Neregulile gasite la taximetristii din Capitala. Aroganta cu care raspund patronii lor atunci cand li se prezinta faptele
Ne lovim de servicii de proasta calitate de dimineata pana seara. De la cei care ne transporta, ne repara casa, masina sau aparatura electrocasnica, pana la cei care ne trateaza de sus la ghisee, toti profita de bunavointa noastra.
Profita de faptul ca nu facem nimic, nu-i reclamam si nu-i dam la o parte, desi pierdem timp si bani. Filmati tot ce vi se intampla neplacut si trimiteti imaginile pe site-ul stirileprotv.ro. ''Inspectorul PRO'' ia atitudine impotriva celor care ne incalca drepturile de consumatori.
In Romania si mai ales in Capitala un drum cu taxiul poate reprezenta o aventura. Unii soferi refuza cursele, altii cer dublu sau pur si simplu isi discrimineaza clientii. Nu mai vorbim despre cei care pun in pericol viata pasagerilor trecand pe rosu sau circuland cu masini uzate. Toate aceste nereguli sunt vizibile la fiecare colt de strada si raman nesanctionate pentru ca putini dintre noi isi cunosc drepturile si fac reclamatii.
Material filmat cu o camera ascunsa, la Piata Unirii:
Client: "E 1,39 km, nu? Pai si baietii au tre lei."
Taximetrist: "Pai aici esti in centrul orasului, manca-ti-as gura ta."
Client: "Si mergeti cu noi?"
Taximetrist: "Unde?"
Client: "Pana la Republica."
Taximetrist: "Nu."
Servicii proaste de taximetrie! Asta demonstreaza secventele surprinse cu camera ascunsa in plin centrul Bucurestiului!
Reporter: "De ce nu i-ati dus?"
Taximetrist: "Pe care, ei? Pai ii urc pe jegosii aia la mine in masina?"
Reporter: "Cum adica?"
Taximetrist: "Ce vrei domnisoara, aici e centrul orasului. Sa te fac sa intelegi."
Am inteles tot ce era de inteles! E greu sa gasiti un sofer care sa nu va incalce drepturile de client.
Razvan Popa, purtator de cuvant al Politiei Locale: "Omul nu respecta mai nimic, e clar refuz de cursa, e clar sanctiune contraventionala de la 100 la 500, simplu."
Si daca asta se intampla ziua, in mijlocul saptamanii, imaginati-va cum e seara, in weekend, cand toata lumea iese la plimbare.
Client: "Pana in Ferentari, unchiule?"
Taximetrist: "Unde in Ferentari?"
Client: "La capat la Zetari."
Taximetrist: "30 de lei."
Client: "Nu mersi, sa traiesti. Nu."
Trebuie sa aveti nervii tari ca sa gasiti pe cineva care sa nu va ceara bani mai multi sau care sa nu va refuze cursa. Soferul poate fi reclamat la firma de care apartine si la Politia Locala. In acest caz, patronul celui filmat de noi a amanat luarea unei decizii.
George Vezureanu, manager general Taxi Total: "M-am uitat acum in agenda mea si nu stiu ca am multa treaba."
Reporter: "Cinci minute dureaza tot. Nu va retin mai mult."
George Vezureanu: "Inteleg, dar cinci minute pentru mine poate sa insemne mai mult decat atat. M-ati inteles?"
Taximetrist: "Nu merg in Rahova!"
Client: "Pai de ce nu mergeti ca vad ca sunteti liber, aveti becul verde aprins."
Taximetrist: "Nu merg in Rahova!"
Client: "De ce? Pai nu aveti voie sa refuzati."
Taximetrist: "Poftim?"
Client: "Nu aveti voie."
Taximetrist: "Va rog sa ma credeti ca pot sa refuz!"
Politist la control: "Conform articolului 52, legea 38 nu aveti voie sa refuzati clientul."
Taximetrist: "Daca mi se pare dubios am voie."
Politist: "Acuma sincer doamna vi se pare dubioasa?"
Taximetrist: "Siti de cate ori mi-a zis vin imediat si nu mi-a dat banii? Sincer si azi mi s-a intamplat."
Politist: "Daca sunteti intr-o statie de taxi sunteti liber, deci nu puteti refuza clientul."
Taximetrist: "Patronul mi-a zis ca pot sa refuz daca mi se pare dubios."
Politist: "M-auziti colega?"
Taximetrist: "Imi dati o amenda nu? Dati-mi cat vreti, simtiti-va bine!"
Cazul acesta a fost rezolvat prompt de patronul firmei la care lucreaza soferul.
Reporter: "Soferul a invocat faptul ca i-ati spus dumneavoastra ca poate refuza cursa."
