La ce trebuie sa fii atent atunci cand iti cumperi cauciucuri de iarna, ca sa eviti "tepele"

cauciucuri iarna

Momentul achizitiei, locul acesteia, dar si felul in care se face montajul sunt lucruri extrem de importante, de care soferii trebuie sa tina cont atunci cand cumpara cauciucuri de iarna. Altfel, riscurile pot fi extrem de mari.

Cand ar trebui cumparate cauciucurile de iarna

La fel ca in cazul oricarui produs de sezon, pretul anvelopelor de iarna creste considerabil odata cu apropierea anotimpului rece. Pe principiul "Omul iscusit isi face iarna car si vara sanie", soferii care isi achizitioneaza anvelope in luna august vor plati considerabil mai putin decat cei care asteapta pana in una octombrie, spre exemplu.

"In cazul anvelopelor auto pretul reflecta, de cele mai multe ori, calitatea produsului. Producatorii consacrati in fabricarea de cauciucuri iarna investesc de multi ani in testarea produselor vandute, studiaza comportamentul lor in diverse medii si de la an la an imbunatatesc performantele cauciucurilor. Sunt recomandati producatorii de anvelope de traditie", sustine Cristian Muntean, directorul Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente, citat de ProMotor.

Citește și
condus iarna
Sfaturi pentru condusul pe timp de iarna. Experiment: cauciucuri de vara VS. cauciucuri de iarna
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Achizitia de pe internet poate fi riscanta

Ideal ar fi ca anvelopele de iarna sa fie cumparate de la un centru specializat in vanzarea si montarea acestui produs. De obicei, acestea asigura gratuit si montajul, iar clientul are si posibilitatea sa ii contacteze pe reprezentantii centrului, in cazul in care exista probleme privind garantia. In cazul achizitiei online, aceste avantaje lipsesc de cele mai multe ori.

Anvelopele resapate, o solutie doar in anumite conditii

O alternativa mai ieftina decat cauciucurile de iarna noi, cele resapate au, evident, si performante mai scazute. Pot fi totusi utilizate pentru masini cu performante mai reduse si pentru o exploatare urbana, la viteze mici. Altfel, anvelopele resapate ar trebui evitate.

Cauciucurile second-hand, nerecomandate

Daca in cazul cauciucurilor resapate se mai pot face unele concesii, specialistii sunt total impotriva celor second-hand. Iar argumentele sunt extrem de puternice: vechimea - o anvelopa care are o vechime mai mare de 5 ani are probleme privind calitatea.

Cauciucul "imbatranit" sufera la capitolele elasticitate, aderenta si performante in exploatare. Daca anvelopele sunt prea uzate sau uzate in mod neuniform, atunci performantele scad considerabil. Iar daca profilul este mai mic de 5 milimenti, atunci respectiva anvelopa este ineficienta.

De cele mai multe ori, cauciucurile de iarna "trecute prinviata" au mici umflaturi, aparute un urma socurilor diferite. Aceste sunt periculoase, oriunde ar fi pozitionate, pentru indica locul unde anvelopa va ceda prima oara, in cazul unui nou soc. Riscul de explozie este unul ridicat, iar totul se termina, de cele mai multe ori, cu un accident grav.

Garantia cauciucurilor de iarna

Producatorii de cauciucuri "no name" au avantajul ca ofera un pret mai avantajos, insa acest atu dispare in cazul in care exista probleme de garantie. Daca firmele mari ofera in general rapiditate in cazul unei astfel de situatii, reteaua de parteneri care ofera aceste servicii pentru producatorii "no name" este restransa si greu accesibila.

Montarea anvelopelor de iarna

Reprezentantii service-urilor recunosc ca este dificil sa iti dai seama "cu ochiul liber" daca un cauciuc de iarna este montat corespunzator. Clientul poate doar sa verifice daca este respectat sensul de rotatie a anvelopelor montate, tinand cont de sagetile indicatoare aflate pe suprafata cauciucurilor.

O montare incorecta sau neechilibrata a rotii produce vibratii la nivelul intregii masini, care sunt resimtite mai puternic la peste 50 km/ora. Pretul pentru montarea si echilibrarea a patru anvelope de iarna este in jur de 100 de lei.

(P) Soferii care inca nu si-au pregatit masina pentru iarna pot opta pentru anvelopa ContiWinterContact™ TS 850, de la Continental. Aceasta ofera performante sporite la franarea pe zapada, gheata si carosabil ud si stabilitate excelenta in orice conditii, pe timp de iarna - lucru dovedit prin rezultatele excelente obtinute la teste independente. In plus, ContiWinterContact™ TS 850 este mai economica, datorita rezistentei la rulare reduse.

Anvelopele Continental ofera soferilor siguranta sporita, gratie tehnologiei muchiilor taioase. Acestea asigura un transfer optim al puterii motorului, chiar si in cele mai variate conditii de trafic, precizie maxima a directiei si un contact perfect intre anvelopa si drum.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Vreti sa va cumparati anvelope de iarna, dar n-aveti unde sa le lasati pe cele de vara? Iata solutia
Vreti sa va cumparati anvelope de iarna, dar n-aveti unde sa le lasati pe cele de vara? Iata solutia

Odata cu venirea iernii soferii din Romania care vor sa circule pe drumurile publice sunt obligati sa-si schimbe cauciucurile de vara cu cele de iarna. O solutie pentru cei care nu au unde sa isi lase "gumele" de vara o reprezinta hotelurile de anvelope.

Sfaturi pentru condusul pe timp de iarna. Experiment: cauciucuri de vara VS. cauciucuri de iarna
Sfaturi pentru condusul pe timp de iarna. Experiment: cauciucuri de vara VS. cauciucuri de iarna

Daca nu aveti cauciucuri de iarna, mai bine lasati masina in parcare, decat sa derapati pe drumurile acoperite cu zapada. Nu intrati intr-o lupta pierduta din start impotriva poleiului si ghetii.

Cauciucurile de iarna, obligatorii pe sosele cu zapada, gheata sau polei.Anvelopele noi, recomandate
Cauciucurile de iarna, obligatorii pe sosele cu zapada, gheata sau polei.Anvelopele noi, recomandate

Anvelopele de vreme rea sunt obligatorii atunci cand asfaltul este acoperit de zapada, gheata sau polei. Ninsoarea cazuta la Sinaia i-a trimis pe soferi la service.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.