Statul si-a adus aminte de bucata de sosea care a stat abandonata 4 ani. Cand vom circula pe prima autostrada urbana din tara
Situatie incredibila la intrarea in Bucuresti, unde de patru ani avem o bucatica de drum inutilizabila. Abia acum, spre final de an, au inceput lucrarile la cei trei kilometri care vor conecta autostrada A3 de Capitala.
Ce s-a intamplat intre timp? De pilda, Compania de Drumuri si Primaria Voluntari nu s-au inteles cine face PUZ-ul pentru constructie. Si asta nu e tot.
Santierul pare parasit, sunt putine utilaje care mai muncesc, niciun muncitor pe santier. Constructorul sustine ca balastul si asfaltul s-au scumpit. Neputinta autoritatilor de a construi autostrazi se vede. Inca nu au inceput exproprierile, autostrada se va bloca in Soseaua Fabrica de Glucoza.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Asa au aratat lucrurile pe acest ciot de autostrada de la intrarea in Bucuresti din 2012 pana in 2016. Timp de patru ani am urmarit acest santier: din pacate, lucrarile s-au impotmolit de fiecare data din cauza birocratiei romanesti.
Asa ca un kilometru de autostrada, care a fost construit deja, arata ca intr-un film de groaza. Ciorile au pus stapanire pe stalpii de iluminare si nicio masina nu a trecut pe aici. Soseaua de viteza se termina intr-un camp.
Inca de acum patru ani ar fi trebuit sa gonim cu 130 de kilometri pe ora pe prima autostrada urbana din Romania, ce ar lega Centura Capitalei de Soseaua de Glucoza, dar constructia ei s-a blocat. Autoritatile s-au impotmolit in licitatii fara sfarsit.
Chiar dupa ce a fost ales un constructor si stabilita data de incepere a lucrarilor, pe santier nu s-a intamplat nimic. Timp de o jumatate de an CNADNR si Primaria Voluntari au dezbatut intens cine trebuie sa faca Planul Urbanistic Zonal, celebrul PUZ.
Dragos Stelniceanu, arhitectul-sef al orasului Voluntari: "E necesara eliberarea unei autorizatii de urbanism de catre investitori, nicidecum de catre primarie. Ei au trebuit sa faca si chiar au demarat procedura."
Intr-un raspuns oficial, Compania Nationala de Drumuri spune ca nu este singura problema. Urmeaza sa obtina revizuirea acordului de mediu, iar dupa ce obtin PUZ-ul Voluntari, sa elibereze autorizatia de constructie.
Totusi exista si vesti bune. Constructorul care a castigat licitatia a intrat deja cu utilajele pe santier. Mai trist e ca se apropie iarna, asa ca termenul de finalizare, sfarsitul anului 2017, este din nou incert.