Ciprian Porumb, asociat Cristaxi: "Daa, daca e beat pasagerul."
Reporter: "Era vorba despre o tanara de 18 ani."
Ciprian Porumb: "In cazul asta raspunsul e clar: va fi dat afara."
Client: "Cat imi iei pana in Militari?"
Taximetrist: "Unde in militari?"
Client: "La Cora Lujerului."
Taximetrist: "30 de lei e bine?"
Client: "Nu e bine frate!"
Nu e bine pentru ca distanta in sine e mai mica de 10 km, iar asta ar insemna un cost real de maximum 15 lei, adica de doua ori mai putin. Negocierea tarifelor e o practica ilegala.
Razvan Popa, purtator de cuvant al Politiei Locale: "Stiu ca pot sa intinda coarda si ajungem iar la astfel de cazuri in care isi dubleaza tariful. Sunt curios, firmele de care apartin cam ce spun."
Georgeta Puiu, patron Taxi Mondial: "Pai ce, e singurul care negociaza? Zic eu, dar asta nu mai e la mine demult."
Reporter: "Eu inteleg ca dvs. spuneti ca nu lucreaza la dvs, dar din moment ce pe usa lui scria…"
Georgeta Puiu: "Nu lucreaza la mine, baiatul are lichidarea bagata, nu mai e la mine la firma, iar masina nu lucreaza. E singurul care negociaza? Nu-l iei, nu te urci in masina."
Reporter: "Da, dar dvs. ca patron de firma de taximetrie..."
Georgeta Puiu: "Sunt prea multe intrebari la care ma intrebi, deci aceasta masina e trasa pe dreapta, iar acest om nu mai e la mine demult."
Reporter: "Am inteles, dar nu trebuie sa tipati la mine."
Georgeta Puiu: "Nu, vorbesc eu mai tare, Raluca, eu asa vorbesc. Ce sa fac acum, sa ma duc sa il caut sa ii dau in cap? Spune-mi ce ti-a facut?"
Reporter: "Dumneavoastra cum sanctionati soferii dvs. care fac astfel de nergeuli?"
Georgeta Puiu: "Bai dar tu ma tragi pe mine la raspundere? Ti-am spus. Mi-ai dat un numar de inmatriculare, da?"
Reporter: "Da."
Georgeta Puiu: "Si ce facem, stam de vorba pana dimineata?"
Reporter: "Nu stam de vorba. V-am pus o intrebare care nu are nicio legatura cu acel sofer."
Administratia din Bucuresti permite taximetristilor sa-si puna tarife de pana la 3,5 lei pe km, dar acestea trebuie afisate la vedere, iar clientii informati. Neplaceri de genul acesta nuveti avea daca faceti comanda prin telefon la firme serioase sau daca va chemati masina prin aplicatie. De cele mai multe ori legea e incalcata doar de taximetristii care-si racoleaza clientii de pe strada.
Vasile Stefanescu, presedinte C.O.T.A.R.: "Se face ancheta la firma si isi ia 10 la suta penalizare, dupa care la a doua abatere e dat afara."
Ultimul control al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului confirma neregulile surprinse cu camera ascunsa. Semn clar ca in randul taximetristilor de la colt de strada nu se schimba niciodata nimic. Inspectorii dau amenzi, dar degeaba, practicile ilegale raman pe piata.
Client care vrea sa mearga la aeroport: "Mi se pare mult 100 de lei. Cati client aveti pe zi?"
Taximentrist: "Pai ce, noi avem clienti? Noi avem pasageri pe care ii ducem acasa! Clientii sunt in alte parti!"
Clienti sunt toti aceia care platesc pentru un serviciu, iar in taximetrie suma ar trebui sa fie conforma cu distanta, dar si cu conditiile de transport oferite. Numarul nemultumitilor e mare, dar din pacate foarte putini reclama.
Razvan Popa, purtator de cuvant al Politiei Locale: "Din 293 de sesizari primite anul acesta doar 45% fac referire la aspectele pe care le-am vazut aici. Cam putine."
Masuri si mai dure ar trebui luate impotriva soferilor care pun in pericol siguranta pasagerilor si a trecatorilor. Unii au ajuns sa mearga pe trotuar, altii trec pe rosu.
Conform legislatiei actuale, taximetria e o activitate reglementata de primarii. Legea spune ca edilii ar trebui sa elibereze doar patru licente de taxi la mia de locuitori. Numarul real e insa dublu sau triplu in unele zone, dar servicii de calitate tot nu avem.
Sursa: Pro TV
Etichete: Capitala, reclamatii, campanie, tarife, inspectorul pro, taxi, taximetrist, patroni,
Dată publicare:
21-10-2016 18:53