Statul si-a adus aminte de bucata de sosea care a stat abandonata 4 ani. Cand vom circula pe prima autostrada urbana din tara

Ultimul update: Luni 26 Septembrie 2016 07:10
Data publicarii: Vineri 23 Septembrie 2016 19:20
Categorie: Actualitate

Situatie incredibila la intrarea in Bucuresti, unde de patru ani avem o bucatica de drum inutilizabila. Abia acum, spre final de an, au inceput lucrarile la cei trei kilometri care vor conecta autostrada A3 de Capitala.

Ce s-a intamplat intre timp? De pilda, Compania de Drumuri si Primaria Voluntari nu s-au inteles cine face PUZ-ul pentru constructie. Si asta nu e tot.

Santierul pare parasit, sunt putine utilaje care mai muncesc, niciun muncitor pe santier. Constructorul sustine ca balastul si asfaltul s-au scumpit. Neputinta autoritatilor de a construi autostrazi se vede. Inca nu au inceput exproprierile, autostrada se va bloca in Soseaua Fabrica de Glucoza.

Asa au aratat lucrurile pe acest ciot de autostrada de la intrarea in Bucuresti din 2012 pana in 2016. Timp de patru ani am urmarit acest santier: din pacate, lucrarile s-au impotmolit de fiecare data din cauza birocratiei romanesti.

"Ne-am recuperat increderea in umanitate!" O pisicuta, salvata in ultima clipa din mijlocul unei autostrazi aglomerate

Asa ca un kilometru de autostrada, care a fost construit deja, arata ca intr-un film de groaza. Ciorile au pus stapanire pe stalpii de iluminare si nicio masina nu a trecut pe aici. Soseaua de viteza se termina intr-un camp.

Inca de acum patru ani ar fi trebuit sa gonim cu 130 de kilometri pe ora pe prima autostrada urbana din Romania, ce ar lega Centura Capitalei de Soseaua de Glucoza, dar constructia ei s-a blocat. Autoritatile s-au impotmolit in licitatii fara sfarsit.

Chiar dupa ce a fost ales un constructor si stabilita data de incepere a lucrarilor, pe santier nu s-a intamplat nimic. Timp de o jumatate de an CNADNR si Primaria Voluntari au dezbatut intens cine trebuie sa faca Planul Urbanistic Zonal, celebrul PUZ.

Dragos Stelniceanu, arhitectul-sef al orasului Voluntari: "E necesara eliberarea unei autorizatii de urbanism de catre investitori, nicidecum de catre primarie. Ei au trebuit sa faca si chiar au demarat procedura."

Intr-un raspuns oficial, Compania Nationala de Drumuri spune ca nu este singura problema. Urmeaza sa obtina revizuirea acordului de mediu, iar dupa ce obtin PUZ-ul Voluntari, sa elibereze autorizatia de constructie.

Totusi exista si vesti bune. Constructorul care a castigat licitatia a intrat deja cu utilajele pe santier. Mai trist e ca se apropie iarna, asa ca termenul de finalizare, sfarsitul anului 2017, este din nou incert.

60 de milioane de EURO pentru 8 km de autostrada pe care nu poti circula. Soseaua va fi chiar si data in folosinta

60 de milioane de EURO pentru 8 km de autostrada pe care nu poti circula. Soseaua va fi chiar si data in folosinta

Trenul Regal

Cum arată Trenul Regal, care îl va conduce pe Regele Mihai, pentru ultima dată, la Curtea de Argeș. FOTO

Reţetele de sarmale dezbină românii. În Moldova sunt minuscule, în Ardeal uriaşe şi cu stafide

Programul funeraliilor Regelui Mihai, pentru ziua de sâmbătă

Restricții de trafic sâmbătă, la funeraliile Regelui Mihai. Străzile care vor fi închise

Recviem pentru Majestatea Sa

Traficant de droguri din Călăraşi, prins în flagrant cu 1.000 de pliculeţe. Ce avea acasă "Turcu"

hot magazin

A spart un magazin, dar înăuntru a găsit doar legume. Ce a furat în final

Femeia acuzată de crima de la metrou și-ar regreta fapta. Avocat: „La un moment dat, a spus că preferă să fie moartă”

Klaus Iohannis, despre aderarea la zona euro: Este un obiectiv de importanță esențială

Prinţul Harry şi Meghan Markle se vor căsători pe 19 mai anul viitor

Accident în Capitală. O mașină de poliție a ajuns peste un TAXI, doi polițiști au fost răniți ușor

Alexandru Vișinescu vrea să fie liber. Curtea de Apel se pronunță astăzi