De ce e recomandat ca masinile sa aiba anvelopele de iarna cand e vreme rea, chiar daca nu a nins
Desi legea care-i obliga pe soferi sa-si echipeze masina cu anvelope de iarna pe timp de vreme rea a intrat in vigoare, multi oameni nu sunt de acord cu initiativa. Demonstratiile expertilor de la Autocar ar trebui sa le schimbe insa parerea.
Englezii de la Autocar au facut o comparatie intre pneuri normale si anvelope de iarna de la acelasi producator, in conditii de carosabil ud, la o temperatura de zece grade.
Specialistii care au efectuat testele au avut in vedere doua lucruri:
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
- masurarea distantei de franare si a eficientei in decelerare
- manevrabilitatea pe carosabil umed
Testele au fost extrem de importante, deoarece o buna parte din timpul in care o masina ruleaza cu anvelope de iarna afara nu este foarte frig, iar locul ninsorilor este luat de ploi.
La finalul comparatiei, expertii au putut observa:
- la proba franarii de la 112 km/h, anvelopele de iarna au dus la cresterea distantei de oprire cu 7.1 metri fata de pneurile normale. Explicatia este urmatoarea: cauciucurile de iarna, gratie canalelor adanci si design-ului specific al segmentelor de pe suprafata de rulare, evacueaza mai eficient apa, dar la franarile bruste in conditii de asfalt umed, design-ul mai regulat al pneurilor normale este mai eficient pentru a opri autoturismul
- in ceea ce priveste manevrabilitatea insa, anvelopele de iarna au dovedit un comportament dinamic mai bun, aderenta superioara si control mai bun in timpul virajelor
In concluzie, chiar daca afara nu ninge, iar carosabilul nu este acoperit de zapada, gheata sau polei, cauciucurile de iarna sunt de preferat celor normale, deoarece ofera masinii o siguranta mai mare in majoritatea covarsitoare a situatiilor. Doar ca, pe vreme ploioasa, trebuie sa conducem mai prudent pentru a nu fi nevoiti sa franam brusc.
(P) O solutie pentru soferii care inca nu si-au pregatit masina pentru iarna o reprezinta anvelopa ContiWinterContact™ TS 850, de la Continental. Aceasta ofera performante sporite la franarea pe zapada, gheata si carosabil ud si stabilitate excelenta in orice conditii, pe timp de iarna - lucru dovedit prin rezultatele excelente obtinute la teste independente. In plus, ContiWinterContact™ TS 850 este mai economica, datorita rezistentei la rulare reduse.
Anvelopele Continental ofera soferilor siguranta sporita, gratie tehnologiei muchiilor taioase. Acestea asigura un transfer optim al puterii motorului, chiar si in cele mai variate conditii de trafic, precizie maxima a directiei si un contact perfect intre anvelopa si drum.