Statul si-a adus aminte de bucata de sosea care a stat abandonata 4 ani. Cand vom circula pe prima autostrada urbana din tara

Ultimul update: Luni 26 Septembrie 2016 07:10
Data publicarii: Vineri 23 Septembrie 2016 19:20
Categorie: Actualitate

Situatie incredibila la intrarea in Bucuresti, unde de patru ani avem o bucatica de drum inutilizabila. Abia acum, spre final de an, au inceput lucrarile la cei trei kilometri care vor conecta autostrada A3 de Capitala.

Ce s-a intamplat intre timp? De pilda, Compania de Drumuri si Primaria Voluntari nu s-au inteles cine face PUZ-ul pentru constructie. Si asta nu e tot.

Santierul pare parasit, sunt putine utilaje care mai muncesc, niciun muncitor pe santier. Constructorul sustine ca balastul si asfaltul s-au scumpit. Neputinta autoritatilor de a construi autostrazi se vede. Inca nu au inceput exproprierile, autostrada se va bloca in Soseaua Fabrica de Glucoza.

Asa au aratat lucrurile pe acest ciot de autostrada de la intrarea in Bucuresti din 2012 pana in 2016. Timp de patru ani am urmarit acest santier: din pacate, lucrarile s-au impotmolit de fiecare data din cauza birocratiei romanesti.

"Ne-am recuperat increderea in umanitate!" O pisicuta, salvata in ultima clipa din mijlocul unei autostrazi aglomerate

Asa ca un kilometru de autostrada, care a fost construit deja, arata ca intr-un film de groaza. Ciorile au pus stapanire pe stalpii de iluminare si nicio masina nu a trecut pe aici. Soseaua de viteza se termina intr-un camp.

Inca de acum patru ani ar fi trebuit sa gonim cu 130 de kilometri pe ora pe prima autostrada urbana din Romania, ce ar lega Centura Capitalei de Soseaua de Glucoza, dar constructia ei s-a blocat. Autoritatile s-au impotmolit in licitatii fara sfarsit.

Chiar dupa ce a fost ales un constructor si stabilita data de incepere a lucrarilor, pe santier nu s-a intamplat nimic. Timp de o jumatate de an CNADNR si Primaria Voluntari au dezbatut intens cine trebuie sa faca Planul Urbanistic Zonal, celebrul PUZ.

Dragos Stelniceanu, arhitectul-sef al orasului Voluntari: "E necesara eliberarea unei autorizatii de urbanism de catre investitori, nicidecum de catre primarie. Ei au trebuit sa faca si chiar au demarat procedura."

Intr-un raspuns oficial, Compania Nationala de Drumuri spune ca nu este singura problema. Urmeaza sa obtina revizuirea acordului de mediu, iar dupa ce obtin PUZ-ul Voluntari, sa elibereze autorizatia de constructie.

Totusi exista si vesti bune. Constructorul care a castigat licitatia a intrat deja cu utilajele pe santier. Mai trist e ca se apropie iarna, asa ca termenul de finalizare, sfarsitul anului 2017, este din nou incert.

60 de milioane de EURO pentru 8 km de autostrada pe care nu poti circula. Soseaua va fi chiar si data in folosinta

60 de milioane de EURO pentru 8 km de autostrada pe care nu poti circula. Soseaua va fi chiar si data in folosinta

sofer

Un român s-a filmat în timp ce conduce fără permis, în Londra. "Am 100, la mișto"

Aglomerație la Registrul Auto. Șoferii cu mașini aduse din străinătate se tem de un nou impozit

Ion Dumitru, fostul director general al Romsilva, cere statului despăgubiri de jumătate de milion de lei

Drumurile din țară, nesigure în cazul unui viscol. Perdelele forestiere trebuiau înființate încă din 1998

Mai mulți bucureșteni, păcăliți de falși inspectori ISU

Doi recuperatori olandezi au căutat fără succes o bicicletă furată, în Bacău

justitie UE

APCE trage România de urechi, pentru că nu își rezolvă problemele din justiție

Doi bărbați, cercetați de autorități. Ei au agresat polițiștii care i-au prins urinând pe o mașină

Cimitir vandalizat de către mai mulţi tineri. " "De 27 de ani suntem aici şi nicioadata nu s-a întâmplată aşa ceva"

O femeie și un biciclist, spulberați de 2 cai nesupravegheați

Din cauza căldurii, şerpii veninoşi au ieşit din adăpost în Banat

Bărbatul din Neamț convertit la islamism, adus în fața judecătorilor. Vrea să fie eliberat