Autostrada "impadurita" si tronsoanele despartite de un rau. Dezastrul de pe autostrazile tarii, dezvaluit de o drona
Continua seria greselilor costisitoare in constructia autostrazilor din Romania. Doua tronsoane ale autostrazii Transilvania nu se vor putea uni din cauza lipsei unui pod peste raul Somesul mic.
Compania de Drumuri a anulat licitatia pentru pod. In plus, unul dintre tronsoane s-a oprit intr-o padure, care nu poate fi defrisata pentru ca a expirat acordul de mediu. Intre timp, soferii sunt nevoiti sa circule pe sosele aglomerate si pline de gropi, iar strainii ne spun: "ce tara frumoasa, pacat ca nu aveti autostrazi".
Una dintre erorile din infrastructura noastra, pentru care nu e nimeni pedepsit, poate fi observata in aceste imagini, filmate cu drona. Suntem pe tronsonul dintre Gilau si Nadaselu, autostrada Transilvania.
Alegeri 2024
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
Surse apropiate constructorului sustin ca soseaua este gata in proportie de 80%. Cu toate acestea, nu poate fi terminata. Constructorii s-au blocat intr-o padure pe care nu au voie sa o taie. CNADNR sustine ca a expirat acordul de mediu pentru defrisare. Un nou acord va fi eliberat abia la sfarsitul anului.
Ulterior, vor fi parcurse etapele de scoatere a zonei din Fondul National Forestier. Procedura se va termina in trimestrul intai din 2016, promite CNADNR. Evident, urmeaza o licitatie pentru defrisarea padurii, iar asta ar putea amana totul cu un an. Chiar daca ar fi gata, tronsonul nu se va putea lega de restul autostrazii Transilvania.
La Cluj situatia este aberanta. Doua tronsoane ale autostrazii Transilvania care sunt aproape gata nu pot fi unite pentru ca podul care face legatura dintre Cluj si Oradea nu a fost construit. Mai mult, licitatia pentru construirea lui a fost anulata de catre CNADNR.
Unul dintre participantii la licitatie a contestat insa anularea. Potrivit CNADNR, acesta a formulat o plangere la Curtea de Apel Bucuresti, iar in prezent este asteptata decizia Curtii. Cu alte cuvinte, alte procese si termene care par sa nu se mai termine.
Intre timp, Compania Nationala de Drumuri a anuntat joi ca a terminat in sfarsit licitatia pentru un alt tronson. Companiile Aktor si Euroconstruct urmeaza sa construiasca 3 kilometri de autostrada, adica legatura dintre A3 si Bucuresti.
Pentru asta vor primi aproape 30 de milioane de euro. Autostrada, singura autostrada urbana din Romania, urmeaza sa fie gata in aproape 2 ani. Asta daca nu vor aparea din nou alte contestatii si inevitabil, alte amanari.