facebook
14 artisti solo si 13 formatii cunoscute din Romania si-au intrebat fanii cum reactioneaza la publicitatea din clipurile muzicale si de pe Facebook. Iata ce spune publicul!
Social media, in special Facebook si YouTube, au devenit medii esentiale in comunicarea artistilor cu fanii lor. Este însă ecuaţia artist-fani-publicitate fezabilă in social media? Care este reacţia consumatorilor la apariţia brandurilor? Ce asteptari au fanii de la experienta lor pe paginile de Facebook ale vedetelor? Sau atunci cand vad un nou videoclip muzical pe YouTube?
Un studiu realizat Quantix Marketing Consulting la comanda ThinkDigital si Hit Yourself Consulting - studiu care va fi prezentat in detaliu joi, la ICEEfest - arata ca fanii sunt mult mai putini reticenti la mesajele publicitare decat s-ar putea crede.
Astfel, conform cercetarii, doar 14% sunt deranjati de reclama in clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube. Segmentul 12-18 ani este chiar si mai receptiv la mesaje bine construite: 32% spun ca nu ii deranjeaza deloc mesajele comerciale pe care le vad pe Facebook sau in clipurile de pe Internet unde apar artistii lor preferati.
Mai mult, 1 din 3 adolescenti crede ca "e ok" ca artistii sa fie promovati de branduri si ca acestia sa promoveze branduri. Aproape jumatate apreciaza brandurile care le sustine artistul favorit.
Categoriile percepute de public ca fiind cele mai apropiate de artisti sunt muzica si accesorii muzicale (56% considera normale mesajele publicitare pe acest subiect), fashion si accesorii de imbracaminte (46%), timp liber, localuri, restaurante (43%) si gadgeturi (37%). Studiul arata ca si alte categorii precum auto, telecom, alimente sau bauturi pot capitaliza pe comunicarea online in astfel de platforme sociale ale vedetelor, fiind insa foarte importanta asocierea cu anumiti artisti sau formatii si adaptarea comunicarii, atat la target, cat si la mediu.
Mai mult de 1 mesaj comercial pe zi pare dincolo de limita pe care fanii si-o doresc. Dar 45% sunt ok cu ideea de a vedea 1, maxim 5 mesaje comerciale pe saptamana.
Peste 4000 de repondenti au raspuns chestionarului Quantix, plasat online, în perioada 20-28 mai 2014. Invitaţia de participare a fost plasată pe paginile de Facebook a 27 vedete din România, 14 artisti solo si 13 formatii.
"Culegerea datelor de la bazele de fani de pe Facebook nu a ridicat nicio problema. Acestia se aflau intr-un mediu in care sunt deschisi comunicarii si, fiind pe pagina unei vedete, dorinta de interactiune este sporita. In plus, dupa cum ne arata rezultatele, este loc aici si pentru branduri, in masura in care vor comunica prietenos si adaptat”, spune Cosmin Nae, fondator Quantix Marketing Consulting.
Sondajul va fi prezentat si analizat in detaliu joi, in prima zi de ICEEfest, festivalul care aduce la Bucuresti marile branduri si companii ale industriei online globale, intr-un panel la care vor lua parte Cosmin Nae, Founder, Quantix Marketing Consulting, Dragos Nichifor (Grasu XXL – Okapi Sound), Adrian Sina (Akcent) si Calin Goia (Voltaj). Moderator va fi Florin Grozea (Hit Yourself Consulting).
Detalii despre festival se gasesc pe site-ul oficial, www.iceefest.com
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.